آیا می توانیم پزشک خانواده خود باشیم

1563 بازدید
11 فروردین 97
سمانه

آیا می توانیم پزشک خانواده خود باشیم ؟

عادت کلی مردم طبیب خود بودن و به کار بردن داروهای غیر مجاز است. همه روزه بسیاری از مردم را می بینیم که با استفاده از باقیمانده داروهایی که برای دیگران تجویز شده این خطا را مرتکب می شوند. اگر چه این کار ممکن است موجب تسکین موقت شود، ولی مسلما باید از آن پرهیز کرد. زیرا نوع دارو و مقدار مصرفی آن به عوامل متعددی از قبیل سن، وزن و جنسیت مصرف کننده بستگی دارد. داروهایی که در قفسه های داروی خانوادگی می یابید، اغلب کهنه و ممکن است اجزای ترکیبی آن ها ارزش دارویی خود را از دست داده باشند.

خطرات استفاده از دارو بدون دستور پزشک :

طبق گزارشات مستند پزشکی، سال های گذشته بسیاری از اشخاص به سبب استعمال داروی سر خود، مبتلا به عوارض گری، کوری و حتی از دست دادن جان خود شده اند. تجویز دارو به وسیله خود، بیماری هایی از قبیل عفونت خون، زخم معده، حساسیت های شدید، ناراحتی های دماغی و اختلالات کبدی به همراه دارد. یکی از خطراتی که شامل افرادی که سرخود دارو مصرف می کنند، به تاخیر انداختن ظهور علائم بیماری های شدید است.

عوارض استفاده از دارو بدون دستور پزشک :

تصور می کنیم شخصی که از نفخ شکم رنج می برد و حس می کند خوب غذایش هضم نمی شود، برای رفع این ناراحتی مرتبا همه روزه مقداری بی کربنات یا ترکیبات ضد اسیدی مصرف می کند، ممکن است چنین آدمی، مبتلا به زخم معده باشد و با این روشی که پیش گرفته خود را گرفتار بیماری های شدید معده و روده ای سازد. در مورد شخصی که برای تسکین سرفه های خشک مزمن خود به استعمال نوعی شربت دست می زند همین طور است و ممکن است ظهور علامت مشخصه سرطان ریه را که با یک عمل جراحی قابل معالجه است را به تاخیر اندازد.

آیا می توانیم پزشک خانواده خود باشیم

آیا می توانیم پزشک خانواده خود باشیم

علاوه بر موارد ذکر شده، تقریبا تمام داروها ممکن است عکس العمل های مختلف حساسیتی به وجود آورند. بعضی از آن ها در روی شریان ها و بعضی در روی مفاصل، اثرات ناراحت کننده به وجود آورند و عده ای هم اختلالات کشنده ای در خون ایجاد می کنند. اثر بعضی از داروها به طور همیشگی خطر ایجاد حساسیت دائم در بر دارد.

باورهای غلط در رابطه با مصرف دارو :

بعضی از افراد هم هستند که گمان می کنند وقتی یک دانه قرص کوچک، اثر خوبی در بهبود دارد، پس اگر قرص قوی تری از همان نوع استعمال شود به مراتب مفیدتر خواهد بود و همین تصور موجب افزایش مقدار مصرف دارو می گردد و خود نتایج شومی به بار می آورد و ممکن است عفونت هایی به همراه آورد. بسیاری از مردم از خواندن و تعقیب کردن دستورالعمل استعمال دارو غفلت می کنند و روی همین اصل، زندگی خود را به خطر می اندازند.

 

همچنین بخوانید: چه کسانی نباید از داروهای گیاهی استفاده کنند

 

حوادث استفاده افراطی در مصرف داروها :

داروهای لاغری :

استعمال و ترکیبات قرص هایی که موجب نقصان اشتها می شود، بی نظمی های و اختلالات فراوان به همراه دارد. علل چاقی بسیار، بسیار پیچیده است، گاهی عوامل روحی و دماغی سبب چاقی می شود، در این صورت ترکیبات این قرص ها موجب بی خوابی و ناراحتی های شدید روحی می گردد و اگر بعضی از این قرص ها به مدت طولانی مصرف شوند، مسمومیت های سخت و شدید به همراه خواهند داشت.

داروهای مسکن :

این داروها که بدون نسخه در همه جا در اختیار اشخاص قرار می گیرد به اندازه ای کم اثر می باشند که فقط می توان گفت مسکن روحی به شمار می آیند. ولی گاهی همین قرص های بی ضرر، اثرات سویی به بار می آورند و عده ای را گرفتار زخم معده و بعضی را به دیار نیستی رهسپار می کنند. به طور قطع اگر در خوردن این قرص های مسکن افراط شود، عوارض کلیوی سخت به همراه می آورند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق کاسنی را با خواص تصفیه کننده خون، سفیدکننده پوست، درمان کم خونی، درمان بیماری های مزمن پوستی (بخصوص اگزما)، رفع یبوست، تقویت کبد، رفع رسوبات ادراری، برطرف کننده جوش های صورت، رفع ورم التهابی لثه و دندان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0