اسکراب نمک (روش تهیه و فواید آن)

3425 بازدید
19 بهمن 97
بهاره
,

روش تهیه اسکراب نمک و فواید آن برای پوست بدن

در جوامع امروزی، استفاده از مواد طبیعی برای حفظ سلامت بدن و حتی زیبایی، بسیار رایج شده است. اگر چه، علم روز کمک شایانی به حفظ زیبایی و پوست بدن کرده اما، تاکید بسیاری از متخصصین، استفاده از مواد طبیعی است که کمترین آسیب را برای پوست دارد. یکی از این مواد طبیعی نمک می باشد. نمک جز مواد طبیعی است که راحت و ارزان در دسترس است و تهیه اسکراب آن بسیار آسان است. اسکراب یا همان لایه بردار نمک در واقع کار پاکسازی پوست را انجام می دهد و سطح پوست را از سلول های مرده پاک کرده و عمل آبرسانی به پوست را تسریع می بخشد. حال اجازه دهید به شما روش تهیه اسکراب نمک و فواید آن برای پوست بدن را شرح دهیم.

 

اسکراب نمک (روش تهیه و فواید آن)

اسکراب نمک (روش تهیه و فواید آن)

 

روش تهیه اسکراب های نمک

اسکراب نمک

بعد از حمام کردن، مقداری نمک را بر روی صورت خود مالش دهید. این عمل، سلول های مرده را پاک کرده و منافذ پوستی را باز می کند. علاوه بر این، برای از بین بردن جوش های سر سیاه نیز بسیار مناسب است. اگر آرنج یا زانوهای تیره ای دارید، اسکراب نمک به سفیدی آن ها نیز کمک می کند. شما می توانید سکراب نمک را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

نمک و لیمو

این اسکراب موثر، تنها در عرض چند دقیقه آماده می شود. چند قطره لیمو را به مقداری نمک اضافه کنید سپس، پوست صورت و یا بدن خود را با آن به آرامی مالش دهید. اسکراب نمک و لیمو سبب از بین رفتن آکنه، پوست های مرده و انواع جوش های سر سیاه و سفید می شود.

نمک و روغن زیتون

برای تمیز کردن پوست، روغن زیتون را با کمی نمک مخلوط کنید و به صورت دورانی این اسکراب را روی پوست صورت و بدن مالش دهید. بهتر است از این اسکراب فقط یک بار در ماه استفاده کنید. با انجام این کار، لکه های پوستی صورت شروع به ناپدید شدن خواهند کرد. لازم به ذکر است که می توانید روغن اسطوخودوس، روغن نعنا و یا روغن نارگیل را جایگزین روغن زیتون کنید.

 

همچنین بخوانید:  طرز تهیه اسکراب شکر قهوه ای در خانه و خواص آن برای پوست

 

نمک و روغن بادام

برای تهیه این لایه بردار، پنج قاشق چای خوری روغن بادام و دوازده قاشق چای خوری نمک را با هم مخلوط کنید. سپس، این اسکراب به تدریج زیر پیشانی، بینی و لب ها و کل صورت مالش دهید. اسکراب نمک و روغن بادام، علاوه بر پاک کردن سلول های مرده سبب نرم شدن پوست می شود.

نمک و عسل

اسکراب نمک و عسل برای پاک کردن پوست مرده و همچنین، رفع تیرگی ناشی از برنزه کردن بیش از حد پوست استفاده می شود. برای این کار، کمی نمک را به یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید. این مخلوط را به آرامی بر روی صورت مالش دهید و بعد از 10 دقیقه آن را با آب سرد شستشو دهید.

نمک و بلغور جو دوسر

برای تهیه این اسکراب، دو قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را به کمی نمک، شش قطره آب لیمو و پنج قطره روغن بادام اضافه کنید. سپس، صورت و یا بدن را با این مخلوط به مدت دو دقیقه ماساژ دهید و بعد از 5 تا 6 دقیقه با آب سرد بشویید. این اسکراب سبب درخشندگی پوست شده و برای افراد با پوست های چرب بسیار مفید است. به یاد داشته باشید که از این اسکراب، فقط یک بار در هفته استفاده کنید.

نحوه استفاده از اسکراب های دست ساز

اگر چه اسکراب ها به درخشندگی پوست کمک می کنند اما، استفاده بیش از حد از آن ها می تواند به پوست آسیب برساند. بنابر این، بهتر است دو بار در هفته از اسکراب ها بر روی پوست خود بهره ببرید. در واقع، استفاده بیش از حد لایه بردارها ممکن است پوست را خشک کنند. همچنین، مالش بیش از حد و شدید پوست با اسکراب ها، باعث سایش پوست می شود. بنابراین، زمان استفاده، آن ها را به آرامی بر روی پوست ماساژ دهید.

توجه داشته باشید قبل از مصرف اسکراب ها، صورت خود را بشویید. بعد از شستشو، اسکراب را با انگشتان دست خود به آرامی برای دو دقیقه بر روی کل صورت و یا بدن ماساژ دهید. بعد از مدت زمان مشخص شده، صورت را با آب بشویید. بعد از شستشو، می توانید از آب میوه ها، آب گوجه فرنگی، پاپایا و موز استفاده کنید. این کار سبب درخشش بیشتر شده و پوست را مرطوب می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک اپسوم را با خواص تسکین درد معده، کاهش وزن، درمان تورم و گرفتگی عضلات، درمان آفتاب سوختگی، تقویت سیستم گوارشی، کاهش استرس، کاهش فشارخون، درمان چین و چروک پوست و …، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0