topNotif

آلودگی های موثر بر سیستم دفاعی بدن

1309 بازدید
22 اسفند 96
سمانه

آلودگی های موثر بر سیستم دفاعی بدن که باید مراقب آن ها باشیم

آلودگی مواد غذایی :

غذاهایی که ما مصرف می کنیم، همواره توسط مواد مخرب تهدید می شود، مواد سنگین از جمله سرب، کادیوم و روی _مواد آسیب رسان و مضر_ هورمون ها، آنتی بیوتیک ها، نیترات ها، مواد رنگی و اشعه های مضر. آلودگی های محیط زیست معمولا نقش و عملکرد سلول ها را تغییر می دهد. به عنوان مثال تعداد سلول های تی (T) کاهش می یابد و سلول هایی که با سلول بی (B) در ارتباط هستند، از بین می روند.

موادی مانند گوشت، فلزات سنگین، آنتی بیوتیک ها و هورمون ها محرک سرطان هستند. توصیه می شود در طول هفته تا بیش از دو وعده، گوشت مصرف نکنید. اندام های داخلی حیوان، اعضایی مانند کلیه (قلوه)، جگر و… مقدار زیادی کادیوم، سرب و سایر مواد سنگین و مضر را در خود دارند. بنابراین به طور کلی از مصرف آن ها خودداری کنید. میوه ها و سبزی هایی مثل کاهو که دارای مواد سنگین هستند، بر بدن تاثیر منفی می گذارند.

بنابراین باید به خوبی شسته شوند. این شست و شو قسمت زیادی از مواد سنگین موجود در سطح آن ها را از بین می برد، اما مواد سنگین موجود در هسته و داخل میوه از بین نمی رود. خوردن کاهوی سبز در زمستان مانند بلعیدن یک بمب نیتروژنی است (به دلیل استفاده از کودهای شیمیایی) و نیترات می تواند در بدن به سرطان تبدیل شود. بنابراین سعی کنید آن را از کشت زارهای طبیعی خودداری کنید.

توت فرنگی به مواد ضدعفونی کننده آغشته است، پس آن را هم از کشتزارهای طبیعی خریداری کنید. کاغذها و پاکت های رنگی و فویل های تهیه شده از ورق نازک فلز یا الیاف مصنوعی، موادی هستند که در ایجاد سرطان موثر هستند. به خصوص برای بسته بندی مواد پرکالری خطرناک اند. برای مثال پنیر خیلی زود تحت تاثیر این مواد قرار می گیرند.

آلودگی های موثر بر سیستم دفاعی بدن

آلودگی های موثر بر سیستم دفاعی بدن

آب آلوده، هوای مسموم :

آلودگی های محیط زیست، تاثیر مخرب و پنهانی بر وضعیت سیستم دفاعی بدن ما دارد. مواد شیمیایی موجود در آب یا هوایی که استنشاق می کنیم به سلول های بدن ما فشار می آورند و فعالیت سیستم دفاعی بدن ما را اندک اندک کاهش می دهند.

فضای اتاق های خود را تغییر دهید

اگر می خواهید محل زندگی خود را تمیز کنید، باید به موارد زیر توجه داشته باشید. از کاغذهای دیواری مرغوب استفاده کنید. قفسه ها، کمدها و میزها نباید از جنس نئوپان باشند، بلکه بهتر است از جنس چوب توپر و خالص ساخته شوند. همچنین فرش باید از جنس پنبه و مواد طبیعی بافته شده باشد. برای چسباندن پارکت ها از رنگ طبیعی استفاده نمایید.

حتی به مارک لباس هایتان هم دقت کنید، لباس هایی که مارک بهداشتی دارند از تولید قارچ و باکتری جلوگیری می کنند. بهتر است لباس از جنس نخ و پنبه باشد و به هنگام کار کردن لباس تیره نپوشید. اگر حساسیت دارید از لباس هایی که مواد فورمالدیید در آن به کار رفته استفاده نکنید. از لباس های پشمی سفید استفاده نکنید، زیرا ممکن است با مواد شیمیایی سفید شده باشند.

 

همچنین بخوانید: در زمان آلودگی هوا چه بخوریم؟

 

آسیب رسانی دندان های پر شده بر سیستم دفاعی

برای پر کردن دندان ها از قلع استفاده می شود که تاثیراتی شبیه به موادی چون روی، مس و نقره دارد. هنگامی که فرد از معاینات متعدد خسته می شود، به پر کردن دندان با آمالگام رضایت می دهد که این امر باعث تضعیف سیستم دفاعی می شود. برای پر کردن دندان از آمالگام هایی استفاده کنید که آلودگی کمتری ایجاد می کنند. در صورتی که دندان شما روکش طلا دارد باید دقت بیشتری بکنید، زیرا قلع و طلا زمانی که در کنار هم قرار بگیرند، آلودگی بیشتری ایجاد می کنند.

اوزون

اوزون لایه محافظ جو زمین است که از ورود اشعه های مضر همچون اشعه ی فوق بنفش جلوگیری می کند. به دلیل تغییرات ساختمان مولکولی در اوزون قسمت هایی از بدن تحت تهاجم قرار می گیرند و پیش از همه به مخاط چشم و راه های تنفسی صدمه وارد می شود و در نتیجه سیستم دفاعی را هم تحت تاثیر قرار می دهند، برای جلوگیری از آن باید حتی المقدور زیر تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

ریشه کلمبو را با خواص تقویت کننده عمومی بدن و مقوی معده، تسهیل کننده عمل هضم و تصفیه کننده خون، رفع کننده استفراغ های با منشأ عصبی و آرام بخش، ضد اسکوربوت و اشتهاآور، برطرف کننده ضعف دوره نقاهت و رفع کننده ضعف های مربوط به اختلالات دستگاه هاضمه، رفع کم خونی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0