نکاتی مهم در مورد مراقبت و زیبایی لب ها

1748 بازدید
08 اسفند 96
سمانه
آخرین به روزرسانی 15 آذر 1398

با اصول مراقبت و زیبایی لب ها آشنا شوید

با بالا رفتن سن، لب ها چروکیده و نازک تر می شوند و گوشه لب ها افتادگی پیدا می کند. این کار از جذابیت انسان می کاهد اما امکان جلوگیری از این پدیده وجود دارد که در این مقاله این مطالب را به شما عزیزان گوشزد خواهم کرد، پس سعی کنید برای داشتن لب هایی زیبا و جوان این موارد را رعایت نمایید تا زیبایی تان چندین برابر شود. اما علاوه بر زیبایی، حفظ سلامت لب ها نیز بسیار ضروری است، لذا در این مقاله با اصول مراقبت و زیبایی لب ها آشنا شوید.

 

اصول مراقبت و زیبایی لب ها

اصول مراقبت و زیبایی لب ها

 

اصول مراقبت و زیبایی لب ها

1- از رژ لب و پمادهای مرطوب کننده و طبیعی لب استفاده کنید: این محصولات لب ها را مرطوب و تغذیه می کنند، زیرا معمولا حاوی بسیاری از عناصر مهم مانند ویتامین ای و روغن نارگیل است.

2- در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید: نوشیدن مایعات به ویژه آب، لب های شما را در طول روز مرطوب نگاه می دارد.

3- از کشیدن سیگار خودداری کنید: افراد سیگاری مستعد خشکی و تیرگی لب ها هستند، به همین علت برای حفظ زیبایی لب ها اجتناب از سیگار بسیار موثر واقع می شود.

4- لب ها را لایه برداری کنید: هر از گاهی و با مشورت یک متخصص یا پزشک از کرم های لایه بردار لب استفاده کنید، زیرا سلول های مرده لب را از بین برده و لب ها را سالم نگه می دارد.

5- مواد آرایشی روی لب را پاک کنید: از بین بردن باقیمانده مواد آرایشی از لب و صورت فرصتی برای سالم تر شدن لب ها به وجود می آورد و از خشکی لب جلوگیری می کند.

6- از قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر آفتاب خودداری کنید: برخورد طولانی مدت نور خورشید به لب ها باعث صدمه به لب ها می شود و گاهی ممکن است کرم های ضد آفتاب هم بر روی آن ها اثر نکند.

7- تغذیه و رژیم غذایی مناسب داشته باشید: تغذیه ای متعادل، سالم و سرشار از مواد مغذی سلامتی و درخشش لب ها را تضمین می کند.

8- استفاده از مواد آرایشی برای لب ها را محدود کنید: استفاده مکرر از محصولات آرایشی لب مانند مداد یا رژها به لب آسیب می زند، لذا باید مصرف آن را محدود کرده و یا از محصولات آرایشی طبیعی استفاده کنید. لازم به ذکر است، مصرف مواد آرایشی غیر استاندارد باعث ترک خوردن لب ها می شود، بنابراین به هنگام خرید از مواد تشکیل دهنده و استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنید.

9- از لیس زدن مداوم لب ها خودداری کنید: لیس زدن لب ها باعث کاهش رطوبت لب ها و در نهایت منجر به خشکی می شود.

 

همچنین بخوانید: علل و راه های درمان تیرگی لب به روش خانگی

 

مرطوب کننده ها و پر کننده ها

تقریبا همه زنان دوست دارند لب هایی بزرگ و پر داشته باشند که جذاب تر شوند. پیش از آنکه دست به عمل جراحی بزنید که اغلب با پشیمانی همراه است، از کرم های جوان کننده استفاده کنید. این کرم ها به گونه ای مشهود در بزرگ تر کردن لب ها موثر هستند و باعث نرمی و کاهش چین و چروک های عمیق اطراف دهان می شوند. شما می توانید این کرم ها را هم بر روی لب ها و هم اطراف دهان بمالید.

آرایش لب ها

یکی از مشکلات آرایش لب ها هنگامی که سن زیاد می شود، این است که رژ لب روی لب نمی ماند و اغلب دور دهان پخش می شود. بهترین راه برای پیشگیری از چنین حالتی کشیدن خط لب با مدادهای مخصوص پیش از رژ لب است، چون موم داخل مداد باعث جلوگیری از پخش رژ لب در اطراف دهان می شود.

توجه داشته باشید از رژ لب پر رنگ استفاده نکنید، زیرا چهره شما را خشن می کند. آنچه مشخص است قانون کلی این است که همیشه خط لب باید یک درجه پر رنگ تر از رژ لب تان باشد. اگر خود را برنزه کرده اید از رژهای قرمز روشن استفاده کنید. اگر دوست ندارید از رنگ های صورتی یا نارنجی استفاده کنید. رنگ رژ لب خیلی به چشم می خورد بنابراین از یک نفر بخواهید که درباره آن نظر بدهد. آخرین چیزی که اهمیت دارد این است که مطمئن شوید رژ لب روی دندان هایتان مالیده نشده باشد.

چرا لب ها مستعد خشکی و ترک هستند؟

پوست لب عضوی مخاطی و بسیار شکننده تر از پوست نقاط دیگر بدن است، زیرا لب تنها از پنج لایه تشکیل می شود در صورتی که پوست دیگر نقاط بدن پانزده لایه دارد. به همین علت پوست لب بسیار مستعد ترک خوردن است. این پدیده اغلب در زمستان و به دلیل کاهش ویتامین دی بر اثر نبود آفتاب به وجود می آید.

اگر شما از ترک خوردگی لب هایتان ناراحت هستید با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. ممکن است برای شما ویتامین دی تجویز کند. همیشه از مرهم های ویتامین دار استفاده کنید. دست کم چهار عدد از آن ها را بخرید تا همیشه در دسترستان در منزل، کشوی میز اداره، خودرو و کیف دستی خود داشته باشید.

علاوه بر این، برای کاستن از خطوط عمودی دور لب از کرم مخصوص دور لب ها عصر و صبح استفاده کنید. همچنین، لب ها را با روغن بادام شیرین مالش دهید و حدود ده دقیقه روی آن بگذارید، سپس لب ها را با یک تکه لیمو به آرامی به مدت حدود سه دقیقه ماساژ دهید. این کار به لب ها درخشش و لطافت خاصی می دهد. و در آخر لبخند بزنید و بخندید این کار برای اینکه چهره تان به طور طبیعی خندان به نظر برسد، بسیار موثر است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن خراطین را با خواص چاق کننده و پرکننده صورت های استخوانی، حجم دهنده لب و گونه، از بین بردن چین و چروک پوست صورت،بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0