topNotif

آیا سرکه سیب باعث کاهش وزن می شود؟

2714 بازدید
16 خرداد 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

۱۱ دلیل که چرا سرکه سیب به کاهش وزن کمک می کند

مطالعات علمی نشان می دهند که سرکه سیب دارای ویژگی های سالم فوق العاده ای است که می تواند به شما در لاغری کمک کند

سرکه سیب به کنترل قند خون کمک می کند

بیش از ۵۰ راه برای کاهش وزن وجود دارد، بدون اینکه نیاز باشد شما ذره ای ورزش کنید. یکی از این راهها می‌تواند افزودن سرکه سیب به رژیم باشد چگونه یک برنامه ریزی غذایی حاوی سرکه سیب و کاهش دهنده وزن بر نوع تنظیم قند خون تاثیر می گذارد.

آیا سرکه سیب باعث کاهش وزن می شود؟

آیا سرکه سیب باعث کاهش وزن می شود؟

اینها مطابق با مطالعه‌ ای که توسط کارل جانسون دانشجوی دکترا در دانشگاه ایالتی آریزونا انجام شده است بیان شده اند. تانیا زوکربرات، متخصص تغذیه در شهر نیویورک و نویسنده ای با بیشترین فروش و موسسه رژیم اف-فاکتور بیان می کند: تحقیقات او شواهد و مدارکی را فراهم می آورد که نشان می دهند نوشیدن سرکه پیش از غذا خوردن منجر به کاهشی در تغییر گلوکز خون پس از وعده های غذایی می شود. نوشیدن سرکه سیب پیش از یک وعده غذایی مملو از کربوهیدرات، می تواند قند خونی را که اغلب بعد از خوردن غذا افزایش می‌یابد را کاهش دهد.

سرکه سیب بر چگونگی هضم غذا تاثیر می‌گذارد

محققان استدلال کردند که سرکه سیب برای کاهش وزن به منظور دستیابی به تنظیمات قند خون به روش های متفاوتی کمک می کند. زوکربراک خاطرنشان کرد: «کارول جانستون معتقد است که اسید استیک موجود در سرکه، دی ساکارید را مسدود می‌کند؛ آنزیم هایی که نشاسته را برای هضم تجزیه می‌کنند تا به جریان خون جذب نشود. اگر دی ساکاریدهای موجود در کربوهیدرات هایی که ما می خوریم نتوانند هضم شوند آنگاه ما نمی توانیم از افزایش سریع سطح قند خون خود جلوگیری کنیم، که این موضوع با یک افت بعد از آن همراه است». رژیم های سالم اغلب قند خون را کنترل می کنند تا الگوهای خوراکی ما را منظم تر نگه دارند.

آیا سرکه سیب باعث کاهش وزن می شود؟

آیا سرکه سیب باعث کاهش وزن می شود؟

سرکه سیب باعث می شود که شما احساس سیر بودن کنید

گول راه های که شما را فریب می دهند تا بتوانید پرخوری کنید را نخورید. یک راه برای مبارزه با پرخوری خوردن سرکه سیب است که بعد از میل کردن وعده ی غذایی به شما احساس سیری می دهد و شما را از خوردن اسنک عصرانه به مدت چند ساعت حفظ می کند. ارین پالینسکی وید متخصص تغذیه، نویسنده کتاب چربی های شکمی برای افراد شکمو بیان می‌کند که «یک مطالعه کوچک سوئدی نشان داده است زمانی که افراد به همراه وعده غذایی خود از سرکه استفاده می کنند نسبت به کسانی که سرکه مصرف نمی‌کنند بعد از خوردن غذا احساس بسیار زیاد سیری کرده اند. همچنین این مطالعه روی تعداد کمی از افراد انجام شده است و در مورد اینکه چگونه مصرف سرکه می‌تواند موجب بهبود وزن سالم بدن با کاهش دریافت مواد غذایی کالری دار شود کمک می‌کند.»

 

همچنین بخوانید: سرکه سیب و خواص آن

 

سرکه سیب اشتها را کنترل می‌کند

خوردن این غذای راز آلود می تواند شما را از خوردن غذاهای آشغال منع کند، اما سرکه سیب نیز می تواند به این موضوع کمک کند. زوکربراک بیان می کند: «اسید استیک مولفه اصلی سرکه است و به عنوان یک سرکوب کننده طبیعی اشتها در نظر گرفته شده است.» این موضوع در تحقیقات انجام شده توسط انگلستان در مورد افت قند خون باعث می‌شود که ما به شکر توجه خاصی پیدا کنیم تا قند از بین رفته را جایگزین کنیم و در عوض اسید استیک به ثابت نگه داشتن آن کمک می کند. او در ادامه بیان می‌کند «زمانی که سطح قند خون به طور مساوی حفظ شود گرایش به مصرف شکر و غذاهای ناسالم نیز به حداقل می‌رسد و یا حتی تجربه نیز نمی‌شود». روشی که در آن سرکه سیب به کاهش وزن کمک می کند در واقع کمک به اجتناب ما از مصرف غذا و خوردن است.

آیا سرکه سیب باعث کاهش وزن می شود؟

آیا سرکه سیب باعث کاهش وزن می شود؟

سرکه سیب در تنظیمات انسولین تاثیر می گذارد

به همان دلیل که شما باید به هنگام غذا خوردن سرکه سیب مصرف کنید، به همان دلیل نیز باید در انتهای غذا خوردنتان نان مصرف کنید — تا سطوح انسولین خود را کاهش دهید. پالینسکی وید بیان می کند : «از نتایج حاصل شده از یک مطالعه کوچک در ژورنال انجمن دیابت آمریکا به نام مراقبت از افراد دیابتی آمده است که مصرف سرکه با یک وعده غنی از کربوهیدرات موجب بهبود حساسیت انسولین مستقیما پس از مصرف وعده غذایی در کسانی می شود که نسبت به انسولین مقاومند و یا دیابت نوع ۲ در آنها تشخیص داده شده است. به علاوه بهبود در تنظیمات انسولین در بدن ممکن است برای مدیریت وزن مفید باشد. »

سرکه سیب برای افراد دیابتی مفید است

در صورتی که شما در حال کم کردن وزن هستید می‌توانید وجود دیابت نوع دو در خود را نقض کنید، اما سرکه سیب نیز می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. زوکربراک بیان می کند که «سرکه سیب ممکن است برای افرادی که دیابت داشته باشند مفید واقع شود چرا که کنترل گلوکز خون برای مدیریت دیابت به یک دغدغه اساسی تبدیل شده است و می‌تواند بر حساسیت انسولین تاثیر بگذارد». اما اگر به دلیل شرایط خود تحت درمان و مصرف دارو هستید با احتیاط عمل کنید. پالینسکی وید بیان می کند: «چرا که سرکه بعد از خوردن غذا سطوح گلوکز خون را کاهش می دهد. کسانی که برای کاهش سطوح گلوکز خون خود از دارو استفاده می کنند همانند انسولین، باید بر وضعیت خود نظارت داشته باشند و جوانب احتیاط را رعایت کنند تا از رخ دادن حوادث هیپوگلیسمی ممانعت به عمل آورند. »

آیا سرکه سیب باعث کاهش وزن می شود؟

آیا سرکه سیب باعث کاهش وزن می شود؟

سرکه سیب می‌تواند به از دست دادن چربی کمک کند

ممکن است سرکه سیب بتواند به تنظیم قند خون، اشتها، انسولین و تمایل شما به غذاها کمک کند، اما در واقع آیا می تواند وزن اضافه شما را از بین ببرد؟ بعضی از تحقیقات با این موضوع موافق اند. زوکربراک بیان می کند : «در سال ۲۰۰۹ مطالعه‌ای به نام کوری دو چشم و دارونما های به ظاهر تحت کنترل، انجام شد و در مورد اثرات مصرف سرکه سیب بر بدن و چربی های شکم در ۱۷۵ فرد چاق ژاپنی تحقیق کرد. این اولین مطالعه ای بود که نشان داد مصرف مداوم سرکه موجب کاهش وزن بدن، کاهش شاخص توده بدنی و حجم چربی های بدن می شود» وی بیان‌کرد اسید استیک ممکن است به تجزیه چربی کمک کند اما به تحقیقات بیشتری برای تکثیر کشفیات این مطالعه نیاز است و باید تعیین شود که سرکه سیب دقیقا چگونه موجب کاهش وزن می شود.

سرکه سیب موجب بهبود سوخت و ساز بدن می شود

همه ما به دنبال دانستن راه هایی هستیم که بتوانیم همانند یک فرد ۲۵ ساله سوخت و ساز داشته باشیم و شاید یکی از این راه ها استفاده از سرکه سیب باشد. پالینسکی وید بیان می کند اگرچه این موضوع هنوز در مطالعات انسانی به اثبات نرسیده است، اما یک مطالعه حیوانی در ژاپن دریافته است که مصرف سرکه سیب ممکن است موجب افزایش تولید آنزیمی شود که مسئول چربی سوزی است. اما باز هم لازم به ذکر است که تحقیقات بیشتری در این حوزه مورد نیاز است.

آیا سرکه سیب باعث کاهش وزن می شود؟

آیا سرکه سیب باعث کاهش وزن می شود؟

چرا سرکه سیب از دیگر سرکه ها متمایز است

خوردن یک سیب در روز ممکن است یک درمان بسیار قدیمی باشد که ما باید آن را دوباره از سر بگیریم– و به همین ترتیب سرکه سیب نیز به دلیل ویژگی های منحصر به فردش در کاهش وزن تاثیر گذار است.

زوکربرات بیان می کند: در مقایسه با دیگر سرکه ها، سرکه سیب دارای محتوای بیشتری از مواد معدنی و ویتامین می باشد. از آنجا که این سرکه از سیب ساخته شده است، آنتی اکسیدان های طبیعی، پلی فنول های میوه و مواد مغذی لازم برای عملکرد طبیعی بدن همانند هضم و سوخت و ساز را حفظ می کند». به علاوه سرکه سیب دارای پکتین می باشد که به صورت طبیعی در سیب ها یافت می شود.

او بیان می کند: «پکتین موجب افزایش احساس سیری و کمک به کاهش وزن می شود» شما می توانید سرکه سیب صاف شده یا صاف نشده انتخاب کنید — صاف نشده ها اغلب پاستوریزه نشدند و شامل «مادر» می باشند، باکتری های باقیمانده از فرآیند تخمیر سازی، که بعضی ها ادعا دارند دارای خواص داروی قوی می باشد. اما زوکربراک بیان می کند تا از هر نوعی که آن را ترجیح می دهید استفاده کنید.

چگونه سرکه سیب را مصرف کنیم تا از آن بیشترین بهره را ببریم

مزیت های سرکه سیب فراتر از کاهش وزن می باشد و در واقع یک افزونه سالم به هر وعده غذایی می باشد– آنها حتی می‌توانند به حل مشکلات معده نیز کمک کنند. پالینسکی وید بیان می‌کند که یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب که در هشت اونس آب حل شده باشد و یا با چاشنی، سالاد یا سوپ مصرف کنید.

زاکربرات بیان می کند شما همچنین می توانید آن را در کوکی ها و در آب نمک های خیارشور و یا سس استفاده کنید. جانستون محققی از ایالت آریزونا بیان می کند «خوردن سرکه سیب با معده خالی در اول صبح به عنوان وعده غذاییتان، می تواند انسولین و گلوکز را کاهش دهد.» اما آن را به طور مستقیم مصرف نکنید –چرا که می‌تواند به مینای دندان و حنجره شما آسیب وارد کند.

آیا سرکه سیب باعث کاهش وزن می شود؟

آیا سرکه سیب باعث کاهش وزن می شود؟

از سرکه سیب به عنوان یک بهانه استفاده نکنید

با وجود تمام نکاتی که در مورد کاهش وزن گفته شد شما تنها نمی توانید به یک چیز برای کم کردن وزن خود اکتفا کنید– و استفاده تنها از سرکه سیب به عنوان دلیلی که بخواهید دیگر چیزهایی را که می تواند باعث سلامت شما شود را مصرف نکنید، ممکن است نتیجه عکس بدهد. زوکربرات بیان می‌کند که «سرکه سیب یک پاک کننده جادویی نیست. تنها به این دلیل که سرکه سیب دارای مزایای سلامتی متنوعی است بدین معنی نیست که بتواند که اثرات منفی غذاهای ناسالم ی که مصرف می کنید را نفی کند و از بین ببرد، لذا هیچکدام از مزیت های کاهش وزن آن آنقدر کافی نیستند که بتوانند مصرف کالری را خنثی کنند. لذا می‌توان گفت سرکه سیب به کاهش وزن کمک می کند اما باعث کاهش وزن نمی شود.»

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سرکه سیب را با خواص ضدچاقی، رفع زکام، روماتیسم، شکنندگی های ناخن، اختلال سیستم گوارش، زیادی فشار خون، ضد خونریزی، کمی فشار خون، اختلال بینایی و دید چشم، آسم، سرگیجه، کمبود کلسیم، سنگینی شنوایی، ورم مفاصل، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0