topNotif

آموزش تصویری حرکات یوگای صورت

4267 بازدید
22 خرداد 97
سمانه

یوگای صورت  !

با یوگای صورت شما در واقع زمان را متوقف می کنید در ادامه تمریناتی برای تقویت عضلات صورت به شما عزیزان ارائه خواهد شد. چند نکته که دانستنشان خالی از لطف نیست، سعی کنید ورزش را از خودتان دور نکنید اگر می توانید مرتب به کلاس های ورزشی بروید، اگر فرزند کوچک در خانه دارید مشغله هایتان زیاد است و .. می توانید همراه برنامه های تلویزیونی و به صورت انفرادی ورزش کنید، توجه داشته باشید رقصیدن و پیاده روی نیز دارای فواید بسیاری هستن که با انجام آن ها می توانید پوستی زیبا و عضلاتی آرام و رها داشته باشید.

با زدن یک رژ زیبا به رنگ مورد علاقه تان، استفاده از زیور آلاتی که در کمد خود مخفی کرده اید، استفاده از گل سرهای جدید، با عوض کردن مدل موهای خود مثلا یک هفته موهایتان را ببافید و هفته دیگر با گل سر مورد علاقه یتان آن ها را ببندید یا موهای کوتاه خود را بلند کنید بالعکس نیز می توانید آن ها را کوتاه کنید، روزی حداقل 5 دقیقه موسیقی گوش دهید، در آرامش عصرگاهی خانه چای بنوشید و کتاب مورد علاقه یتان را بخوانید حتی می توانید لحظاتی به رویا پردازی پرداخته و روح خود را شاد کنید.

تمامی مسائلی را که بالاتر گفتم برای داشتن روحی شاداب، زندگی آرام و شاد است، جوانی تمام چیزی نیست که باعث شادی شود هر چند می توان با انجام تمارینی باعث داشتن جوانی و صورتی زیبا شد که در ادامه این تمارین به شما عزیزان ارائه می شود اما هدف واقعی شادابی و جوانی روح است.

آموزش تصویری حرکات یوگای صورت

آموزش تصویری حرکات یوگای صورت

گلو !

تمریناتی که در زیر ارائه می شوند برای کاهش چین و چروک گلو مفید هستند در ضمن عضلات گلو را نیز تقویت می کنند.

تمرین 1 (کشش چانه و گلو )

قبل از انجام این تمرین نقطه ی ثابتی را در سقف در نظر بگیرید. سپس به آرامی سر را به بالا حرکت دهید و به نقطه ی مذکور خیره شوید، در ادامه لب پایینی را بر روی لب بالایی بکشید تا تمامی ناحیه گلو و غبغب کشیده شود. پس از 5 ثانیه به حالت اول بازگردید، این تمرین را 3 بار انجام دهید.

آموزش تصویری حرکات یوگای صورت

آموزش تصویری حرکات یوگای صورت

فواید : این تمرین مانع از ایجاد چین و چروک در ناحیه ی گلو و تقویت عضلات آن می شود.

تمرین 2

به حالت دو زانو بنشینید، شانه ها را کمی به سمت عقب متمایل کنید، سپس تا حد امکان سر را به طرف راست بچرخانید. حالا به مدت 3 الی 4 ثانیه در این حالت بمانید و سپس صورت را به سمت جلو بچرخانید. اکنون سر را تا حد امکان به سمت چپ بچرخانید و به مدت 3 الی 6 ثانیه به همین صورت بمانید و پس از آن صورت را به جلو بچرخانید. در انتها چانه را تا حد امکان بالا ببرید و به مدت 3 الی 6 ثانیه در این حالت بمانید و سپس سر را پایین بیاورید.

آموزش تصویری حرکات یوگای صورت

آموزش تصویری حرکات یوگای صورت

فواید : این تمرین مانع از چین و چروک در ناحیه ی گلو و تقویت عضلات آن می شود.

گوش !

در ادامه تمرینی برای تقویت گوش ها به شما عزیزان ارائه می شود.

تمرین 1

دست ها را پشت گوش ها ببرید. انگشتان هر دو دست را پشت گوش ها قرار دهید. سپس به آرامی لاله های گوش را به سمت جلو فشار دهید. در اثر ممارست و تمرین مداوم بالاخره خواهید توانست لاله گوش را به سطح صورت بخوابانید. این تمرین را 3 بار و هر بار به مدت 10 ثانیه انجام دهید.

فواید : این تمرین مانع چروک خوردن دور گوش می شود و از افتادگی گوش جلوگیری می کند.

چشم !

تمریناتی بابت رفع خستگی چشم ها، تقویت عضلات چشم ها در ادامه خواهد آمد.

تمرین 1

چشم ها را ببندید و تا حد امکان آن ها را جمع کنید انگار باد تندی از روبرو می ورزد و شما چشم هایتان را برای محافظت از خاک و خاشاک بسته اید. بدیهی است که در این حالت فقط چشم ها جمع می شود و بقیه ی صورت در حالت عادی باقی می ماند، ابروها را گره کنید و پایین بکشید. پس از 5 ثانیه به حالت عادی برگردید. این تمرین را 3 بار و هر بار به مدت 5 ثانیه انجام دهید. به تدریج زمان را افزایش دهید و به 10 ثانیه برسانید.

آموزش تصویری حرکات یوگای صورت

آموزش تصویری حرکات یوگای صورت

فواید : این تمرین علاوه بر تقویت عصب های اطراف چشم و نواحی ابرو مانع از چین و چروک اطراف چشم می شود.

تمرین 2

این تمرین موجب تقویت دید چشم می شود و در عین حال با تقویت بعضی از عضلات چشم مانع از ضعیف شدن آن ها می شود. خط افقی را در مقابل چشمان خود مجسم کنید به مرکز این خط خیره شوید. سپس چشم ها را به آرامی به سمت راست و در انتهای خط حرکت دهید. پس از رسیدن به انتهای خط چشم ها را به آرامی به سمت چپ حرکت دهید پس از رسیدن به مرکز خط به حرکت ادامه دهید و این بار چشم ها را به انتهای سمت چپ خط برسانید. سپس دوباره به آرامی به مرکز بازگردید، این تمرین را 10 بار انجام دهید. این تمرین خستگی چشم را برطرف می کند و عضلات چشم را تقویت می کند.

yoga5 attarak photoتوجه در این تمرین فقط چشم ها حرکت می کنند و سر ثابت است.

تمرین 3

دایره ای را مقابل چشم های خود مجسم کنید. حالا چشم ها را از سمت راست دایره که منتهی الیه گوشه سمت راست چشم است دوران دهید و به سمت بالا سپس به سمت چپ و سپس به سمت پایین و در ادامه به سمت راست حرکت دهید. دوران باید آهسته انجام شود. این تمرین را ده دور انجام دهید.

فواید : این تمرین موجب بهبود دید چشم می شود و از بروز آستیگماتیسم جلوگیری می کند و همچنین خستگی چشم را برطرف می کند و عضلات چشم تقویت می شوند.

توجه: در این تمرین چشم ها حرکت می کنند.

تمرین 4

دایره بزرگی را مقابل چشم های خود مجسم کنید. حالا چشم ها را از چپ به سمت بالا سپس به سمت راست، سپس به سمت پایین و بعد به سمت چپ دوران دهید. دوران باید آهسته انجام شود، این تمرین را 10 دور انجام دهید.

فواید : این تمرین موجب بهبود دید چشم می شود و از بروز آستیگماتیسم جلوگیری می کند. همچنین خستگی چشم را برطرف می کند و عضلات چشم تقویت می شوند.

توجه : در این تمرین سر حرکت نمی کند بلکه فقط چشم ها حرکت می کنند.

 

 

                همچنین بخوانید:  یوگا راهی مناسب برای آرامش روح و جسم

 

 

تمرین 5

 

خطی عمود در مقابل تان مجسم کنید، برای این کار می توانید از ستون یا اضلاع دیوار استفاده کنید. به بالای خط خیره شوید، سپس به آرامی به سمت پایین حرکت دهید. پس از رسیدن به انتهای خط مجددا از همان پایین به سمت بالا حرکت کنید. این تمرین را 10 بار انجام دهید، حرکت چشم باید آهسته انجام شود.

فواید : این تمرین نیز علاوه بر بهبود دید چشم از بروز آستیگماتیسم جلوگیری می کند. همچنین خستگی چشم را برطرف می کند، عضلات چشم تقویت می شوند.

توجه داشته باشید در این حرکت سر تکان نمی خورد بلکه فقط چشم ها حرکت می کنند.

تمرین 6

در موقعیتی قرار بگیرید که فاصله تان با کنج سقف زیاد باشد، حلا به گوشه ی سقف خیره شوید و از آنجا تا نوک بینی خود خط فرضی ترسیم کنید. چشم ها را در این مسیر حرکت دهید. پس از رسیدن به نوک بینی دوباره آرام آرام به سمت گوشه ی سقف حرکت کنید. این تمرین را 5 بار آهسته انجام دهید.

فواید : این تمرین علاوه بر بهبود دید چشم و پرورش عضلات آن باعث رفع خستگی و پیشگیری از آستیگماتیسم می شود.

توجه : در این حرکت سر را حرکت ندهید بلکه فقط چشم ها حرکت می کنند.

تمرین 7

قبل از انجام این تمرین دست ها را خوب با آب و صابون بشویید. پس از خشک کردن دست ها چشم ها را ببندید، 3 انگشت حلقه، میانی و اشاره دست راست را بر روی چشم راست و 3 انگشت حلقه، میانی و اشاره دست چپ را بر روی چشم چپ بگذارید. حالا به آرامی و ملایمت انگشتان را کمی فشار دهید. در اثر این عمل کره ی چشم ها کمی به سمت داخل فرو می روند، تا شماره 10 بشمارید سپس دست ها را رها کنید. این تمرین را 3 بار انجام دهید.

آموزش تصویری حرکات یوگای صورت

آموزش تصویری حرکات یوگای صورت

فواید : این تمرین باعث رفع خستگی چشم می شود. توجه : فشار کره ی چشم باید کاملا آهسته و ملایم باشد.

تمرینات گردن !

در ادامه تمریناتی برای تقویت عضلات گردن ارائه می شود.

تمرین 1

دست ها را مطابق شکل مشت کنید و به کمک انگشتان شست و اشاره دو طرف فک – البته کمی پایین تر و قسمت نرم – را بگیرید و آهسته به سمت پایین بکشید و سپس رها کنید. این تمرین را 20 بار انجام دهید.

آموزش تصویری حرکات یوگای صورت

آموزش تصویری حرکات یوگای صورت

فواید : این تمرین باعث کشش این ناحیه می شود و با تمرین مداوم مانع از افتادگی آن می شود. توجه : قبل از انجام این تمرین دست ها و صورت را آب و صابون بشویید و صورت را به کرم های گیاهی آغشته کنید.

تمرین 2

دست ها را مطابق شکل مشت کنید و به کمک انگشتان شست و اشاره دو طرف فک و ناحیه ی زیر گوش ها را بگیرید و آهسته به سمت پایین بکشید و سپس رها کنید. این تمرین را 20 بار انجام دهید.

فواید : این تمرین باعث کشش این ناحیه می شود و با تمرین مداوم مانع از افتادگی آن می شود.

توجه : قبل از انجام این تمرین دست ها و صورت را آب و صابون بشویید و صورت را به کرم های گیاهی آغشته کنید.

تمرین  3

روی زمین به حالت چهار زانو بنشینید. سر و گردن کاملا صاف باشند. کف دست را مطابق شکل به سمت چپ صورت بچسبانید. سپس بدون فشار دادن دست آن را منقبض کنید، حالا با انقباض عضلات گردن سر را به طرف دست هل دهید. 5 ثانیه در همین حالت باقی بمانید. این تمرین را در هر طرف 5 بار تکرار کنید.

آموزش تصویری حرکات یوگای صورت

آموزش تصویری حرکات یوگای صورت

فواید : این تمرین باعث تقویت عضلات گردن می شود و از چین و چروک گلو و گردن جلوگیری می کند.

تمرین 4

پشت به دیوار به حالت چهار زانو بنشینید. پشت تان را به دیوار تکیه دهید، ستون فقرات باید کاملا صاف باشد. حال پشت سر را به دیوار تکیه دهید و آرام هل دهید، فرض کنید که می خواهید با سر دیوار را به عقب هل دهید. می توانید پشت سرتان حوله بگذرید تا سرتان درد نگیرد. پس از 5 ثانیه فشار سر را رها کنید. این تمرین را 5 بار تکرار کنید.

فواید : این تمرین عضلات گردن را تقویت می کند و از چین و چروک پوست گلو و گردن جلوگیری می کند و همچنین از بروز آرتروز گردن جلوگیری می کند.

توجه : افرادی که به آرتروز گردن یا ناراحتی های گردن مبتلا هستند از انجام این تمرین خودداری کنند.

پیشانی !

پیشانی بخشی از چهره آدمی است و نقش مهمی در زیبایی چهره انسان دارد، عوامل متعددی در چین و چروک پیشانی نقش دارد از جمله سن، شرایط آب و هوایی، آلودگی، فشارهای روانی و افسردگی و انقباضات غیر طبیعی منظور از انقباضات غیر طبیعی، اشاره به افرادی است که عادت دارند به طور پیوسته ابروهایشان را بالا بکشند و موجب پیدایش خطوط در پیشانی شوند.

در رابطه با آلودگی توصیه می شود که حداقل روزی 2 بار صورت خود را با آب و صابون مخصوص صورت بشویید. افرادی که دچار فشار روحی و افسردگی هستند برای رهایی می توانند تمرینات آرامش بخشی همچون مراقبه، مدیتیشن و یوگا انجام دهند.

آموزش تصویری حرکات یوگای صورت

آموزش تصویری حرکات یوگای صورت

تمرین 1

به نقطه ثابتی در مقابل صورت خیره شوید، حالا به آرامی ابروها را پایین بیاورید انگار اخم کرده اید پس از 5 ثانیه ابروها را بالا ببرید و انگار از شنیدن خبری یا دیدن چیزی حیرت زده شده اید.

توجه : ابروها را تا حد امکان بالا و پایین بیاورید.

این تمرین را 3 بار در جهت پایین و 3 بار در جهت بالا انجام دهید و زمان آن را به تدریج افزایش دهید و به 10 ثانیه برسانید.

فواید : این تمرین باعث کشش سطح پیشانی می شود و با تمرین مداوم مانع از چین و چروک پیشانی می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن اسطوخودوس را با خواص رفع استرس و افسردگی، آرامش بخش، ضد تشنج، رفع بد خوابی، برطرف کننده سرفه، تقويت حافظه، درمان کننده آرتروز، درمان سردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0