topNotif

افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه در دوران بارداری

1540 بازدید
11 آبان 97
بهاره
,

افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه در دوران بارداری ، با یک رژیم غذایی چرب

در دوران بارداری، شما باید توجه ویژه ای نسبت به غذای خود داشته باشید، زیرا شما بر رشد جنین و سلامت نوزاد متولد شده در رحم تاثیر می گذارید. کودک شما با آنچه که در طول بارداری می خورد، تغذیه می کند. بنابراین، باید در دوران بارداری مراقب باشید که، چه نوع غذایی می خورید و می نوشید. به گفته کارشناسان، مصرف غذاهای چرب در طول بارداری احتمال سرطان سینه را افزایش می دهد. بنابراین، رژیم های غذایی با چربی بالا مانند چیپس، برگر، پیتزا، سیب زمینی سرخ کرده نباید در دوران بارداری خورده شود.

افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه در دوران بارداری

افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه در دوران بارداری

خطر سرطان سینه تا سه نسل بعد

بر اساس یک گزارش منتشر شده در مجله تحقیقاتی، اگر یک زن در دوران بارداری از مواد غذایی با چربی بالا استفاده کند، سه نسل بعد از خودش را در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار خواهد داد. در این تحقیق آزمایشی، محققان غذاهای چرب تهیه شده از روغن مایع معمولی را به زنان باردار می دادند. این تغییرات ژنتیکی درون آن ها دیده شده است، که به طور عمده احتمال سرطان سینه را در سه نسل بعد از آن ها نشان می دهد. همچنین در این مطالعه مشاهده شد که فرزند دختر بیشتر از فرزند پسر آسیب پذیر است.

 

همچنین بخوانید:  تشخیص دیابت در دوران بارداری و راه های کنترل آن

 

رژیم غذایی در دوران بارداری چگونه باید باشد؟

در دوران بارداری باید یک رژیم غذایی غنی از پروتئین برای رشد جنین و جفت، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین رژیم غذایی غنی از پروتئین در مبارزه با خستگی مفید است. مقدار مصرف پروتئین بستگی به وزن زن باردار دارد. غذاهای دریایی، گوشت بدون چربی، حبوبات، تخم مرغ، شیر، لوبیا، آجیل بدون نمک و دانه ها یک منبع خوبی برای دریافت پروتئین هستند. برای اطلاعات مربوط به میزان مصرفی یا کمبود پروتئین، با پزشک یا متخصص تغذیه تماس بگیرید.

بارداری به معنای زیاد خوردن نیست

پس از حاملگی، به جای خوردن غذاهای زیاد، مواد غذایی مفید را در مقادیر کوچک و به آرامی بخورید. بنابراین زیاد خوردن دلیل بر تامین نیازهای تغذیه ای جنین نمی باشد بلکه درست و مفید غذا خوردن به رشد و سلامت جنین کمک می کند.

خوردن میوه ها و سبزیجات تازه

از سبزیجات تازه و رنگارنگ در غذا استفاده کنید و همچنین میوه های تازه را بخورید. این مواد حاوی آنتی اکسیدان است که بدن را از بیماری ها محافظت می کند. اطمینان حاصل کنید که تمام میوه ها و سبزیجات به خوبی پخته شده باشند، قبل از خوردن میوه ها آن ها را خیس کنید تا احتمال مسمومیت وجود نداشته باشد. از خوردن سبزیجات و میوه هایی که تازه نیستند، اجتناب کنید.

خوردن حبوبات، غلات و محصولات لبنی

استفاده از انواع مختلف حبوبات باعث می شود که بدن آهن، روی و پروتئین فراوان دریافت کند، که در دوران بارداری بسیار مهم است. همچنین در اکثر حبوبات فیبر قابل حل موجود است که دستگاه گوارش را سالم نگه می دارد. از آنجایی که یبوست یکی از مشکلات زنان باردار محسوب می شود، خوردن مواد غذایی حاوی فیبر در کمک به این مشکل بسیار مفید واقع می شود.

خوردن خشکبار

خوردن انواع آجیل برای زنان باردار توصیه می شود. انواع آجیل ها سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مفید هستند. به عنوان مثال پسته در مقایسه با بیش از 200 ماده خوراکی بیشترین آهن را دارا است. همچنین گردو سرشار از فلز سلنیوم است که از رشد و تشکیل تومورهای سرطانی جلوگیری می کند. فلز سلنیوم در جگر، قلوه و گندم نیز یافت می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

افسنتین رومی را با خواص تسکین سوءهاضمه، رفع مشکلات گوارشی، درمان و کاهش تب، درمان کم خونی، درمان قاعدگی نامنظم، درمان عفونت گوش، مقوی قلب، ضد کرم های لوله ای و انگل های دیگر، اشتها آور، درمان اسهال های سرد مزاج، دافع صفرا، رفع تصلب شرایین، تقویت افکار معنوی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0