topNotif

از علائم تب مالت تا پیشگیری و درمان آن در طب سنتی

5096 بازدید
05 بهمن 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

از علائم تب مالت تا پیشگیری و درمان آن که بد نیست بدانیم

تب مالت به عنوان یکی از مهم ترین بیماری های مشترک انسان و دام محسوب می گردد. باکتری بروسلا که ایجاد کننده بیماری است، طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می سازد. این بیماری به علت ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازایی دام های مبتلا و هم چنین به علت ابتلای انسان به بیماری تب مالت، همواره از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه قرار می گیرد.

علائم بیماری در طب جدید :

علائم بالینی تب مالت در کودکان چندان مشخص نیست. طحال در نیمی از موارد بزرگ است. طحال بزرگ بیشتر همراه بزرگ شدن غدد لنفی است. دانه های جلدی به صورت تب خالو پوپورا و دانه های دیگر اریتم های بر آمده کمیاب است. علائمی که در تب مالت حاد به طور ناگهانی ظاهر می شوند، عبارتند از :

لرز، تب متناوب (تب و لرز)، تعریق، خستگی قابل توجه، درد هنگام لمس ستون فقرات، سردرد، بزرگ شدن گره های لنفاوی.  در تب مالت مزمن به تدریج خستگی، درد عضلانی، کمردرد، یبوست، کاهش وزن، افسردگی، ناتوانی جنسی، به ندرت بروز آبسه در تخمدان ها، کلیه ها و مغز ظاهر می شوند. که در صورت ناکافی بودن مراقبت و درمان، بیماری ممکن است مزمن شود یا موجب معلولیت، عفونت قلب، استخوان، مغز یا کبد شود.

از علائم تب مالت تا پیشگیری و درمان

از علائم تب مالت تا پیشگیری و درمان

تظاهرات و عوارض عصبی در تب مالت :

سر درد، درد تمام بدن و ضعف و سستی بدن، کوفتگی عضلات، کم خوابی، نگرانی و تشویش، افسردگی، هذیان، سندرم، حالت تحریک پذیری زیاد.

پیشگیری از ابتلا شدن به تب مالت :

  • از مصرف شیر خام و نجوشیده، پنیر و سایر لبنیات و گوشت های غیر بهداشتی خودداری نمایید، از وسایل محافظتی بدن مانند دستکش، محافظ چشم، پیش بند و… هنگام تماس با حیوانات یا گوشت و سایر محصولات استفاده کنید.
  • واکسیناسیون به موقع دام ها، که واکسن زنده ضعیف شده و تهیه شده از موش بهترین است و یک بار تزریق حداقل هفت سال حیوان را در مقابل این عوامل بیماری زا محافظت می کند.
  • برای جلوگیری از این مشکلات، آموزش بهداشت به قصابان و افرادی که با دام سر و کار دارند و… تا حدی می تواند چاره ساز باشد.

 

همچنین بخوانید:  بیماری تب کیو چیست؟

 

نسخه های مصرفی برای درمان تب مالت :

استفاده مرتب از عسل، زنجبیل و دارچین و مقداری زعفران به صورت دم نوش یا محلول در چای و… میل نمایید، مصرف دو حبه سیر خرد شده توصیه می شود، می توانید آن را به صورت  قرص همراه با شربت عسل قورت بدهید. همچنین استفاده از بذرهای ملین مانند خاکشیر، قدومه شیرازی، بالنگو، بارهنگ و… همراه با عسل در درمان تب مالت نافع است.

درمان های خوراکی موثر در درمان تب مالت :

ماهی کبابی، پیاز، شوید پلو،کرفس، انگور، سیر، گشنیز و کدو است. برای بهبود می توانید هر روز یک قاشق چای خوری نعنا خشک را در دو لیوان آب جوش دم کنید و در دو نوبت میل کنید یا هر روز بیست دانه عناب را در مقداری آب به مدت دوازده ساعت خیس کنید و سپس عناب را به همراه آب آن میل نمایید. همچنین می توانید هر روز به مقدار دو الی سه فنجان یکی از عرقیجات بابا آدم، شوید، بومادران، زیره، سیر یا عرق نسترن را در جهت بهبود و درمان میل نمایید.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

پودر میوه سنجد را با خواص ترمیم شکستگی و ترک استخوان، درمان پوکی استخوان، غضروف‌ساز، ترمیم مفاصل، درمان کمردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

3
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0