topNotif

آشنایی با خواص و مضرات پسته

2563 بازدید
14 آبان 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

آشنایی با خواص و مضرات پسته

پسته یکی از گیاهان مغزدار و مقوی است که اغلب به مزاج افراد بسیاری خوش می آید همینطور مغز گران قیمتی می باشد و اغلب در مهمانی ها و مراسم هایی همچون عید نوروز و شب یلدا و … از آن استفاده می کنیم.

پسته درخت دو پایه ای است که ارتفاع آن به حدود پنج متر می رسد و به حالت خود رو در ایران و افغانستان می روید، برگ های درخت پسته متناوب و مرکب از 2 یا 3 برگچه نوک تیز و یک برگچه انتهایی است و به رنگ سبز روشن می باشد، گل های آن خوشه ای است و گل نر آن فاقد گل برگ است.

pesteh attarak photo1

آشنایی با خواص و مضرات پسته

ترکیبات شیمیایی پسته :

پسته دارای مواد مغذی فراونی است و بنابراین برای تقویت بیماران و اشخاص ضعیف مناسب است، مغز پسته دارای موادی معدنی ای همچون آب، پروتئین، مواد چرب، مواد نشاسته ای، کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم، ویتامین آ  و  ویتامین ب 1 و ب 3 می باشد.

خواص دارویی پسته :

اطبا قدیمی از گذشته مغز پسته را دارای طبع گرم و خشک می دانستند. مغز پسته به دلیل داشتن آهن خون ساز است و آن هایی که مبتلا به کم خونی هستند برای درمان کم خونی خود باید حتما روزانه مقداری پسته بخورند، خوردن پسته نیروی جنسی را تقویت می کند، مغز و ذهن را تقویت می کند، برای آرامش قلب و آرام کردن اعصاب مفید است، برای باز کردن مجاری کبد مصرف پسته توصیه می شود.

پسته مقوی معده است، برای تسکین سرفه مفید است و برای درمان اسهال معمولی و اسهال خونی توصیه می شود و جوشانده پوست درخت پسته برای بر طرف کردن خارش دستگاه تناسلی زنان مفید است و جوشانده پوست و برگ درخت پسته برای رفع درد و خارش مقعد مفید است.

 

همچنین بخوانید:  انواع مختلف پسته را بشناسسید

 

خواص پوست سبز پسته :

پوست سبز پسته تازه از نظر طب قدیم ایران دارای طبع سرد و خشک است و برای رنگرزی به کار می رود، بهترین داروی برطرف کننده بوی دهان است و جویدن آن باعث التیام زخم های داخل دهان می شود، برای استحکام لثه یا آن را بجوید یا بر روی لثه خود بمالید.

دم کرده آن برای رفع اسهال مفید است و اگر بیش از حد سکسکه می کنید چای سبزی از پوست سبز پسته را دم کنید و یک فنجان از آن بنوشید تا سکسکه رفع شود.

خواص پوست سفید پسته :

پوست سفید پسته برای درمان بواسیر و بیرون زدن مقعد مفید است برای درمان این بیماری باید پوست سفید پسته را در آب بجوشانید و آن را داخل لگنی بریزید و شخصی را که این بیماری را دارد در آن چند دقیقه ای بنشیند که باعث تسکین درد و تخفیف بیماری می شود.

مضرات مغز پسته :

مغز پسته چربی زیادی دارد و بنابراین برای معده مناسب نیست کسانی که معده ضعیف دارند باید آن را با زرد آلو بخورند، ضمنا مغز پسته گرم و خشک است، خوردن زیاد آن باعث گرمی بدن و کهیر و ایجاد دانه های قرمز رنگ بر روی پوست می شود. برای رفع گرمی و خشکی پسته باید سرکه و انار ترش و یا برگه زرد آلوی ترش را مصرف کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن پسته را با خواص کاهش چین و چروک پوست، تقویت موها، پیشگیری از بیماری‌های قلبی، تنظیم ضربان قلب و درمان دردهای استخوانی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0