topNotif

استعمال دخانیات و سیگار و واقعیت های تلخ درباره آن که بد نیست بدانیم

2314 بازدید
09 دی 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

واقعیت های تلخ در مورد دخانیات

استعمال دخانیات و سیگار : دخانیات کلمه ای است عربی مشتق از دخان که در لغنت به معنی دود است، بنابراین هر چه ایجاد دود کند به نام دخانیات نامیده می شود، ولی در اصطلاح امروز، دخانیات به توتون، تنباکو، و مشتقات اینها مانند سیگار، چپق، و قلیان گفته می شود.

دخانیات چنانچه از معنی آن پیداست غیر از دود چیزی نیست و دود همان کلمه ای است که انسان از شنیدن آن تنفر دارد، زیرا کلمه دود انسان را بیاد تاریکی ها، تیره گی ها و خفقان ها می اندازد، دود یعنی ظلمت و فشار روح و دل.

آری همین دخانیات است که جسم و روح ما را می فشارد، صورت گلگون جوانان را به تیرگی و سیاهی می کشاند، و قلب روشن آنان را تیر و تاریک می سازد، و همان دود است که اخلاق نیکوی انسان ها را به تندی و عصبانیت، تبدیل می کند.

دخانیات همان دودی است که بشر با یک کبریت آنرا روشن می کند، و بوسیله آن خرمن زندگی خود را به آتش می کشد و در این خرمن، قبل از هر چیز سلامت خود را می سوزاند و سپس در آمد روزانه خود را که برای بیشتر افراد، با کندن جان، فراهم می شود به آتش می کشد. حال بهتر است با ترکیبات اصلی این دود و دخان بیشتر آشنا شویم.

استعمال دخانیات و سیگار

استعمال دخانیات و سیگار

ترکیبات شیمیایی، توتون و دود آن عبارتند از:

1 – نیکوتین 2 – گاز کربنیک 3 – اسید استیک و اسید سیانیدریک 4 – الکل متیلیک 5 – آمونیاک 6 – پریدین

1 – نیکوتین در سال 1828 بوسیله پوست وت و ایمان کشف شد، اگر محلول یک یا دو در صد نیکوتین خالص به قورباغه تزریق شود، مرگ آن حتمی است برای کشتن خرگوش 4/1 تزریق آن کافی است و برای کشتن سگ 2/1 تا دو قطره.

2 – گاز کربنیک همه می دانند موجب خفگی است.

3 – اسید استیک و اسید سیانیدریک، با یک قطره این اسید یک انسان را می شود نابود ساخت.

4 – الکل متیلیک، باعث کوری چشم است.

5 – آمونیاک، همان چیزی است که از فساد مواد آلی تهیه می شود.

6 – پریدین مولد سرطان است.

 

همچنین بخوانید:  مضرات و عواقب سیگار

 

باید دید کسی که روزی 20 عدد سیگار می کشد تا چه اندازه خود را به مرگ تدریجی مبتلا کرده است:

در 20 عدد سیگار:

  • نیکوتین 9% گرم
  • پریدین 11% گرم
  • آمونیاک 32% گرم
  • اسید سیانیدریک 0006/0 گرم
  • اسید کربن 369 سانتی متر مکعب

بد نیست از معتادین به دخانیات بپرسیم به جای پول دادن و خریدن این همه سموم و بعد کشیدن و مسموم شدن، بهتر نیست این پولها را صرف میوه های شیرین و گوارا بنمایید؟

بعضی از افراد معتاد برای سیگار کشیدن خود دلیل می آورند و می گویند: کشیدن سیگار باعث آرامش فکر و اعصاب است ولی این دلیل صحیح نیست، زیرا:

استعمال دخانیات در حین انجام کارهای سنگین دو چندان ضرر می رساند.

کسی که در اثر فشار کار زیاد جسمی، استراحت می کند بنا به گفته فیزیولوژیست ها دین خود را در قبال اکسیژن ادا می کند. در موقع اشتغال به کار سنگین احتیاج به اکسیژن آنقدر افزایش می یابد که بدن در آن حالت با نفس کشیدن های پی درپی تند و عمیق و تشدید کار قلب، نمی تواند اکسیژن را تامین کند و در نتیجه نقص اکسیژن گیری، خستگی تولید می شود.

رفع خستگی انسان پس از کارهای سنگین با تنفس عمیق باید توام باشد، تا مواد حاصله در حین کار در اثر اکسیداسیون از بین بروند، استعمال دخانیات در چنین وضعی موجب کمبود اکسیژن گیری گردیده و از نیروی کار می کاهد.

روی این اصل مشاهده اسکی بازی که در حال اسکی سیگار به دهن دارد و یا ورزشکاری که بخاطر سیگار خمیازه می کشد چقدر ملال انگیز است.

دخانیات و ویتامن ث

دخانیات ویتامین ث بدن را فاسد می نماید و شخص معتاد را زود پیر می کند، زنان معتاد کمتر باردار می شوند و زود یائسه می گردند، زخم معده معتادین دیر جوش می خورد. قطران دود که به صورت جرم می باشد ایجاد سرطان می نماید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

صمغ مرمکی را با خواص التیام بخش زخم ها، تقویت عمومی بدن، رفع بوی بد دهان، تسکین دهنده سردرد، ترک اعتیاد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0