آیا بیماری حصبه خطرناک است ؟

2941 بازدید
13 اسفند 00
سمانه

آیا بیماری حصبه خطرناک است ؟

تب حصبه یک عفونت باکتریایی است که می تواند در سراسر بدن پخش شود و بسیاری از اندام ها را تحت تاثیر قرار دهد. بدون درمان سریع، می تواند عوارض جدی ایجاد کند و می تواند حتی کشنده باشد. حصبه را “تب روده” نیز می گویند.

تب حصبه یک بیماری شدید است که نیاز به درمان فوری دارد. این بیماری توسط یک باکتری به نام سالمونلا تیفی ایجاد می شود، همچنین می تواند توسط باکتری سالمونلا پاراتیفی ایجاد شود.

این باکتری را می توان در آب آلوده، غذاهای آلوده و ناقلان انسانی یافت. برخی از افراد ناقل این باکتری هستند و آنها را از طریق مدفوع خود منتقل می کنند. همچنین میوه ها و سبزیجات را قبل از خوردن به درستی بشویید. بهتر است پوست میوه ها را قبل از خوردن جدا کنید.

علائم بیماری حصبه عبارتند از سردرد، اسهال، کم اشتهایی، بی حالی، استفراغ، حالت تهوع، بدن درد، خستگی، درجه حرارت بالا بدن و غیره. آنتی بیوتیک هایی برای درمان حصبه وجود دارد اما درمان های طبیعی موثری نیز برای آن وجود دارد که در این مقاله به بررسی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

 

بیماری حصبه و راه درمان آن

بیماری حصبه و راه درمان آن

 

درمان بیماری حصبه با داروی گیاهی

تب تیفوئید نیاز به درمان سریع با آنتی بیوتیک دارد. اگر تب تیفوئید زود تشخیص داده شود، عفونت احتمالا خفیف است و معمولا می توان آن را در خانه با یک دوره 7 تا 14 روزه درمان کرد. تب حصبه شدیدتر معمولا نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد. با درمان های طبیعی، بیشتر افراد در عرض چند روز احساس بهتری خواهند داشت و عوارض جدی بسیار نادر است.

ORS خانگی

این روشی برای جایگزینی مایعات و الکترولیت های از دست رفته در اثر استفراغ و اسهال است. همچنین از کم آبی که می تواند وضعیت را بدتر کند جلوگیری می کند و مدت و شدت بیماری را کاهش داده و بهبودی را تسریع می کند. ORS به عنوان نمک آبرسانی خوراکی شناخته می شود و اگر به داروخانه دسترسی ندارید می توانید آن را در خانه تهیه کنید.

برای ساخت ORS نصف قاشق چایخوری نمک خوراکی و 6 قاشق کوچک شکر را در 4 فنجان آب آشامیدنی تمیز مخلوط کنید، چند بار در روز مصرف کنید تا بهبودی حاصل شود.

سیر

سیر دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی قوی است که به از بین بردن باکتری سالمونلا و مهار فعالیت آن کمک می کند. بهبود را تسریع می کند، سیستم ایمنی را تقویت می کند و عوامل بیماری زا، مواد زائد و سموم را از بدن دفع می کند.

روزانه حبه های سیر تازه بخورید؛ این کار را بیشتر با معده خالی انجام دهید. یعنی زمانی که صبح از خواب بیدار می شوید و در طول روز نیز آن را مصرف می کنید. می توانید سیر له شده را به یک فنجان شیر اضافه کنید و 4 فنجان آب اضافه کنید. محلول را بجوشانید تا به ¼ حجم اولیه کاهش یابد و این محلول را سه بار در روز مصرف کنید.

سرکه سیب

این مایع به طور کلی “مایع معجزه گر” نامیده می شود زیرا یک درمان خانگی برای اکثر بیماری ها است. با انرژی دادن به بدن با خستگی مبارزه می کند و با بیرون کشیدن گرما از پوست دمای بدن را تنظیم می کند.

همچنین سرشار از مواد معدنی است که به جایگزینی الکترولیت های از دست رفته کمک می کند. دارای فیتوکمیکال ها و ویتامین ها است که سیستم ایمنی را تقویت می کند و به بدن کمک می کند تا بر آن غلبه کند.

ریحان مقدس

برگ های ریحان درمان موثری برای بیماری حصبه است. آنها دارای ترکیبات آنتی بیوتیکی و ضد باکتریایی هستند که سالمونلا را از بدن دفع می کنند، دمای بدن را پایین می آورند، علائم حصبه را تسکین می دهند، اختلالات معده را آرام می کنند و سیستم ایمنی را تقویت می کنند.

چای ریحان را با جوشاندن برگ های تازه ریحان چند فنجان آب درست کنید. ریشه زنجبیل له شده را اضافه کنید و این مخلوط را بجوشانید تا آب آن نصف شود. بگذارید خنک شود، آن را صاف کنید و برای طعم دادن، عسل را اضافه کنید. این را سه بار در روز مصرف کنید.

میخک ها

هم میخک و هم اسانس میخک داروهای قدرتمندی برای بیماری حصبه هستند. آنها دارای خواص ضد باکتریایی قوی هستند که می تواند سالمونلا تیفی، میکروبی که باعث تیفوئید می شود را از بین ببرد.

آنها همچنین علائم و شدت تیفوئید را کاهش می دهند. استفراغ و اسهال را متوقف می کنند و انرژی بدن را افزایش می دهند. مقداری گل میخک را در 8 فنجان آب بجوشانید و بگذارید بجوشد تا محلول به نصف برسد.

 

همچنین بخوانید: بیماری ﺣﺼﺒﻪ چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

 

عسل

بیماری حصبه بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد. باعث معده درد و مشکلات گوارشی می شود، عسل به تسکین دستگاه گوارش و تسکین این دردها و ناراحتی ها کمک می کند. به بدن انرژی می دهد؛ معده درد را تسکین می دهد و بهبودی را تسریع می کند.

دو قاشق غذاخوری عسل را دو بار در روز مصرف کنید. (صبح و شب هنگام رفتن به رختخواب.)

دوغ

این یک درمان خانگی موثر برای تب حصبه است. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، با کم آبی مبارزه می کند و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و در نتیجه از مشکلات گوارشی جلوگیری می کند.

روزانه 3 فنجان دوغ مصرف کنید؛ می توانید عصاره برگ گشنیز را اضافه کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد. می توانید آن را با موز نیز مصرف کنید.

چای زنجبیل و لیمو

این ترکیب مواد مغذی قدرتمندی را به بدن می رساند تا به آن کمک کند بر این بیماری غلبه کند. لیمو منبع عالی ویتامین ث است و این ویتامین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. مقدار زیادی چای زنجبیل و لیمو مصرف کنید.

آب لیموترش و آب پرتقال

آب لیموترش و آب پرتقال، مواد مغذی و مایعات از دست رفته از بدن را تامین می کنند، به بدن انرژی می دهد و سطح ویتامین ث را در بدن افزایش می دهد. آنها ایمنی را تقویت می کنند و سموم را از بدن دفع می کنند. روزانه مقدار زیادی از این نوشیدنی را مصرف کنید.

آب نارگیل و آب میوه

آب نارگیل یک نوشیدنی انرژی زا است. این نوشیدنی ورزشی طبیعی نامیده می شود زیرا سطح انرژی را در بدن افزایش می دهد و متابولیسم را افزایش می دهد.

آب میوه یکی دیگر از منابع عالی ویتامین C و سایر مواد مغذی حیاتی است که سیستم ایمنی را تقویت می کند، عوامل بیماری زا را از بین می برد و مواد زائد را از بدن دفع می کند. آنها همچنین بدن را آبرسانی می کنند و به بهبود و بهبودی سرعت می بخشند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زنجبیل درشت را با خواص درمان سرفه و سرماخوردگی، درمان سردرد و میگرن، رفع گرفتگی عضلات، درمان و تسکین درد روماتیسم، درمان ناراحتی های کلیه، تقویت کننده نیروی جنسی، ضد نفخ و …، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

3
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. محمدرضا صفوی
    10 شهریور 1402

    هم زنجبیل هم میخک و لیموی تازه واقعا معجزه میکند برای بیماریهای فصل گرما

  2. مهدیه مومنی
    26 اسفند 1400

    تقریبا چای زنجبیل و لیمو توی تمام درمان ها هست و این برای من خیلی جالبه

    • شاملی
      29 اردیبهشت 1401

      هدو مقوی و خوب هست

0