topNotif

آیا دندان لق قابل درمان است

2057 بازدید
24 اسفند 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

علت لق شدن دندان ها و آیا دندان لق قابل درمان است ؟

چنان چه یک کودک شش ساله نباشد، آن گاه لق شدن دندان ناشی از یکی از این دو مشکل است، یکی بیماری های لثه و دیگری وارد آمدن ضربه به فک. که از این بین مورد نخست شایع تر است. اگر اتصال مناسبی بین لثه و استخوان وجود نداشته باشد، آن گاه دندان لق خواهد شد، البته عوامل دیگری نیز می توانند منجر به لق شدن دندان ها شوند، که از آن جمله گاز زدن نامناسب می باشد که در خلال آن فک بالا و پایین به طور مناسب بر یکدیگر قرار نمی گیرند. دندان قروچه و عادت به فشار دادن دندان ها بر یکدیگر نیز از دیگر علل لق شدن دندان ها است.

هنگامی که لق شدن دندان ناشی از بیماری های لثه باشد، احتمال دارد نتوانید دندان خود را حفظ کنید. بخش عمده ای از این موضوع وابسته به استخوان دندان و زیر بنای بافت نرم می باشد. اگر دندان شما در پی یک تصادف لق شده و یا از جای خود خارج شود، امید اتصال مجدد بیشتر است. در ادامه آنچه شما و یا دندان پزشکتان می توانید انجام دهید خواهد آمد.

آیا دندان لق قابل درمان است ؟

از دستکاری اجتناب کنید. هنگامی که متوجه لق شدن دندانی شدید، از تکان دادن آن با انگشتان دست یا زبان خودداری کنید. این دستکاری و لمس تنها موجب ضعیف تر شدن اتصالات می شود. اگر دندانتان از جای خود در آمده است سعی کنید آن را به جای اول بازگردانید و تا جایی که می توانید به آن حالت نخست را بدهید.

آیا دندان لق قابل درمان است

آیا دندان لق قابل درمان است

آن را شستشو دهید بدون آنکه آن را بسائید. در صورتی که دندان لق شده کثیف باشد، آن را با آب گرم شستشو دهید، ولی از مسواک زدن بر آن اجتناب کنید. در این شرایط ممکن است ارتباط رباط های دندان هنوز در حدی باشد که جاگزینی مجدد صورت پذیرد.

آن را در زیر زبان قرار دهید. اگر نتوانید دندان را در جای خود بگذارید سعی کنید آن را در زیر زبان یا در داخل دهان زیر گونه قرار دهید. اگر دندانی که از جای خود درآمده است متعلق به یک کودک بالغ است، یک فرد بالغ آن را در دهان خود قرار دهد. پس از این باید به سرعت به دندان پزشک مراجعه کنید. توجه کنید، در این حالت از مکیدن به مانند زمانی که شکلات در دهان دارید بپرهیزید.

 

همچنین بخوانید: شایع ترین بیماری های مربوط به دندان در کودکان

 

دندان را در یک لیوان شیر قرار دهید.

اگر نمی توانید دندان را درون دهان خود نگه دارید، آن را درون یک لیوان شیر بیندازید. این کار بهتر از آن است که آن را درون یک دستمال کاغذی مرطوب بپیچید. به سرعت اقدام کنید. در اسرع وقت به یک دندان پزشک مراجعه کنید. هر چه تاخیر کنید شانس حفظ دندان کاهش می یباد.

جراحی یا استفاده از بریس

با جراحی و تحکیم زیر بنای دندان می توان لقی های ناشی از بیماری های لثه را تصحیح نمود. موفقیت بستگی به میزان گسترش بیماری و تخریب استخوان دارد. در بیشتر موارد با استفاده از ابزاری دندان را با اتصال به دندان های مجاور در جای خود محکم می کنند. گرچه دندان وضعیت نخست خود را باز نخواهد یافت، اما دست کم هنوز در دهان می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن حنظل را با خواص درمان پوسیدگی دندان، بازسازی دندان خراب و سوراخ شده، تسکین دندان درد، خارج کردن عفونت و چرک از دندان، خلط آور، درمان یبوست، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0