اثرات شگفت انگیز گندم

1794 بازدید
07 بهمن 96
سمانه

اثرات شگفت انگیز گندم را بدانیم !

گندم گیاهی است علفی یکساله به ارتفاع حداکثر یک و نیم متر با ریشه افشان، ساقه آن نازک، ماشوره ای و توخالی است که در طول آن گره‌هایی به فواصل وجود دارند و در این نواحی ساقه توپر است. برگ‌ها دارای پهنک دراز به طول حداکثر 20 سانتی متر و منتهی به غلات و بدون دمبرگ می‌باشند که قسمتی از طول ساقه را می‌پوشانند.

تاریخچه گندم :

گندم یکی از قدیمی‌ترین گیاهانی است که بشر آن را شناخته و استفاده کرده است، دانه‌های گندم مربوط به حداقل 6750 سال قبل از میلاد در عراق و بعضی از کشورهای شرق مدیترانه پیدا شده است، وطن اولیه گندم به احتمال زیاد خاورمیانه می‌باشد و تا دوران سنگی به اروپا راه نیافته است. باستان‌شناسان گندم را در اهرام مصر کشف کرده‌اند که در ظروف خاصی نگهداری می‌شده است. یکی از نقاطی که گندم در آنجا کشت می‌شده، بین النهرین است که قدمت آن به چهار هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد. امروزه گندم در بیشتر نقاط دنیا کشت می‌شود و حدود 20 درصد از مواد غذایی مردم جهان را تشکیل می‌دهد. تاکنون 200 واریته گندم شناسایی شده که بیش ار 100 واریته آنها به طور وسیع در جهان گشت می‌گردد.

اثرات شگفت انگیز گندم

اثرات شگفت انگیز گندم

اثرات مهم گندم !

کاهش دهنده چربی خون : این اثر با آزمایش عصاره گندم در موش‌های آزمایشگاهی کاملا به اثبات رسیده است.

ضدسرطان : این اثر در مطالعات انسانی و حیوانی و به خصوص در سرطان سینه و روده بزرگ مشخص شده است. در گندم و غلات دیگر ترکیبات آنتی‌اکسیدانی وجود دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از اسیدفنولیک، فلاونوئیدها، پلی‌فنل‌ها، فیتات‌ها، کاروتنوئیدها، توکوفرول‌ها و پلی‌ساکاریدها، از مکانیسم‌های مهم این ترکیبات، خنثی کردن رادیکال‌های آزاد است. همچنین این مواد با تقویت سیستم دفاعی بدن تاثیر ضدسرطانی خود را نشان می‌دهد.

درمان کولیت زخمی : گندم در درمان بسیاری از مشکلات دستگاه گوارش مفید است. در مطالعه‌ای که بر روی تعداد محدودی از بیماران همراه با شاهد صورت گرفت، نتایج مثبتی به دست آمد.

محافظ عصب : در مطالعه ای مصرف عصاره گندم باعث کاهش اثرات ب آمیلوئید شده است. ب آمیلوئید از طریق استرس اکسیداتیو باعث مرگ سلول ها می شود. این جسم یک ترکیب کلیدی و نشان نوروپاتولوژی در بیماری آلزایمر می باشد.

ضد کم‌خونی : پژوهش ها نشان داده است که مصرف گندم باعث افزایش فراهمی‌ زیستی سولفات آهن می‌شود. این اثر را به سلولز و اسیدفیتیک موجود در گندم ارتباط داده اند. مصرف عصاره گندم در حیوانات آزمایشگاهی باعث افزایش گلبول قرمز آنها شده است.

 

همچنین بخوانید:  خواص روغن جوانه گندم برای پوست و زیبایی

 

عوارض جانبی گندم :

تاکنون عارضه خاصی از مصرف گندم گزارش نشده، اما چون حجیم شونده است افرادی که زخم معده و روده دارند، آن را زیاد مصرف نکنند. به طور کلی این افراد هنگام خوابیدن و دراز کشیدن نباید محصولات حجیم شونده بخورند.

مهمترین اثرات گزارش شده راجع به گندم شامل :

ضد اثرات الکل، ضدعفونی کننده، افزایش دهنده قوای جنسی، کاهش دهنده چربی خون، مسکن، تحریک کننده حرکات دودی روده، مقوی معده، ضدتب و ضد تشنگی از مهمترین اثرات گندم می باشند. باتوجه به اینکه ادعا می‌شود گندم حاوی هورمون‌های گیاهی است، در چین از آن برای تقویت باروری زنان استفاده می‌شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن جوانه گندم را با خواص کنترل دیابت، کاهش فشار خون بالا، درمان چاقی، پیشگیری و درمان ریزش مو و شوره سر، درمان چین و چروک، پیشگیری از زوال عقل و از دست دادن حافظه، درمان آکنه، رفع خستگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0