topNotif

استفاده از رایحه درمانی در دوران بارداری

1795 بازدید
25 بهمن 96
آلاله
بروزرسانی شده در تاریخ 3 دی 1400

استفاده از رایحه درمانی در دوران بارداری

هرچند تعدادی از روغن های فرار در دوران بارداری نباید مصرف شود بسیاری از آنها باعث می شوند که این ماه های پرهیجان با آرامش طی شود. بعد از تولد نوزاد می توان با اطمینان خاطر از اسطوخودوس، درخت چای و بابونه برای کمک به خواب رفتن، دندان درآوردن و دیگر ناخوشی ها استفاده کرد. در دوران کودکی نیز این روغن ها می تواند برای ناراحتی های جزیی مانند درد گوش، درد شکم و بی خوابی های شبانه استفاده کرد. هرچند که در دوران بارداری و برای کودکان مقدار کمتری روغن فرار مصرف می شود.

با کمک رایحه درمانی باردار شوید !

اگر باردار نمی شوید و از لحاظ پزشکی سالم هستید ممکن است علت آن فشار روحی باشد. اگر به طور منظم با استفاده از عصاره ها همسرتان را ماساژ دهید و متقابلا ماساژ داده شوید فشار روحی تخفیف پیدا می کند و نسبت به همدیگر بیشتر احساس نزدیکی خواهید نمود. ماساژ و دیگر روش های تسکین فشار روحی باید با رژیم غذایی سالم و ترک سیگار و کاهش مصرف الکل همراه باشند تا نتیجه بخش شوند.

مخلوط ماساژ وسوسه انگیز : 20 میلی لیتر روغن حلال هسته انگور و یا روغن بادام شیرین را با 1 قطره یاسمن، 2 قطره گل سرخ، 3 قطره چوب صندل و 2 قطره اترج مخلوط کنید یا می توانید از روغن های یاسمن، ایلانگ ایلانگ، چوب صندل، مریم گلی، گل سرخ و بهارنارنج و زنجبیل به دلخواه خود استفاده کنید، می توانید روغن های مختلف را آزمایش کنید تا به روغن ترکیبی دلخواه خود رسیده و آن را استفاده کنید.

در سرتاسر دوران بارداری می توان با اطمینان خاطر از روغن مرکبات مانند روغن ماندارین، روغن اترج و روغن گریپ فروت همراه با روغن بهارنارنج، روغن چوب صندل و روغن درخت چای استفاده کرد. پس از سه ماه و در صورتی که پیشینه سقط جنین وجود ندارد می توان از روغن های دیگر نیز مانند روغن کندر، اسطوخودوس، بابونه و گل سرخ استفاده کرد.

 

استفاده از رایحه درمانی در دوران بارداری

استفاده از رایحه درمانی در دوران بارداری

 

فنون ماساژ در دوران بارداری با استفاده از روغن های فرار !

در دوران بارداری ماساژ به تسکین درد پشت کمک می کند و آرامش می دهد. وقتی یک زن باردار را ماساژ می دهید او را روی یک چهارپایه یا یک صندلی بنشانید به طوری که پشت به طرف شما باشد و سر و بازویش را روی بالشی در روی میز قرار دهید سپس پشت زن باردار را به آرامی با استفاده از روغن های فرار ماساژ دهید تا دردش تسکین یابد.

ماساژ پشت : درحالتی که همسرتان راحت نشسته باشد خیلی آرام به روش ضربه ای روی ناحیه پشت را با شست و کف دست ماساژ دهید. درد پشت : اگر همسرتان از دردپشت رنج می برد، 2 قطره روغن اسطوخودوس را در 20 میلی لیتر روغن حلال مخلوط کرده و با احتیاط ناحیه پایین پشت را ماساژ دهید مراقب باشید مستقیما روی ستون فقرات فشار نیاورید. تهوع صبحگاهی : یک قطره روغن زنجبیل را روی دستمال کاغذی بریزید و به طور منظم از راه بینی بالا بکشید، حالت تهوع را از بین می برد. چای آماده زنجبیل را بنوشید یا خودتان تهیه کنید، یک تکه کوچک ریشه تازه زنجبیل را رنده کنید و در آب جوشان خیس کنید و مرتبا ذره ذره بنوشید. توجه داشته باشید ماساژ زن باردار باید به آرامی انجام شود تا دچار مشکل نشود.

 

استفاده از رایحه درمانی در دوران بارداری

استفاده از رایحه درمانی در دوران بارداری

 

استفاده از روغن های فرار برای رفع ترک های بارداری !

روغن های فرار مفید برای رفع ترک های بارداری :

  • 10 میلی لیتر روغن جوانه گندم
  • 40 میلی لیتر روغن بادام شیرین
  • 4 قطره روغن ماندارین
  • یک قطره بهارنارنج

مواد را با هم مخلوط کرده و ملایم روی شکم و بالای ران ها در جهت حرکت عقربه ساعت ماساژ دهید. از ماه چهارم به بعد روزانه دوبار برای کاهش ترک های ناشی از بارداری و نرم شدن پوست انجام دهید.

روغن های فرار مفید برای درمان پس از بارداری !

افسردگی پس از زایمان : یک قطره مریم گلی، 2 قطره شمعدانی عطری، 2 قطره یاس، اگر از پستان شیر می دهید از نصف این مقدار استفاده کنید، برای تخفیف حالت غمزدگی پس از زایمان از این ترکیب نشاط آور در حمام وان و یا در افشانه استفاده کنید تا نشاط و شادابی را به مادر باز گرداند. شیردادن از پستان : اگر در دوران شیردهی از روغن های فرار استفاده می کنید توجه داشته باشید که ممکن است مقدار کمی از روغن فرار به شیر مادر منتهی شود، پس لازم است در دوران شیردهی از روغن فرار با غلظت کم استفاده شود. اگر از روغن های فرار به پستان مالیده شده قبل از شیردادن مطمئن شوید که شسته و پاک شده است تا روغن فرار به نوزاد منتقل نگردد.

 

همچنین بخوانید:   روغن های معطر مفید برای سرماخوردگی

 

استفاده از روغن های فرار برای نوزادان :

نوزادان : سه روغن بسیار مفیدی که با اطمینان خاطر می توان برای نوزادان و کودکان استفاده کرد روغن درخت چای، روغن اسطوخودوس و روغن بابونه است. بی خوابی های شبانه : هنگام شب روی بالش کودک یک قطره روغن اسطوخودوس یا بابونه بریزید و یک قطره روی لباس خواب نوزاد بریزید تا در شب خواب آرامی داشته باشد. دندان درآوردن : یک قطره بابونه به 20 میلی لیتر روغن حلال بادام شیرین اضافه کنید، این مخلوط را به آرامی به قسمت بیرونی فک و گونه نوزاد بمالید تا به تسکین درد دندان درآوردن کمک کند.

استفاده از روغن های فرار برای کودکان :

گوش درد : دو قطره (برای کودکان بزرگ تر از 4 سال 5 قطره) بابونه یا اسطوخودوس را به 20 میلی لیتر روغن حلال بادام شیرین اضافه کنید، این مخلوط را به آرامی به قسمت خارجی گوش برای تسکین درد بمالید. دل درد : به 20 میلی لیتر روغن حلال بادام شیرین یا هسته انگور یک قطره (2 قطره برای کودکان بزرگتر از 4 سال ) بابونه و 2 قطره ماندارین (4 قطره برای کودکان بزرگتر از 4 سال) اضافه کنید و به آرامی این مخلوط را در جهت حرکت عقربه ساعت روی شکم کودک آرام بمالید. شپش مو : 15 قطره روغن درخت چای به 100 میلی لیتر شامپو پایه اضافه کنید و هر روز کودک خود را با شامپوی درخت چای بشویید تا کم کم شپش موهایش برطرف شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن بابونه را با خواص درمان مشکلات گوارشی، ترمیم زخم، درمان استرس و اضطراب، درمان بی خوابی، ضد التهاب و تسکین دردهای مفصلی، درمان بثورات پوستی،  ضد سرطان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0