topNotif

افزایش باروری در زنان با 4 تمرین ورزشی که بهتر است بدانید

2471 بازدید
22 دی 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 30 آذر 1400

افزایش باروری در زنان با 4 تمرین ورزشی

امروزه زنانی که شیوه زندگی غلط و بی تحرکی دارند، سخت باردار می شوند. رژیم غذایی متعادل و ورزش مناسب نه تنها برای حفظ یک بدن سالم لازم است بلکه، به حفظ سطح تولید مثل و افزایش باروری کمک می کند. با افزایش چربی بدن، مقاومت به انسولین ایجاد می شود در نتیجه، هورمون ها عملکرد درستی نخواهند داشت. همه این ها خطر سقط جنین، زایمان زودرس و کاهش تخمک گذاری را افزایش می دهد. بنابراین به دختران و زنان توصیه می شود که ورزش کنند. فعالیت جسمانی نه تنها برای مردان بلکه برای زنان از اهمیت بیشتری برخوردار است. ورزش روزانه و منظم در زنان، علاوه بر بهبود سطح هورمون های باروری، برای سلامت جسمی و روانی آن ها نیز ضروری است. در این مقاله، افزایش باروری در زنان با 4 تمرین ورزشی را بررسی می کنیم.

 

افزایش باروری در زنان با 4 تمرین ورزشی

افزایش باروری در زنان با 4 تمرین ورزشی

 

افزایش باروری در زنان با 4 تمرین ورزشی

تمرینات هوازی

افزایش ضربان قلب، در حال انجام تمرینات هوازی مانند راه رفتن، دویدن و پیاده روی کمک می کند تا عرق کنید. همچنین سبب می شود که جریان خون افزایش یابد و این مسئله برای حفظ سلامت تولید مثل و افزایش باروری در زنان ضروری است. هر روز می توانید به پارک خارج از خانه بروید و به مدت 30 دقیقه ورزش های هوازی انجام دهید. سعی کنید این تمرینات را به طور منظم و پیوسته انجام دهید زیرا استقامت و صبر شما بهبود می یابد. فراموش نکنید قبل از انجام تمرینات هوازی، گرم کردن کششی بدن لازم است.

تمرینات قدرتی

تمرینات قدرتی برای کاهش و افزایش وزن استفاده می شود. این تمرینات یک راه عالی برای رشد و افزایش توده عضلانی است که می تواند بدن را در وضعیت ایده آل قرار داده و باعث استحکام و بهبود قدرت بدن می شود. تمرینات قدرت به بهبود کیفیت و کمیت هورمون های باروری کمک می کند و این در صورتی امکان پذیر است که تمرینات قدرتی به درستی انجام شوند. به توصیه پزشکان، برای افزایش باروری در زنان، تمرینات قدرتی را باید حداقل 3 تا 4 روز در هفته انجام دهید. انجام این ورزش ها بیشتر از 4 روز به نفع بدن نیست و بدن را دچار آسیب های جدی می کند.

 

همچنین بخوانید:  نسخه های گیاهی برای درمان نازایی و ناباروری در مردان و زنان

 

تمرینات کششی قبل و بعد از هر تمرین

مهم است که قبل و بعد از هر تمرین به کشش بدن (یا همان گرم کردن و سرد کردن بدن) بپردازید. این عمل احتمال خطر آسیب را به حداقل می رساند. از طریق این کشش ها اکسیژن به خوبی به عضلات می رسد و این باعث آزاد شدن عناصر شیمیایی خاصی در عضلات بدن می شود که به موجب آن آسیب و درد عضلانی کاهش می یابد. تمرینات کششی قبل و بعد از ورزش، سرعت و انعطاف پذیری بدن را بهبود می بخشد. اگر باردار هستید، این کشش ها برای داشتن زایمان آسان، بسیار مفید خواهد بود. انجام تمرینات کششی ساده به طور منظم و روزانه، شکل بدن را بهبود می بخشد و علاوه بر افزایش باروری در زنان، خطر ابتلا به بیماری های لگنی را در دوران بارداری کاهش می دهد.

ورزش های پیلاتس و یوگا

ورزش های یوگا و پیلاتس برای افزایش قدرت عضلانی بدن بسیار خوب هستند. یوگا و پیلاتس هر دو به افزایش جریان خون و به رشد ساختار عضلات اصلی بدن کمک می کنند. یوگا در بهبود توانایی تولید مثل و مقابله با سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) بسیار موثر است. همچنین، به بازگرداندن تعادل هورمونی به بدن کمک می کند. علاوه بر این، جریان خون در نواحی لگن و دستگاه تناسلی را بهبود می بخشد. در عین حال به کاهش استرس و بهبود کیفیت زندگی کمک می کند. تمامی این موارد به بهبود در عمل باروری کمک می کند. یوگا آینگار به منظور بهبود سطح باروری شناخته شده است. این نوع یوگا ضربان قلب را افزایش نمی دهد اما، سبب می شود تمرکز بالایی بر روی بدن داشته باشید و برای طولانی مدت و بدون آسیب دیدگی بالا تمرین کنید.

در کل ورزش از اهمیت بالایی برای حفظ سلامت بدن برخوردار است. تمرینات هوازی، تمرینات کششی، ورزش های قدرتی، پیاده روی، ایروبیک، پیلاتس و یوگا برای زنان به ویژه زنانی که در صدد بارداری هستند مفید می باشد. این تمرینات ورزشی علاوه بر بهبود عملکرد بدن و افزایش باروری در زنان، باعث افزایش آرامش ذهنی آن ها نیز می شود. بسیاری از محققان بر این باورند که در امر باروری تنها سلامت جسم، بلکه سلامت روح هم نقش بسزایی در فرایند باروری دارد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر ثعلب را با خواص مقوی نیروی جنسی، درمان سرماخوردگی، باز شدن قاعدگی زنان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0