topNotif

افزایش کارایی مغز با 7 ماده غذایی

1660 بازدید
07 بهمن 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

افزایش کارایی مغز و تقویت مغز با 7 ماده غذایی

لازمه یک بدن سالم، ذهن سالم است. بر اساس تحقیقات علمی، ریشه بسیاری از بیماری ها اختلالات و مشکلات روانی است. امروزه به دلیل شیوه نادرست زندگی، بسیاری از افراد با مشکلاتی مانند عدم تمرکز، مشکلات عصبی، کاهش کارایی مغز، فراموشی و افزایش بیماری هایی مانند زوال عقل و آلزایمر رو به رو هستند. تاثیر تغذیه مناسب برای روی سلامت روان ثابت شده است. غذا نقش مهمی در درمان، کاهش و پیشگیری از بسیاری از اختلالات روانی دارد. با افزودن برخی از غذاها به رژیم غذایی، می تواند آمادگی ذهنی را ارتقا دهید. حال، با افزایش کارایی مغز با 7 ماده غذایی آشنا شوید.

 

افزایش کارایی مغز با 7 ماده غذایی

افزایش کارایی مغز با 7 ماده غذایی

 

افزایش کارایی مغز با 7 ماده غذایی

تخم مرغ

تخم مرغ منبع بالای پروتئین است. علاوه بر این، تخم مرغ منبع اصلی کولین است که به افزایش کارایی ذهن و تقویت حافظه کمک می کند. کولین یک ماده مغذی مهم در دوران بارداری است که به رشد صحیح مغز و نخاع جنین کمک می‌کند. بر طبق برخی از تحقیقات دانشمندان سوئیسی، خوردن غذاهای حاوی تخم مرغ یا پروتئین های دیگر می تواند عملکرد کلی مرتبط با یادگیری را بهبود ببخشد. اگر تخم مرغ های پخته شده را در صبحانه بخورید باعث می شود که برای مدت طولانی گرسنه نمانید و همچنین، به کاهش وزن کمک می کنید.

جو دوسر

جو دوسر برای افزایش سلامت روان بسیار مفید است. جو دو سر حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است که سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به هضم غذا کمک می کند. جو دوسر گلوکز را به انرژی تبدیل می کند و بدن برای مدت طولانی انرژی دارد. گلوکز منبع اصلی انرژی برای مغز است. به این معنا که جو دوسر به مدت طولانی به مغز انرژی می دهد. اضافه کردن جو به رژیم غذایی برای تمام افراد در هر سنی مناسب است.

 

همچنین بخوانید:  ذخیره اطلاعات در مغز

 

بذر کتان

برای رسیدن به سلامت روان و افزایش کارایی مغز، دانه های کتان می تواند بسیار مفید باشد. اسید لینولنیک آلفا (Linolenic acid) موجود در تخم کتان فراوان است. این عنصر، عملکرد قشر مغزی را که پروسه اطلاعات حسی را انجام می دهد، بهبود می بخشد. دانه های کتان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا قدرت مغزتان افزایش یابد.

گوشت بولقمون

گوشت بوقلمون می‌تواند نقش مهمی در افزایش کارایی و تقویت مغز ایفا کند. بوقلمون حاوی آمینو اسید فراوانی است که منجر به تولید مواد شیمیایی می شود که به واسطه این مواد، حافظه و هوشیاری مفز نیز بهبود می یابد. علاوه بر بوقلمون مرغ، ماهی، پنیر و بادام منبع این اسید می باشد.

کربوهیدرات ها

بر اساس تحقیق انجام شده توسط دانشگاه آمریکا، کسانی که کربوهیدرات را در رژیم خود مصرف نمی کنند، عملکرد حافظه ضعیف تری نبست به افرادی که کربوهیدرات مصرف می کنند، دارند. کربوهیدرات ها حاوی مواد مغذی هستند که به حفظ سلامت روان و افزایش کارایی مغز کمک می کنند. غلات، حبوبات و دانه گیاهان منبع اصلی کربوهیدرات ها محسوب می شوند.

گردو

گردو یک ماده غذایی شگفت انگیز است که سلامت ذهنی را حفظ می کند و به تقویت حافظه کمک می کند. گردو حاوی انواع خاصی از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 است که قدرت مغز را افزایش می دهد. مصرف گردو در صبحانه بسیار مفید است.

سبزیجات برگدار سبز رنگ

سبزیجات برگ سبز برای سلامتی کلی بدن و همچنین، تقویت مغز مفید است. به گفته محققان دانشکده پزشکی هاروارد، زنانی که سبزیجات برگدار سبز رنگ مانند سبزیجات اسفناج و یا سبزیجاتی همچون گل کلم می خورند، در مقایسه با افرادی که کمتر این غذاها را مصرف می کنند، از میزان دانش و تمرکز بیشتری برخوردار هستند. به طور کلی، سبزیجات تازه سبب افزایش کارایی مغز می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بذر کتان را با خواص کاهش اشتها، چربی سوز، کاهش و کنترل وزن، درمان یبوست، کاهش فشار خون، جلوگیری از پوکی استخوان، کاهش کلسترول خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميایی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0