از بین بردن بوی سوختگی غذا با 7 راه حل سریع

3483 بازدید
21 بهمن 00
سمانه

از بین بردن بوی سوختگی غذا با 7 راه حل سریع

ما در آشپزخانه خود با عشق فراوان برای اهل خانه یا مهمانانی که به خانه می آیند غذا درست می کنیم. اما گاهی دیده می شود که در اثر بی احتیاطی کمی فراموش کنید فر را خاموش کنید یا دمای اشتباهی را انتخاب کنید. در نتیجه اکنون غذای خود را سوزانده اید و بوی آن غذای سوخته در تمام خانه پخش شده است. خوشبختانه، این بو را می توان به راحتی با استفاده از چند ماده معمولی خانگی از بین برد. می توانید قسمت هایی از خانه خود را که بوی غذای سوخته می دهد تمیز کنید، محلول هایی بسازید که بوی سوختگی غذا را جذب می کند و خوشبو کننده هوای خود را بسازید. شما در این مقاله با 7 روش برای از بین بردن بوی سوختگی غذا آشنا می شوید پس با ما همراه باشید؛

 

از بین بردن بوی سوختگی غذا با 7 راه حل سریع

از بین بردن بوی سوختگی غذا با 7 راه حل سریع

 

از بین بردن بوی سوختگی غذا

در چنین مواقعی می توانید به این فکر کنید که چگونه بوی غذای سوخته را از خانه بیرون کنید. ما لیستی از راه حل ها را برای کسانی که نگران این هستند که چگونه بوی غذای سوخته را ازبین ببرند، تهیه کرده ایم که باعث رفع بوی سوختگی و همچنین انتشار بوی خوش در خانه می شود و هیچ کس متوجه نخواهد شد که شما غذا را سوزانده اید! بیایید ببینیم برای از بین بردن بوی غذای سوخته در خانه چه می شود کرد؟

رفع بوی سوختگی غذا با آبلیمو

یکی از روش های از بین بردن بوی سوختگی از خانه و اثاثیه، استفاده از لیموترش خواهد بود که با بوی باطراوت خود جلب توجه می کند. پس اگر به دنبال روشی طبیعی برای از بین بردن بوی سوخگی غذا هستید، می توانید از لیموترش استفاده کنید.

لیمو را در یک قابلمه برش دهید و به اندازه کافی آب به آن اضافه کنید. سپس آب لیموی تازه را بجوشانید. با به جوش آمدن آب، بوی تازه لیمو شروع به پخش شدن در اطراف می کند.

در صورت تمایل می توانید از این آب استفاده کنید و روی میزها یا کاشی ها را پاک کنید تا بوی سوختگی از کل اتاق خارج شود. همچنین می توانید بوی سوختگی را از قابلمه ای که غذا در آن سوخته است، با لیمو از بین ببرید.

رفع بوی سوختگی با شامپو

بویی که در هنگام سوختن غذا ایجاد می شود حتی در درون اشیا خانه نیز نفوذ می کند. اگر خانه ای با آشپزخانه اپن دارید، باید صندلی های خود را از بوی سوختگی دور نگه دارید.

یک پاسخ به این سوال که چگونه می توان از بوی سوختن غذا خلاص شد، استفاده از رایحه شامپویی که بوی آن را دوست دارید، است؛ برای این منظور درون یک بطری اسپری، مقداری شامپو که بوی آن را دوست دارید، بریزید و بعد مقداری آب به آن اضافه کنید.

بعد از اینکه بطری را خوب تکان دادید، آن را از دور روی صندلی ها اسپری کنید. در صورت تمایل می توانید در همان نقطه چند بار اسپری کنید و سپس وسایل را پاک کنید. اینگونه می توانید بوی سوخت غذا را از بین ببرید.

 

همچنین بخوانید:  رفع بوي بد بدن با روش های خانگی

 

اشیا خانه را با نرم کننده لباس پاک کنید

اگر بوی سوختگی وسایل شما را فرا گرفته است و نمی دانید که چگونه بوی سوختن غذا را در خانه و از وسایل از بین ببرید، ممکن است نیاز به تمیز کردن اساسی داشته باشید.

  • همچنین باید بوی غذای سوخته را از پیشخوان و صندلی و میز پاک کنید. در این مرحله نرم کننده پارچه به شما کمک می کند.
  • مقداری از نرم کننده لباس را در یک کاسه بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید با مخلوط کردن دو مایع مخلوط جدیدی درست کنید. با کمک یک پارچه از مخلوطی که تهیه کرده اید برای پاک کردن مبلمان، صندلی، پیشخوان یا میز استفاده کنید.
  • وقتی این روش را امتحان کنید خانه را از بوی سوخت پاکسازی می کنید.
  • شما می توانید آن را برای از بین بردن نه تنها بوی سوختگی، بلکه تمام بوی بد ناخواسته انتخاب کنید.

نقش وانیل در رفع بوی سوختگی غذا

وقتی به این فکر می کنید که چگونه بوی غذای سوخته را از خانه بیرون کنید پیشنهاد می کنیم وانیل را تست کنید. البته روش های مختلفی برای استفاده از وانیل در رفع بوی سوختگی وجود دارد.

1- مقداری وانیل درون یک ظرف کوچک آب بریزید و این ظرف را به صورت آرام آرام و کنترل شده گرم کنید. برای از بین بردن بوی سوختگی غذا که در آشپزخانه با شدت بیشتری احساس می شود، صبر کنید تا بوی وانیل تمام فضا را پر کند.

2- گلوله های پنبه را به جوشانده وانیل آغشته کنید و در تمام نقاط خانه (اتاق ها، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و. ..) قرار دهید تا بوی سوختگی را جذب کند.

نگران نباشید که بوی غذای سوخته چگونه از خانه می رود.  به لطف این روش هم می توانید بوی بد را از بین ببرید و هم بوی خوشی را در خانه ایجاد کنید. همچنین می توانید در این روش به جای وانیل از چوب دارچین، گیاه رزماری یا میخک نیز استفاده کنید. به این صورت که دارچین، رزماری یا میخک را درون آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا فضای خانه معطر شود.

 

از بین بردن بوی سوختگی غذا با 7 راه حل سریع

از بین بردن بوی سوختگی غذا با 7 راه حل سریع

 

روغن های ضروری نجات دهنده شما خواهند بود

  • خوشبو کننده های گیاهی هوا نیز به کمک کسانی می آیند که می گویند چگونه بوی غذای سوخته ای را که در خانه شان می پیچد از بین ببرند.
  • اسانسی را انتخاب کنید که بوی آن را دوست دارید و همه آن را در یک بطری اسپری بریزید؛ مقداری آب به بطری اضافه کنید و آن را تکان دهید.
  • این اسپری را هر از چند گاهی در اتاق ها اسپری کنید تا بوی بد ایجاد شده که از سوختن غذا بوجود آمده را از بین ببرد.
  • با انتخاب روغن اسطوخودوس، بابونه، پرتقال، چای سبز، سقز، نعناع، ریحان و روغن لیمو می توانید رایحه ای مطبوع در خانه ایجاد کنید.

استفاده از شمع های معطر

شاید هنگام تهیه یک شام عاشقانه دچار مشکل شده اید و غذا را سوزانده اید، نگران نباشید، پاسخ این سوال که بوی غذای سوخته در خانه چگونه خواهد رفت در شمع های معطر پنهان شده است که هم شما را از شر آن نجات می دهد و هم با بوییدن آن عصر خود را دلپذیر می کنید.

در چنین مواقعی می توانید با روشن کردن شمع های معطر در آشپزخانه بوی سوختگی سبزی سوخته را از بین ببرید. شمع در این امر به شما کمک می کند، زیرا توانایی جذب بو را دارد. در صورت تمایل می توانید هنگام روشن کردن شمع پودر قهوه را به پایه شمع اضافه کنید.

خانه را به طور کامل تهویه کنید

یکی از موثرترین پاسخ ها به این سوال که چگونه بوی غذای سوخته را از خانه خارج کنیم، البته یک فرآیند تهویه خوب در خانه است؛

شما سعی کرده اید با استفاده از محصولات مختلف بوی سوختگی را در خانه از بین ببرید. در حالی که این پیشنهادات را امتحان می کنید، حتما باید خانه خود را تهویه کنید. وجود جریان هوا بین اتاق ها باعث می شود بوی سوختگی سریعتر از بین برود.

با بازکردن کامل پنجره های آشپزخانه می توانید در مدت کوتاهی از شر بوی سوختن غذا خلاص شوید.

به منظور مؤثرتر کردن تهویه، می‌توانید در صورت داشتن هود، آن را روشن کنید یا با حرکت دادن روزنامه در هوا، به خارج شدن بوی سوختگی سرعت ببخشید. پس از انجام فرآیند تهویه، می توانید بوی خوشی را در خانه خود ایجاد کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر وانیل را با خواص مراقبت و ترمیم پوست، تقویت کننده میل جنسی، کاهش اضطراب، تقویت قلب، جلوگیری از آکنه، ضد افسردگی، بهبود عملکرد مغز، پیشگیری از سرطان، کمک به کاهش وزن، درمان بیماری های تنفسی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. نسرین میرنجمی
    13 خرداد 1402

    با سلام و عرض ادب
    متاسفانه دیروز جمعه با بی‌توجهی از کنترل گاز از منزل خارج شدم و یک تکه سینه مرغ روی گاز روشن مانده بود و منجر به سوختن شده بوی بسیار نامطبوع سوختگی تا ۳ ساعت در خانه با درب و پنجره بسته مونده کل خونه بوی گند میده چیکار کنم؟ دارچین رو گذاشتم روی گاز داره میجوشه
    آیا روشن کردن عود نتیجه میده .
    راهی هرچه سریعتر بهم بگین
    قبلا ممنونم

0