topNotif

آیا زالو درمانی واقعا مفید است

2940 بازدید
03 دی 96
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

در این مقاله به این سوال که ” آیا زالو درمانی واقعا مفید است ؟ ” پاسخ خواهیم داد

زالو درمانی یکی از روش های خونگیری طبی محسوب می شود که به لحاظ نحوه خون گیری و ماده هیرودین که توسط زالو به بدن وارد می کند، در طب سنتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. هر زالویی اثر درمانی ندارد. در بزاق زالو ماده ضد انعقادی وجود دارد که موجب رقیق شدن خون، باز شدن عروق تنگ و در نتیجه موجب افزایش خون رسانی و اکسیژن رسانی موضع یا عضو می گردد.

خواص مواد ترشح در خون توسط زالو  :

زالو هنگام مکیدن خون، مواد متنوعی ترشح می کند که خواص درمانی دارد. خواص مواد ترشح در خون توسط زالو به طور خلاصه به این شرح است:

خاصیت بی حس کنندگی : وجود ماده هیرودین باعث بی حسی و کاهش درد موضعی، هنگام نیش زدن زالو می شود.

خاصیت گشاد کنندگی عروق : به دلیل وجود ماده هیستامین در بزاق زالو، این خاصیت حاصل می شود.

خاصیت ضد انعقادی : به دلیل وجود آنزیم هیالورونیداز موجود در بزاق زالو است. این آنزیم خاصیت آنتی بیوتیکی و حل کردن موکوس بسیار قوی دارد به طوری که در درمان گلوکوم هم بسیار مفید است.

خاصیت ضد التهابی و ضد لخته ای : آب دهان زالو (بزاق) حاوی بیش از یکصد نوع ماده حیاتی مفید است که موجب درمان بیماری های مختلفی می شود.

در بین گونه های زالوی پزشکی بهترین نوع آن نوع شرقی است که زالوهای موجود در ایران از این نوع است و ایران می تواند یکی از مراکز زالو درمانی دنیا باشد، این در حالی است که در کشور ما از این نعمت خدادای برای رفع آلام و دردها استفاده مطلوب نمی شود.

آیا زالو درمانی واقعا مفید است

آیا زالو درمانی واقعا مفید است

خواص زالو درمانی :

اکنون زالو درمانی در بیماری هایی چون تنگی عروق قلب، پیوند پوست، پیوند اعضا، واریس، ضایعات پوستی، بیماری های مفاصل، آرتروز، هموروئید، زیبایی پوست و تقویت ایمنی بدن کاربرد دارد.

زالو خون را بهتر از حجامت از عمق بدن بیرون می کشد. زالو انداختن برای بیماری های پوستی مثل جوش، دمل ها صورت، لک و نقطه های سیاه و سفید و نظایر آن مفید است.

امروزه زالو به دلیل خاصیت ضد انعقادی خون، یکی از ابزارهای جراحی در پیوندها و دوام بافت پیوندی است.

هر زالو به حدود پنج سی سی در مرحله اول می مکد و اگر خونگیری را متوقف نکنید ممکن است صد و پنجاه سی سی خونگیری را ادامه دهد (ده ساعت یا بیشتر طول می کشد).

برای علاج زخم های چرکین و دمل بهترین درمان، زالو اندازی است. برای پیشگیری از فساد دهان و لثه و داشتن دندان های محکم باید بنا گوش را زالو گذاشت.

این درمان طی سالیان دراز بیماری های صعب العلاجی را به راحتی درمان می کرده و مردم را از صرف هزینه های گزاف یا اجبار به قطع کردن اعضا به دلیل عفونت های شدید، بد شکل شدن پوست، فلج شدن ناشی از سکته مغزی و … نجات داده است.

 

همچنین بخوانید:  درمان ترک های پوست دوران بارداری

 

زالوی مناسب برای درمان با زالو :

بهترین زالو، زالوهایی ست که در آب های پاکیزه نمو کرده و شکل او باید همانند دم موش باشد و شکم او سرخ و پشت او سبز و سرش کوچک باشد. از زالوهایی که کرک ریز و نرم دارند یا لاجوردی رنگ هستند پرهیز کنید زیرا دچار غش، خونریزی، تب یا سستی می شود.

زالو را ابتدا سرازیر نگه دارید تا استفراغ کند و محتویات شکمش بیرون آید و سپس کمی خون بره به او بدهید و مواد چسبنده و کثیف بدن را با بوراکس پاک کنید. سپس جایی که می خواهید زالو را قرار بدهید، ماساژ داده تا سرخ شود و اگر جای زالو انداختن را با گل سرشور یا خون اندود کنند، زالو بهتر می چسبد.

بهتر است بعد از درمان، جای گزش زالو اندازی را حجامت کنید تا احیانا اگر عفونتی بر اثر نیش عارض شده، از بین برود و اگر پس از زالو اندازی خون بند نمی آید، مازوج سوخته، نوره، خاکستر یا سوده نرم پودر باقلا یا زرد چوبه استعمال شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن خراطین را با خواص چاق کننده و پرکننده صورت های استخوانی، حجم دهنده لب و گونه، افزایش اندازه تناسلی مردان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0