topNotif

استفاده از کهنه بچه به جای پوشک و کمک به حفظ محیط زیست

3407 بازدید
20 آذر 97
سمانه

استفاده از کهنه بچه و کمک به محیط زیست :

در سال 1961 اولین کهنه یک بار مصرف ارزان قیمت توسط یک شرکت آمریکایی به بازار عرضه شد. برای خیلی از پدر و مادرها این یک پیروزی تکنولوژیکی جدید تلقی شد. راهی آسان برای حل مسئله ای ناخوشایند و کثیف، شرکت مذکور سایر انواع مختلف پوشک بچه را به بازار عرضه کرد. امروزه ده ها نوع متفاوت از این پوشک در بازار وجود دارد. ولی همراه آن ها شواهد غیرقابل تردیدی به دست آمده است که این کهنه ها خسارت جدی به محیط زیست وارد می آورند.

دانستنی هایی در مورد پوشک بچه

حدود 1 درصد کل فضای محل های دفن زباله با کهنه های یک بار مصرف پر شده است. آن ها ممکن است تا 500 سال برای تجزیه زمان نیاز داشته باشند. کهنه های نخی که تا صد بار قابل استفاده هستند در عرض1 تا 6 ماه تجزیه می شوند. کهنه های یک بار مصرف مقادیر غیر قابل تصوری مواد اولیه مصرف می کنند.

سازندگان آن ها توصیه می کنند که قبل از دور اندازی آن ها را آب بکشند ولی فقط 5 درصد مردم این کار را می کنند این بدین معنی است که هر ساله میلیون ها تن کهنه کثیف با احتمال آلودگی به میکروب ها در محل های دفن زباله تخلیه می شود.

استفاده از کهنه بچه به جای پوشک

استفاده از کهنه بچه به جای پوشک

آلودگی محیط زیست با کهنه های یکبار مصرف

از طریق کهنه های یک بار مصرف سالانه 3 میلیون تن مدفوع و ادرار تصفیه نشده به جای وارد شدن به سیستم فاضلاب راهی محل های دفن زباله می شود. مهمترین مسئله آلودگی آب های زیرزمینی با ویروس ها است.

بیش از یک صد نوع ویروس های روده ای در مدفوع انسان شناخته شده اند که شامل هپاتیت و فلج اطفال می باشد. خوشبختانه آب های زیرزمینی هنوز این گونه آلودگی را به خود ندیده اند ولی با انباشته شدن تصاعدی این امر فقط به زمان نیاز دارد.

به نظر نمی رسد که کهنه های تجزیه شونده یک بار مصرف مسئله را حل کنند. آن ها از کهنه های یک بار مصرف معمولی سریع تر تجزیه می شوند (دارای ماده نشاسته ای ذرت بوده بنابراین پلاستیک به قطعه های کوچک تقسیم می شود) ولی آن ها همان اندازه جا را در محل های دفن زباله اشغال کرده و خطرهای سلامتی آن ها هم همانقدر است.

چه کار باید کرد؟

این کار سختی است نه به خاطر اینکه تردیدی در مورد کاری که باید انجام دهیم وجود دارد بلکه سخت است از راحتی استفاده از کهنه های یک بار مصرف گذشت.

اگر آماده استفاده از کهنه پارچه ای هستید. کهنه های پارچه ای از نظر اکولوژیکی خوب هستند. تخلیه مواد زائد توسط هیئت های بهداشت شهرداری کنترل شده و کهنه های فرسوده به پارچه هایی برای استفاده های صنعتی بازیافت می شوند. قیمت آن ها در برابر کهنه های یک بار مصرف قابل رقابت است و حتی ممکن است ارزان تر هم باشد. برخی خاطر نشان می کنند که هزینه خدمات کهنه بچه حدود نصف هزینه کهنه های یک بار مصرف است.

 

همچنین بخوانید: کمتر رانندگی کنیم و درکاهش آلودگی هوا و حفظ منابع طبیعی سهیم باشیم

 

توجه:

اگر بازگشت در استفاده از کهنه های پارچه ای برای شما مشکل است. به خاطر داشته باشید که لزومی ندارد که یا همه اش از این نوع باشد یا از آن نوع، اقلا بهتر است که قدری از یک بار مصرف و قدری هم از نوع پارچه ای استفاده کنید تا اینکه همیشه یک بار مصرف را استفاده کنید.

یک امکان عملی :

وقتی که در منزل خود هستید از کهنه پارچه ای و زمانی که در مسافرت به سر می برید و یا اگر بچه شما به مهدکودک می رود از کهنه یک بار مصرف استفاده کنید.

اگر از کهنه های پارچه ای استفاده می کنید به پوشش کهنه نیاز خواهید داشت. کهنه های پارچه ای مانند کهنه های یک بار مصرف نم را جذب نمی کنند پس شما پوشش هایی لازم خواهید داشت که دیواره ای بین کهنه و بقیه دنیا باشند. بهترین چیزها الیاف طبیعی هستند به نظر می رسد که پشم صد در صد بهترین نوع آن می باشد زیرا قابلیت تنفس کامل داشته و بچه را نمی سوزاند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون شيرافزا را با خواص زياد کننده شير مادران، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0