از بین بردن پینه ها و ترک پاشنه های زبر

2977 بازدید
18 بهمن 97
بهاره
,,

آخرین به روزرسانی 9 آبان 1398

از بین بردن پینه ها و ترک پاشنه های زبر به روش خانگی

در نتجه مالش، فشار و اصطکاک مداوم پوست، پینه ها و ترک پاشنه های زبر پا ایجاد می شوند. این پینه ها و ترک ها که پوست خشن و سختی دارند، گاهی اوقات با شکاف های دردناک همراه هستند. این مشکلات می توانند نشان دهنده پوشیدن کفش تنگ، افزایش سن، فشار و وراث باشد. اگر این پینه ها و ترک ها به موقع درمان نشوند می تواند تبدیل به زخم های زشت و دردناک شده و همچنین، احتمال ابتلا به عفونت و باکتری های قارچی نیز افزایش می یابد. اما، نگران نباشید زیرا، راه های خانگی و طبیعی برای کاهش این مشکل است. بنابراین، در این مقاله با راه های از بین بردن پینه ها و ترک پاشنه های زبر به روش خانگی آشنا شوید.

 

از بین بردن پینه ها و ترک پاشنه های زبر به روش خانگی

از بین بردن پینه ها و ترک پاشنه های زبر به روش خانگی

 

علت ها و علایم پینه ها و ترک پاشنه های زبر

این مشکلات توسط کفش های تنگ یا نپوشیدن کفش، راه رفتن و کار کردن به ویژه روی زمین خشک، کثیف و ریگ دار ایجاد می شوند. پینه ها به خودی خود بی زیان هستند، اما چون دردناک می شوند، فرد مبتلا را وادار می کنند که محور یا خط تحمل وزن خود را برای جلوگیری از درد احتمالی، از حالت طبیعی خارج کنند. این امر باعث وارد آمدن فشار روی مناطقی از پاشنه پا می شود که تحمل فشار اضافی را ندارند و حتی گاهی اوقات مشکلات ارتوپدی بیشتری ایجاد می شود. برخی از مردم هم یک گرایش ارثی برای ساختن پینه های غیر طبیعی دارند.

از بین بردن پینه ها و ترک پاشنه های زبر به روش خانگی

لایه برداری با جسم سخت

در مناطقی که مستعد پینه زدن هستید مثل آرنج ها، دست ها، زانوها، مچ پاها و پاشنه های پا، ناحیه مربوط را در حالی که حمام می کنید با یک سنگ پا و یا سوهان زبر، به آرامی مالش دهید. سنگ پا عمل ظریف برداشتن پوست مرده و خشک شده را انجام می دهند.

استفاده از آب

افرادی که مستعد پینه ها و پاشنه های خشک و زبر هستند باید بعد از کار روزانه خود، پاهایشان را در یک لگن پر از آب گرم با کمی شامپو و یا محلول بندق هندی (فندق هندی) غوطه ور کنند. بهتر است پاها را به مدت 5 الی 10 دقیقه درون این آب قرار داده تا آب به طور طبیعی سرد شود.

این عمل نه تنها فرد را بعد از یک کار سخت روزانه، آرام می کند بلکه، از تشکیل شدن پینه ها و پاشنه های زبر هم جلوگیری می کند. حال، پاها را خوب خشک کنید و با مقداری روغن طبیعی و گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن کنجد، روغن زیتون، روغن کرچک و یا خامه تازه، کره، روغن حیوانی و یا هر ماده چرب دیگر ماساژ دهید تا پوست آن نرم شود. یک بار دیگر پاها را در آب غوطه ور کنید تا روغن اضافی پاک شود سپس، فوری آن نواحی را خشک کنید. این روش بهترین راه برای از بین بردن پینه ها و ترک پاشنه های زبر می باشد.

 

همچنین بخوانید:  سوزش کف پا (علل و راه های درمان آن)

 

ضماد پوست لیمو

ضمادی تشکیل شده از پوست لیمو خرد شده، گوجه فرنگی خام یا آناناس تازه به نرم شدن پوست سخت و یا خشکی پاها کمک می کند.

موز

یک عدد موز رسیده را له کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی کف پاها قرار دهید. سپس، پاها را با آب گرم بشویید و پس از خشک کردن، از یک روغن گیاهی یا کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

ترکیب روغن کنجد و آب لیمو

مخلوطی از عسل، روغن کنجد و آب لیمو تهیه کرده و پاها را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن خیس کنید. سپس با سنگ پا یا برس زبر پاها را مالش داده تا پوست های مرده از بین بروند.

از بین بردن پینه ها و ترک پاشنه های زبر با نسخه های گیاهی

نسخه اول

مقدار مساوی از زوفا، کتیرا و نشاسته را به خوبی بسایید، سپس، موم زرد و روغن گل سرخ را نیز به آن اضافه کنید. استفاده روزانه این ضماد به از بین بردن پینه ها و ترک پاشنه های زبر کمک می کند.

نسخه دوم

مقدار 10 گرم شاهتره، 10 گرم بابونه، 10 گرم مخلصه و حدود 20 گرم کتیرا را آسیاب کنید و با کمی ماست مخلوط کرده و بر روی نواحی بمالید.

روغن های مناسب برای از بین بردن پینه ها و ترک پاشنه های زبر

استفاده روزانه از روغن بادام، روغن کنجد، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن ذرت، روغن کرچک، روغن زیره، روغن هسته هلو و غیره، همگی برای از بین بردن پینه ها و ترک پاشنه های زبر موثر هستند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بادام شیرین را با خواص تسکین دردهای عضلانی، درمان یبوست، تقویت اعصاب، تقویت مو، درمان ریزش مو، موخوره و شوره سر،کاهش چین و چروک پوست، تقویت مژه و پرپشت شدن ابرو، درمان خشکی و ترک خوردگی لب ها، درمان سرفه های خشک و باز شدن صدا، پیشگیری و درمان ترک های پوست در دروان بارداری، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0