topNotif

آکنه بزرگسالی چیست و چگونه درمان می شود؟

2149 بازدید
06 خرداد 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

آکنه بزرگسالی چیست و چگونه درمان می شود؟

آکنه روزاسه که به آن آکنه بزرگسالی هم گفته می شود بیماری شایع پوستی است که سبب قرمزی و تورم صورت می شود. این بیماری ممکن است در ابتدا تنها به شکل قرمزی و بر افروختگی چهره در مواقع مختلف خود را نشان دهد و حالتی گذرا داشته باشد. به تدریج این بیماری به سمت قرمزی پایدار در میانه چهره پیشرفت می کند و ممکن است رفته رفته گونه ها، پیشانی، چانه و بینی را هم مبتلا کند.

آکنه روزاسه یا بزرگسالی حتی ممکن است گوش ها، قفسه سینه و پشت را هم درگیر کند. با پیشرفت بیماری به تدریج عروق خونی کوچک و جوش های ظریفی در روی منطقه قرمز رنگ پوست ایجاد می شوند. ولی بر خلاف آکنه در این بیماری جوش های سر سیاه وجود ندارند. روزاسه معمولا بعد از 30 سالگی دیده می شود در اوایل پیدایش روزاسه ممکن است خود به خود ایجاد شده و سپس بر طرف شود. با گذشت زمان وقتی پوست دیگر به رنگ طبیعی خود بر نمی گردد و سایر نشانه ها از قبیل جوش های ریز و عروق خونی بزرگ نمایان می شوند حتما باید درمان های پزشکی صورت پذیرد، در صورت عدم درمان بیماری می تواند وخیم تر بشود.

آکنه بزرگسالی چیست و چگونه درمان می شود؟

آکنه بزرگسالی چیست و چگونه درمان می شود؟

تظاهرات پوستی آکنه روزاسه !

جوش های روزاسه به صورت برجستگی های کوچک و قرمز در چهره پدید می آیند که بعضی از آن ها ممکن است محتوای چرک هم داشته باشند. همراه با این جوش ها تعداد زیادی عروق خونی نازک هم ممکن است بر روی سطح پوست نمایان می شوند و قرمزی چهره حالت پایداری به خود بگیرد. در موارد خیلی پیشرفته روزاسه حالتی ممکن است پیش بیاید که اطلاحا به آن رینوفیما گفته می شود. در این حالت غدد چربی روی بینی و گونه ها بزرگ شده و بینی و گونه ها حالتی بزرگ، برآمده و پف آلود پیدا می کنند.

برجستگی های ضخیمی در نیمه تحتانی بینی و تا حدودی در گونه ها پدید می آیند. رینوفیما در مردان نسبت به زنان بسیار شایع تر است. حدود 50 درصد از بیماران مبتلا به روزاسه درگیری چشمی هم دارند. بعضی از بیماران دچار قرمزی و احساس سوزش در چشم ها می شوند. این حالت تحت عنوان التهاب ملتحمه شناخته می شود و اگر برای درمان آن اقدامی نشود ممکن است سبب پیدایش مشکلات خیلی جدی تر برای چشم ها گردد.

 

همچنین بخوانید:  علل پیدایش آکنه چیست

 

چه کسانی به روزاسه مبتلا می شوند !؟

بزرگسالانی که پوست روشن دارند، به خصوص خانم های بین سنین 30 تا 50 سال خیلی بیشتر از سایرین مستعد ابتلا به روزاسه هستند. اما این بیماری می تواند مردان و زنان را در تمام سنین حتی کودکان را نیز مبتلا نماید. در بعضی از خانم ها این بیماری همراه با شروع یائسگی آغاز می شود. سیر بیماری تدریجی است و مدت ها به طول می انجامد. در ابتدا ممکن است بیماری فقط به صورت گلگون شدن چهره و برافروختگی گذرا و یا حساسیت شدید به مواد آرایشی خود را نشان دهد. فشارهای عصبی – روانی و گرفتاری ها می توانند سبب شروع برافروختگی شوند.

درمان آکنه روزاسه !

در موارد شدید حتما باید به پزشک مراجعه کرد. مصرف دوزهای بالای ویتامین ب 6 در درمان این بیماری بسیار موثر است. دوری از مواردی همچون استرس، آفتاب، باد، آشامیدنی های داغ، غذاهای ادویه دار و تحریک کننده، نوشابه های گازدار یا الکلی، سرما، گرمای شدید از اصول درمانی به شمار می روند. از میوه ها و سبزیجات تازه، حبوبات، برنج کامل، لوبیا، گردو، تخم مرغ، گوشت ماکیان، صدف های خوراکی، هویج، کرفس، خیار، کاهو و اسفناج نیز استفاده کنید برای بیماری نافع هستند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کافور حبه ای را با خواص تسکین مشکلات اسپاسم، درمان آسم، درمان اسهال، کاهش عفونت های قارچی، درمان سرماخوردگی، بهبود مشکلات پوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0