topNotif

آیا می توان در طول ماه رمضان ورزش کرد ؟

1618 بازدید
09 خرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

آیا می توان در طول ماه رمضان ورزش کرد ؟

پاسخ این سوال در این جا آورده شده است: ما با مشورت از یک فرد خبره، پاسخ هایی را خدمتتان عرض می کنیم.

اگر می خواهید روتین روزانه ورزشی خود را در طول ماه مبارک رمضان کنار بگذارید، بهتر است تجدید نظر کنید. کارشناسان همه بر این نظرند که هم ورزش و هم روزه داری هیچ منافاتی با هم ندارند. ما نکاتی را برای شما آورده ایم که چگونه می توانید برنامه ورزشی خود را در طول این ماه مبارک، و در طول روزه داری حفظ کنید.

ورزش و روزه داری :

برای آن دسته از افرادی که در طول رمضان با ورزش کردن مخالف دارند، لازم است بگوییم که ورزش کردن در حالی که روزه دار هستید کار بسیار سالمی است. ورزش و روزه هیچ منافاتی با هم ندارند و می توانند بدون اینکه برای بدن شما مشکلی به وجود آورند، در کنار هم انجام شوند. بر طبق نظر دکتر جاوید شاه، متخصص سلامت جسمی در دبی، ورزش در حال روزه داری باعث می شود ذهن، عصب و عضله ها از نظر بیولوژیکی جوان باقی بمانند.

او در این باره می گوید «زمانی که ما در طول روزه داری ورزش می کنیم، بدن ما چربی ها را جاری می سازد، چرا که فرآیندهای سوزاندن چربی توسط سیستم عصبی سمپاتیک کنترل می شوند، که به نوبه خود با ورزش و کمبود غذا فعال می شود». دکتر جاوید شو، مدیر و کمک یار تناسب اندام و مربی سرشناس بیان کرد که ورزش به هنگام روزه داری باعث می شود وزن حفظ شود.

« هیچ کس نباید در طول ماه رمضان دست از ورزش کردن بکشد. ورزش به شما کمک می کند تا وزن خود را کنترل کنید و سالم بمانید»

آیا می توان در طول ماه رمضان ورزش کرد ؟

آیا می توان در طول ماه رمضان ورزش کرد ؟

بهترین زمان ها برای ورزش چه مواقعی هستند ؟

دکتر جاوید پیشنهاد می دهد که ورزش بعد از نماز در شب انجام شود. این زمان، هنگامی است که شما وعده های غذایی کافی را مصرف کرده اید و آب کافی نوشیدید و آن ها در طول ورزش به کمک شما می آیند. شاید یک نفر بخواهد در طول ورزش آبمیوه و یا مایعات دیگری بنوشد. بعضی از ورزش ها نیز می توانند بعد از باز کردن روزه، و یا پیش از سحر انجام شوند.

به گفته ی شو: «ورزش به مدت یک ساعت پیش از باز کردن روزه، به شما این امکان را می دهد که در برابر غذا خوردن در طول مدتی کوتاه، انعطاف پذیر شوید. روزه بدن را به سرعت جوانسازی می کند»

 

همچنین بخوانید: چگونه در ماه رمضان وزن کم کنیم؟

 

چه نوع ورزش هایی باید انجام شوند

باید از ورزش هایی با شدت بالا که ضربان قلب را به بیش از 150 در هر دقیقه می برند، پرهیز شود، به خصوص اگر هنوز روزه خود را باز نکرده اید. توصیه می شود ورزش های آهسته و ملایم در طول ماه رمضان انجام شوند.

کارشناسان ورزش هایی همچون یوگا، پیاده روی، آهسته دویدن، دوچرخه سواری، آمادگی جسمانی، و ورزش های سبک ماشینی در باشگاه در ماه رمضان را توصیه می کنند.

جدا از همه این ها، رعایت رژیمی متوازن و مصرف مقدار کافی مایعات الزامی است تا بتوانید در طول این ماه ورزش های روتین روزانه خود را انجام دهید. مصرف کربوهیدرات نیز در سحر توصیه می شود چرا که باعث می شود پر انرژی باقی بمانید. هم چنین مصرف مقداری کافی از خوراکی های پروتئین دار بعد از باز کردن روزه، به بدن شما کمک می کند که جوان باقی بماند.

 

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر قوتو را با خواص نیرو بخش، رفع ضعف و بی حالی، انرژی زا، تقویت حافظه، تقویت کننده عمومی بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0