افزایش انرژی با 6 ماده غذایی طبیعی

1742 بازدید
24 فروردین 98
بهاره
,

6 ماده غذایی طبیعی که انرژی را افزیش می دهند

همه ما می دانیم چه حسی دارد وقتی ساعت 3 بعدازظهر می شود دنبال یک لیوان قهوه و دونات می گردیم تا حس خستگی و کمبود انرژی را از خود دور کنیم اما یک ساعت بعد باز اوضاع عین قبل می شود. بنابراین بهتر است به جای قهوه از مواد طبیعی که باعث افزایش انرژی می شوند استفاده کنید. گرچه ممکن است قهوه یا خوراکی های شیرین برای 1 تا 2 ساعت به شما انرژی دهند اما در نهایت باز هم دچار کمبود انرژی می شوید. غذاهای شیرین قند خون شما را بالا می برند و پس از 1 تا 2 ساعت شما بیشتر از قبل خسته خواهید بود. بهترین راه استفاده از مواد طبیعی است. در ادامه با 6 ماده غذایی طبیعی که انرژی را افزیش می دهند، آشنا شوید.

 

افزایش انرژی با 6 ماده غذایی طبیعی

افزایش انرژی با 6 ماده غذایی طبیعی

 

افزایش انرژی با 6 ماده غذایی طبیعی

1- ماهی چرب

ماهی چرب، ماهی سالمون انتخاب خوبی هست، زیرا سرشار از پروتئین می باشد. ماهی دارای ویتامین ب و امگا 3 است که باعث افزایش انرژی می شود. مصرف ماهی برای ناهار یک انتخاب عالی است زیرا خستگی را از بین می برد. به دلیل وجود ویتامین ب 12، آهن و پروتئین در ماهی، از خستگی نیمه روز رهایی می بخشد و یک غذای سالم محسوب می شود.

2- سیب زمینی شیرین

مزه شیرین این ماده غذایی آن را تبدیل به یکی از غذاهای مورد علاقه خیلی ها کرده است. طبق تحقیقات یک عدد سیب زمینی شیرین متوسط دارای 23 گرم کربوهیدرات و 438% ویتامین آ است، که به معنای آن است که این سیب زمینی یک انتخاب عالی است مخصوصا برای افرادی که رژیم کیتو، کربوهیدرات کم، دارند. بدن شما به آرامی این ماده غذایی را هضم می کند که به معنای مدت زمان زیادی گرسنه نشدن است. کربوهیدرات پیچیده و منیزیم زیاد این ماده غذایی باعث افزایش انرژی می شود.

3- تخم مرغ

تخم مرغ، سرشار از پروتئین است که آن را تبدیل به منبع عالی از انرژی کرده است. در ضمن در هنگام هضم شدن تخم مرغ باعث افزایش قند خون و انسولین نمی شود. تخم مرغ دارای ویتامین ب، آمینو اسیدها و پروتئین زیادی است که همگی برای افزایش انرژی مفیدند. فراموش نکنید تخم مرغ یک انتخاب عالی برای صبحانه ( تخم مرغ آب پز، املت، پن کیک) است.

 

همچنین بخوانید:  3 دمنوش گیاهی بی نظیر برای رفع خستگی و افزایش انرژی بدن

 

4- برنج قهوه ای

برنج قهوه ای، در مقایسه با برنج سفید دارای مواد معدنی و ویتامین های بیشتری است. فیبر بالا و منیزیم در این ماده غذایی باعث افزایش انرژی می شوند. بد نیست اگر وعده های غذایی برنج سفید خود را با برنج قهوه ای عوض کنید.

5- سیب

سیب، سرشار از فیبر و کربوهیدرات است. یک سیب متوسط دارای 25 گرم کربوهیدرات و 4گرم فیبر است. سیب سرشار از قند طبیعی است که به آن خوشمزگی می دهد. قند موجود در سیب به افزایش آهسته و طولانی مدت انرژی کمک می کند. سعی کنید روزی یک سیب با پوست بخورید، همچنین کیک سیب، اسموتی سیب، کنسرو و آب سیب انتخاب های دیگر هستند.

6- موز

موز یکی از در دسترس ترین میوه های دنیاست و به دلیل پوستی که راحت کنده می شود برای حمل خارج از منزل انتخاب بهتری است. موز سرشار از ویتامین ب 6، پتاسیم و کربوهیدرات است. موز یکی از میوه های محبوب ورزشکاران است و معمولا ورزشکاران قبل از ورزش از آن استفاده می کنند. صبح خود را با پن کیک موز شروع کنید تا انرژی زیادی داشته باشید.

دفعه بعد که دچار کمبود انرژی شدید به جای مصرف قهوه و شکر از مواد غذایی بالا استفاده کنید تا هم انرژی بیشتری داشته باشید و هم سالمتر باشید. به یاد داشته باشید غذا سوخت است پس سوخت بدنتان را عاقلانه انتخاب کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

برنج قهوه ای را با خواص کمک به هضم بهتر غذا، تقویت استخوان، تقویت اعصاب، مناسب برای قند خون، تنظیم کننده تیروئید، جلوگیری از سرطان روده، کاهش کلسترول، کنترل فشار خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از سردردهای میگرنی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0