topNotif

اصول اساسی و مهارت های عملی در زندگی

1562 بازدید
17 شهریور 97
خانم راد
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

اصول اساسی و مهارت های عملی در زندگی که باید بدانید

-در صحبت به دیگران میدان بدهید

یکی از اصول مهم و با ارزش در زندگی میدان دادن به دیگران در صحبت کردن می باشد. وقتی به زندگی اشخاص موفق دقت می کنیم می بینیم تمام آن ها بیشتر از اینکه حرف بزنند به گفته دیگران گوش می دادند و روی هم رفته مستمع خوبی بوده و کسانی که از نزدیک شاهد زندگی آن ها بوده اند این نکته را تایید می کنند و سه چهارم موفقیت آن ها را معلول به کار بستن این شیوه و میدان دادن به دیگران در صحبت کردن می دانند. بهترین تشکر و قدردانی و اهمیتی که برای شخصی قایل می شوید این است که به دقت گوش و هوش خود را به او بسپارید زیرا به دقت گوش دادن نه تنها راه آسانی برای جلب دوستی دیگران است بلکه آن ها را وادار می کند که برای ما صحبت کنند و ما اطلاعات به دست آوریم.

-نکته سنج باشید تا کامیاب و در زندگی موفق باشید

برای هر شخص آرزوها و مشکلات و احتیاجات خویش بیش از هر چیز دیگر در نظرش اهمیت و ارزش دارد. از این جهت زمانی که شما قسمتی از این احتیاج را برآورده می سازید به همان اندازه در طرف نفوذ می کنید. خاصه هنگامی که دیگران در انجام آن سستی و کاهلی کرده باشند. نکته مهم و قابل توجهی که باید همیشه به خاطر داشته باشید و فراموش نکنید این است که احتیاجات اشخاص با هم فرق دارد و با این که گه گاه این اختلافات به نظر بسیار کوچک و جزئی می آید، باید در نظر داشته باشید که از طریق رفع همین احتیاجات است که موفقیت و پیروزی به دست می آید. اگر می خواهید در زندگی موفق شده و پیشرفت نمایید مثل تمام مردان بزرگ و موفق جهان به احتیاجات و تمایلات دیگران حتی هر قدر هم که کوچک باشد اهمیت بدهید.

اصول اساسی و مهارت های عملی در زندگی

اصول اساسی و مهارت های عملی در زندگی

-در زندگی با انصاف باشید.

در زندگی خود همیشه با اطرافیان خود انصاف داشته باشید، برای اینکه در دیگران نفوذ کرده و بتوانید دوستی و محبت آن ها را به سمت خود جلب نمایید و کار خود را پیش ببرید باید همیشه منصف باشید و در حکم و دستوری که می دهید و یا قضاوتی که می کنید خود را جای طرف بگذارید. این نکته را به خاطر بسپارید که شما در این دنیا تنها زندگی نمی کنید دیگران هستند که متاع شما را خریدارند و از راه دوستی و جلب محبت آن هاست که شما می توانید ثروتمند شده و به مقامات عالیه نائل گردید و زندگی راحتی داشته باشید پس به افکار و نظریات آن ها احترام بگذارید.

 

همچنین بخوانید: نحوه درمان افسردگی

 

-در زندگی و تربیت فرزندان از تعریف و تمجدید بیشتر استفاده کنید.

از موقعی که بشر متمدن و شهرنشین گردید و زن و مرد و پیر و جوان در اجتماع در کنار یکدیگر قرار گرفتند و لازم آمد با کمک و همراهی یکدیگر زندگی کنند هر کس برای جلب رضایت آن دیگری مجبور گردید تا اندازه ای جلوی احساسات خود را بگیرد و گاه بر خلاف میل باطنی خود حرفی بزند که طرف مقابل را خوش آید. هرکس از چیزی خوشش می آید و دوست دارد در آن قسمت از او تعریف کنند. مردان عادی و کسانی که شیفته تعریف و تملق هستند برایشان فرقی نمی کند که شما در چه مورد آن ها را می ستائید زیرا فقط منظورشان تعریف و تمجیدی است که در مقابل دیگران می شود. ولی غالب مردان فهمیده تعریف های بی جهت را خوش ندارند و تنها در موارد به خصوصی است که تعریف و تمجید در آن ها اثر شدید دارد. تمام کسانی که در زندگی روزانه با آن ها در تماس هستیم اعم از پیر و جوان، زن و مرد، فقیر و ثروتمند، همگی از تعریف و تمجید به جا خوشحال می شوند. تعریفی که از آن ها می شود قدرت عمل و اعتماد به نفس ایشان را افزون می سازد و راه نفوذ گوینده ها را در آن ها از هر حیث هموار و مهیا می نماید.

-در زندگی همیشه موقع شناس باشید.

کارهایی که ما در طی روز انجام می دهیم ممکن است صد در صد موافق میل دیگران نباشد یا اصلا از آن باخبر نگردند. در این اجتماع مجبوریم با دیگران زندگی کنیم و نمی توانیم بگوییم که نظر آن ها درباره ما و اعمالمان بی اثر می باشد. از این رو کاری که انجام می دهیم و راهی که در زندگی پیش گرفته ایم باید کم و بیش مطابق عرف و عادات آن اجتماع باشد که در آن زندگی می کنیم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن گل سرخ را با خواص نشاط آور، ضد تب، ضدعفونت، ضد اسپاسم، ضد ویروسی، مسهل صفرا، ضد یبوست، تقویت کننده لثه، ریزش مو، پوست و روده ها جلوگیری از ریزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0