topNotif

اثرات حمام بر پوست

2227 بازدید
05 اردیبهشت 97
سمانه

اثرات حمام بر پوست

حمام کردن تاریخچه‌ی طولانی و مفصلی دارد. فرو رفتن در آب، چه در وان حمام‌ باشد و چه استخر، و یا در چشمه‌های طبیعی اثرات مثبتی بر بهداشت شخصی، آسودگی روان و سلامتی‌مان دارد. هیچ چیزی لذت بخش تر از این نیست که در یک روز گرم برای شنا تن به آب دریا دهید یا در ماه‌های سرد سال یک حمام داغ معطر داشته باشید.

اثرات حمام بر پوست

وظیفه پوست بدن تنها پوشاندن بدن نیست، بلکه خدمت مهم تری دارد که عبارت است از ؛ برطرف کردن بعضی مواد که برای بقای صحت، لازم است، لذا برای این که پوست بدن بتواند به وظائف خود عمل نماید، باید همیشه آن را به وسیله آب پاک و نظیف نگه داشت که ایفای وظیفه منوط به پاکی و نظافت جلد است و تاثیرات آب از نظر اختلاف ترکیب و درجه حرارت مختلف است. مهم ترین وظیفه ی ما در برابر پوست بدن، رعایت و پاکیزگی پوست و حفظ مسامات پوست از خطر انسداد است. پاره ای از پوست ما با لباس پوشیده نمی شود، مانند چهره، دست و پا، که این قسمت از پوست که هدف حملات خارجی هستند باید بیشتر تحت رعایت بهداشتی قرار گیرند.

اثرات حمام بر پوست

آب های مناسب برای حمام

آب خیلی سرد بسیار مضر است، مگر جهت درمان بعضی از امراض. به علاوه آب را باید بر بدن ریخت نه این که داخل آب رفت. در فصل گرما درجه حرارت لب دریا و رودخانه و قنوات در منطقه های معتدل پانزده تا بیست و پنج درجه سانتی گراد است. استحمام در آب های طبیعی با این درجه برای هر کس مفید و استحمام در آب دریا باعث تقویت اعصاب، استعداد مرض خنازیر را محو و بنیه را تقویت می نماید. زیرا در آب دریا از انواع نمک مخلوط و نیز هوای مجاور بر سطح دریا صاف و لطیف و این دو وسیله برای بدن بسیار مفید می باشد. ضمن اینکه آب دریا پاک کننده بسیار قوی برای بدن است که بیمارها، فکر و خیالات، استرس و انرژی های منفی را از بین می برد.

شست و شو در آب شیر گرم که از درجه بیست و چهار تا سی و چهار باشد، جهت نظافت و پاکیزگی بدن از اقسام دیگر بهتر بوده و آرامش مخصوصی در بدن نمودار می شود. استحمام با این شرایط، هر وقت و در هر سن مخصوصا در زنان و مردان صفراوی عصبی و حرارتی نهایتا مفید بوده و کسانی که از امراض جلدی یا سوهاضمه ناراحت باشند نیز سودمند است و استحمام با آب شیر گرم اگر از حد اعتدال نگذرد مفید و سختی پوست و خشونت الیاف را زایل می نماید. آب گرم اگر از سی و پنج درجه بالاتر باشد استحمام در آن خون را به طرف پوست بدن می کشد و به بدن انحراف و نا آرامی می دهد، عادت و تکرار به این ترتیب استحمام برای بدن مضر است.

 

  همچنین بخوانید: با تشریفات حمام کنید

 

زمان استحمام :

حمام کردن در شب بهترین داروی بی خوابی است و مانند قرص‌های آرامبخش عمل می‌کند. همچنین حمام کردن در شب فشار خون را پایین می آورد و باعث کاهش استرس می شود و بهترین راه برای رسیدن به آرامش پس از یک روز کاری و یا انجام فعالیت های ورزشی سخت است. اما کسانی که پوست شان چرب است بهتر است که صبح ها دوش بگیرند زیرا در طول شب که عرق می کنند از پوست ماده‌ای به نام سبوم تشرح می شود این ماده در طول روز روی پوست باقی می ماند و منافذ آن را مسدود می کند.

در حال عرق استحمام در آب سرد برای بدن بسیار مضر است. صبح که معده خالی است و همچنین عصر که پنج ساعت از صرف غذای ظهر گذشته باشد، این فاصله برای استحمام نیکو است و در اوقات خیلی گرم روز استحمام مناسب نمی باشد، بعد از استحمام بلافاصله بدن را خشک و لباس بپوشید و قدری راه بروید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن فندق را با خواص تقویت کننده معده، ضد ریزش موی سر و ابرو، پیشگیری از سرطان سینه و پروستات، تقویت کننده سیستم تولید مثل، درمان بعضی از بیماری های کبد، حاوی ویتامین های ب ۱، ب۲، ب۶ و ای، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0