آیا همسایه خوبی هستید؟ چگونه همسایه خوبی برای همسایه ها باشیم؟

1341 بازدید
07 دی 97
سمانه

آیا همسایه خوبی هستید؟ با همسایه ها گرم و صمیمی باشید.

پاهایتان را پاک کنید.

وقتی به منزل همسایه می روید پیش از داخل شدن پاهایتان را پاک کنید، این حاکی از احترام شماست.

به محوطه جلوی منزل بروید.

اتومبیلتان را بشویید، شما باید در آن اطراف حضور داشته باشید تا افرادی را که در همسایگی تان زندگی می کنند، بشناسید. اگر یکی از همسایه ها را دیدید فقط دستی به نشانه دوستی برایش تکان ندهید جلو بروید و واقعا با او حرف بزنید. اگر خبرهایی از بقیه همسایه ها دارید با هم رد و بدل کنید.

خودتان را جای همسایه تان بگذارید.

به دیگران به چشم خودتان نگاه کنید. خانواده های دیگر را به چشم خانوده خودتان نگاه کنید. شهرهای دیگر را به چشم شهر خودتان نگاه کنید. کشورهای دیگر را به چشم کشور خودتان نگاه کنید. همه چیزهایی را که در زیر آسمان هستند به یک چشم نگاه کنید.

آیا همسایه خوبی هستید؟

آیا همسایه خوبی هستید؟

مهربان باشید حتی وقتی مردم با شما نامهربان هستند.

قرض بگیرید.

شکر بگیرید، یک کتاب، یا آرد، ابزار کار و… به این شکل شما با همسایه هایتان دوست می شوید. چیزی را که قرض گرفته اید با کمال تشکر به صاحبش برگردانید و اگر موفق نشدید خودتان آن را به دست صاحبش بدهید. یادداشت محبت آمیزی روی آن بگذارید.

عمده بخرید.

با همسایه هایتان دور هم جمع شوید و اقدام به خرید مایحتاجی از قبیل هیزم، کود، درخت و … نمایید. این نه تنها راه خوبی برای کاهش نرخ چیزهایی است که می خواهید بخرید بلکه همسایه ها را نیز به هم نزدیک تر می کند. خدمات نظاقتی هم اگر قرار باشد برای بیش از یک خانه در همسایگی هم انجام بگیرد از تخفیف برخوردار می گردد. حتی می توانید برخی از وسایلتان را هم با هم بخرید. مثلا دو یا سه همسایه می توانند در خرید چمن زن، ماشین تحریر و .. با هم مشارکت کنند.

یادداشتی پشت در بگذارید.

وقتی همسایه جدیدی به ساختمان یا مجموعه شما نقل مکان می کند یادداشت معارفه برایش بنویسید و حتی از این هم بهتر با یک جعبه شیرینی به او خوشامد بگویید. این از همان آغاز به روابط میان شما کمک می کند.

 

همچنین بخوانید:  چگونه یک خانم مراسم مهمانی برگزار کند؟

 

پیشنهاد کمک بدهید.

اگر می دانید که یکی از همسایه ها قصد سفر طولانی دارد یا حتی به تعطیلات آخر هفته می رود پیشنهاد کنید که در غیابشان باغچه ها را آب می دهید یا نامه های پستی را بر می دارید. آن ها هم روزی همین کار را برای شما خواهند کرد.

با همه رفتار مشابهی داشته باشید.

به کسانی که خوب هستند نیکی کنید، به کسانی هم که خوب نیستند نیکی کنید این گونه شما نیکی نصیبتان می شود.

در انجام کارها با هم سهیم شوید.

در حالی که دو همسایه برای خرید می روند دو همسایه دیگر مراقب بچه ها باشند. این نه تنها در وقت صرفه جویی و از استرس کم می کند بلکه به ایجاد یک حس قوی اتخاذ نیز کمک می کند.

ببخشید.

یک انسان عاقل به سرعت می بخشد چون او ارزش واقعی زمان را می داند پس آن را در رنج سپری نمی کند تا با درد بیهوده بمیرد.

به همسایه های سالمند کمک کنید.

هر از گاهی برای آن ها غذایی بپزید، یا  تعطیلات آخر هفته را به زدن چمن هایشان اختصاص دهید. سایر همسایه ها را هم به این کار دعوت نمایید.

شادی را پخش کنید.

هزاران شمع می توانند با یک شمع روشن شوند و عمر شمع کوتاه تر نخواهد شد. خوشبختی را اگر با دیگران سهیم شویم هرگز کم نمی شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برگ به لیمو را با خواص درمان سو هاضمه و درد معده، درمان خستگی روحی و اضطراب و دلهره، آرامش قلب، تسکین سر درد های میگرنی، دفع سموم، بالا بردن مصونیت بدن، تنظیم قاعدگی بانوان و جلوگیری از تاخیر آن، درمان سرماخوردگی و سرفه، ضد نفخ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0