topNotif

استفاده از انواع گوشت ها و طریقه پختن آنها

1713 بازدید
03 آذر 96
سمانه

راهنمای علمی و صحیح برای استفاده از انواع گوشت ها :

اگر می خواهید از خوردن گوشـت لذت ببرید، باید با تدبیر گوشت ها را شناسایی کنید و طریقه پختن آن را نیز یاد بگیرید تا زیانی به سلول ها و سلامتی شما وارد نکند.

اولین گام برای گوشت تهیه نوع آن است که صد در صد باید تازه باشد، از خرید گوشت های یخ زده و مواد شیمیایی نیتروسامین که در کالباس و هات داگ و کنسرو ها وجود دارد اجتناب کنید، دومین گام جدا کردن کلیه چربی های سطحی و پوست پرندگان است که باید دور ریخته شود.

مسئله پختن و تهیه غذا نیز بسیار حائز اهمیت است و نباید از آن غافل شد زیرا در گوشت علاوه بر چربی ها خطر دیگری نهفته است که چنان چه توجه نشود می تواند جوانی را به یغما برده و بیماری های زمان کهنسالی را که بیشتر سرطان و بیماری های قلبی است در شما سرعت می بخشد.

هنگامی که گوشت قرمز و پرندگان و حتی ماهی را با روش صحیح و علمی نپزید موادی به نام  هیدروکلین آمینز از آن خارج می شود، این ماده به عنوان واکنشی در موقع سرخ کردن پدید می آید و در سطح گوشت نیست که بتوان آن را تراشید بلکه درون گوشت می تراود که در اثر بد پختن وارد غذای شما می شود، مطالعات نشان می دهد که نوع حرارتی که در موقع پختن وارد گوشت می گردد خیلی اهمیت دارد و به طور دقیق انواع پختن گوشت ها را برایتان شرح می دهیم.

پختن گوشت ها با دمای زیاد نظیر : سرخ کردن با روغن ، کباب کردن یا بریانی کردن روی کباب پز گازی، در هر دو روش فوق ماده شیمیایی هیدروکلین آمینز از گوشت خارج و وارد غذای شما می شود.

استفاده از انواع گوشت ها

استفاده از انواع گوشت ها

بهترین روش های پخت گوشت :

آب پز یا بخار پز کردن بهترین روش های پختن گوشت می باشند، در این روش ها گوشت با حرارت کم به همراه مقداری آب آرام آرام پخته می شود، برای کباب کردن می توان از حرارت فر یا تنور استفاده کرد، باید یاد آوری نمود که سرخ کردن گوشت جوجه، گاو و گوسفند پنج برابر بیش از گوشت ماهی هیدروکلین آمینز خارج می کند و گوشت خوک صد در صد خطر ماده شیمیایی هیدروکلین آمینز در بردارد که پدید آورنده ی بیماری های قلبی و سرطان است.

توجه :

  • پختن گوشت با دستگاه ماکروویو نیز سالم و به طور کلی ماده ی هیدروکلین آمینز از گوشت خارج نمی شود.
  • در تحقیقاتی دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که خوردن سیر نه تنها از شکل گیری هیدروکلین آمینز جلوگیری می کند بلکه می تواند ملکول های شیمیایی آن را بی اثر نماید.
استفاده از انواع گوشت ها

استفاده از انواع گوشت ها

گوشت ماهی و چربی باور نکردنی آن :

با وجودی که در سرزمین گرین لند، اسکیمو ها بیشترین چربی را در تغذیه استفاده می کنند اما به طور باور نکردنی بیماری قلبی در بین آنان بسیار کم است، در تحقیقات بسیاری مسلک گردیده است که فاکتور کلیدی در تغذیه اسکیمو ها در برابر بیماری، تغذیه از گوشت ماهی بوده است.

در مطالعات دیگری که ژاپن انجام شده، مقایسه زندگی بین ساکنین دهکده ای که نزدیک دریا بود و از گوشت ماهی تغذیه می کردند با ساکنین دهکده کشاورزی که خوراک آن ها گوشت ماهی نبود انجام شد، جالب این که مردمی که تغذیه نان بر اساس صید ماهی بود، هیچ گونه بیماری شریانی و قلبی نداشتند.

چرا گوشت ماهی از بهترین گوشت هاست ؟

آن چه موجب شده که گوشت ماهی بهتر از گوشت حیوانات دیگر باشد، چربی آن هاست، در واقع نوع غذایی که ماهی در دریا و اقیانوس می خورد بیشتر سبزی های موجود در آب شور است، ماهی خود این چربی را به وجود نمی آورد بلکه این نوع روغن در گیاهان دریایی نهفته است، دانشمندانی که ترکیبات روغن ماهی را کشف کردند آن را امگا 3 نامیدند و مدعی هستند که در گوشت ماهی و سبزی های دریایی عوامل ای پی ای و د اچ آ یافت می شود که روغن آن موثر برای جلوگیری از تشکیل لخته های خون و سکته های قلبی است.

 

همچنین بخوانید:  چقدر کالری مصرف کنیم تا لاغر شویم

 

امگا 3 :

بعضی از گیاهان دارای روغن مشابه به نام لینو لنیک اسید هستند که در بدن تبدیل به ای پ آ می شود، افردی که دسترسی به گوشت ماهی ندارند می توانند از دانه های گیاهی و بادام و گردو و زیتون و سویا و سبزی های دریایی که سرشار از امگا 3 است بخورند.

بد نیست بدانیم :

حال که تعریف از گوشت ماهی و محسنات آن شد بهتر است بدانید که واقعا حیف است گوشت ماهی را با کره، مارگارین و یا روغن های اشباع سرخ کنید، بهتر است کف ماهی تابه را کمی روغن زیتون بمالید و کمی سرکه سیب و آب اضافه کنید و ماهی را با حرارت کم بخار پز نمایید تا از حداکثر گوشت و روغن شفا بخش آن بهره مند شوید و یا دستگاهی به نام پوچر (یعنی بی پوست آب پز کردن) بخرید و ماهی خود را با خیال راحت آب پز و نوش جان کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن شاهدانه را با خواص ضد التهاب، افزایش سلامت قلب، کمک به درمان دیابت، کمک به مبارزه با سرطان، افزایش سلامت مغز، کمک به کاهش وزن، کاهش دردهای دوره قاعدگی، درمان اگزما، افزایش رشد مو و درمان خشکی و خارش سر، رفع شوره مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0