topNotif

آشنایی با خواص بی نظیر آناناس

3436 بازدید
04 آذر 96
سمانه

آشنایی با خواص بی نظیر آناناس

آناناس میوه ایست با طبع گرم که دارای مقادیر زیادی آب می باشد، میوه آناناس سرشار از ویتامین ث و مقدار کمی ویتامین آ و ب است، املاح معدنی موجود در آن شامل گلوکز، آهن، کلسیم، گوگرد، ید، پتاسیم، منیزیم و آهن است.

آشنایی با خواص بی نظیر آناناس :

از عصاره آناناس برای درمان بی اشتهایی و درمان زخم معده استفاده می شود، گنجاندن آناناس در رژیم غذایی افراد چاق، باعث کاهش وزن و لاغری آنان می شود، آناناس دارای خاصیت قلیایی کننده خون بوده هم چنین تصفیه خون و دافع انگل می باشد، آناناس ادرار آور بوده و سموم بدن را دفع می کند، برای درمان کم خونی، تصلب شرایین، چاقی، نقرس و صرع مفید می باشد این میوه قاعدگی خانم ها را تسریع می کند، بنابراین به هنگام عقب افتادن قاعدگی خانم ها مصرف آن توصیه می شود.

آشنایی با خواص بی نظیر آناناس

آشنایی با خواص بی نظیر آناناس

دیگر خواص آناناس :

آناناس سریع جذب بدن شده و به هضم غذا کمک شایانی می کند، برای استحکام استخوان ها مفید و در درمان سرفه های شدید مورد استفاده قرار می گیرد، خوردن آن برای افراد چاق مفید و از تصلب شرایین جلوگیری می کند، منبع بسیار خوبی از ویتامین ث همراه با مقدار قابل توجهی ویتامین ب 6، فولیت، ویتامین ب 1 است.

آناناس بیشتر در مناطق گرمسیر به ویژه هاوایی و مکزیک و کوبا و برزیل و چین و جنوب شرقی آسیا و آفریقای جنوبی پرورش می یابد، این میوه به ظاهر جنگلی خواهان فراوان و مصرف بسیار زیادی دارد به ویژه برای خشک کردن، کمپوت سازی، شربت و یا میوه تازه آن فوق العاده خوشمزه و طرفداران زیادی دارد که برای دسر و غذای سر پایی استفاده می شود.

 

همچنین بخوانید:  آموزش کاشت آناناس

 

فراموش نکنیم :

آناناس برای بیمارانی که دوره نقاهت می گذرانند و یا کودکان و افراد کهنسال یکی از میوه های عالی است، حتی پخته آن با انواع گوشت ها مصرف می شود، آناناس تازه دارای آنزیم بروملین است که برای هضم غذا بسیار موثر و حتی برای نرم کردن انواع گوشت ها در رستوران ها استفاده می شود، یک فنجان آناناس دارای 75 کالری 500 میلی گرم ویتامین ث و ویتامین های ید شده در خواص دارویی آن است، به ویژه دارای فیبر گیاهی قابل حل است که برای کنترل کلسترول خون از بهترین ها است.

متاسفانه هنگام کنسرو کردن بیشتر ویتامین های آن از بین می رود و کالری آن افزایش می یابد، در هنگام خرید به بزرگی آن دقت کنید که کاملا سفت و سنگین باشد.

مضرات آناناس :

آناناس به دلیل دارا بودن قند زیاد برای مبتلایان به دیابت مضر است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جوهر لیمو را با خواص  طعم دهنده و نگهدارنده مواد غذایی، جلوگیری از فساد غذا، کمک به سوخت و ساز بدن، ضد انعقاد خون، جلوگیرى از عرق و عفونت پا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0