topNotif

آشنایی با خواص به لیمو

2015 بازدید
22 آبان 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

آشنایی با خواص به لیمو یا ورون که بد نیست بدانیم

ارتفاع درخت به لیمو (Lemon Beebrush) تا 2 متر می رسد، برگ ها دارای عطر مطبوع با طعمی تند و کمی تلخ و مصرف دارویی طبی دارد و گل ها سفید رنگ و از داخل بنفش به نظر می رسند، با مالش برگ ها اسانس و بوی مطبوعی خارج می شود که در عطر سازی از آن استفاده می شود.

بخش دارویی این گیاه برگ های به لیمو محسوب شده و بویی معطری شبیه لیمو دارند و برگ ها را در اواخر تابستان جمع آوری می کنند. پودر برگ گیاه به لیمو رنگ سبز مات و  طعم آن تند و کمی تلخ است. برگ و اسانس به لیمو را باید دور از نور، در جای خنک و سربسته نگهداری کرد.

آشنایی با خواص به لیمو

آشنایی با خواص به لیمو

خواص درمانی به لیمو :

درمان سو هاضمه و درد معده و درمان خستگی روحی و اضطراب و دلهره و آرامش قلب و تسکین سر درد های میگرنی و دفع سموم و بالا بردن مصونیت بدن و تنظیم قاعدگی بانوان و جلوگیری از تاخیر آن می شود. مناسب برای درمان سرماخوردگی و سرفه است. به لیمو یکی از بهترین داروها جهت تقویت معده می باشد و همچنین خاصیت ضد نفخ دارد.

توصیه می‌کنیم نوشیدن آن را در برنامه روزانه خود جای دهید.

طرز تهیه و مصرف :

در بهار یا تابستان برگ ها را به طریق علمی خشک کنید و یا از برگ های تازه گیاه استفاده نمایید، 10 تا 20 عدد به لیمو را با کارد ریز کرده و در یک لیتر آب جوش نیم ساعت بخیسانید سپس برای 5 دقیقه به آرامی دم کنید و برای تقویت با کمی عسل شیرین نمایید و چنانچه بیمار دیابت داشته باشد، بدون شیرینی یک استکان میل کند.

 

همچنین بخوانید:  سم زدایی بدن با زردچوبه و لیمو

 

استفاده از برگ های خشک :

یک قاشق غذاخوری از سائیده برگ های خشک را در یک لیتر آب جوش برای ساعتی خیس کنید و سپس به آرامی دم نمایید و با توجه به شدت بیماری، روزی یک تا سه استکان بنوشید و طول درمان 10 روز خواهد.

مدت نگهداری برگ های خشک به شرطی که در شیشه رنگی و در بسته نگهداری شود فقط یک سال است و خوردن برگ ها به تنهایی مسمومیت ایجاد می کند.

مضرات مصرف به لیمو :

در بیماران دچار نارسایی کلیوی و در دوران آبستنی و شیردهی باید از مصرف زیاد به لیمو اجتناب کنند و استفاده موضعی به لیمو ممکن است باعث حساسیت و آلرژی پوستی گردند.

چنانچه طبعتان سرد است، این گیاه یا عرق را با آویشن، رازیانه یا اسطوخودوس دم کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ به لیمو را با خواص درمان سو هاضمه و درد معده، درمان خستگی روحی و اضطراب و دلهره، آرامش قلب، تسکین سر درد های میگرنی، دفع سموم، بالا بردن مصونیت بدن، تنظیم قاعدگی بانوان و جلوگیری از تاخیر آن، درمان سرماخوردگی و سرفه، ضد نفخ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0