topNotif

التهاب تاندون و شکستگی بازو

2882 بازدید
07 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

در زمان التهاب تاندون و شکستگی بازو چه اقداماتی انجام دهیم !

عوارض مشخصه : هنگامی که استخوان بازو می شکند اطراف موضع شکستگی ورم کرده و دردناک می شود به طور معمول استخوان شکسته حالت غیر عادی به خود گرفته و از محل شکستگی قابلیت حرکت پیدا می کند. بعضی استخوان ها بدون ایجاد مشکل قابل توجه دوباره جوش می خورند، البته این امر نیاز به صبر و آرامش دارد نکته ای که مصدومین استخوان شکسته کمتر آن را در نظر می گیرند. بعضی از مصدومین خیلی زودتر از موقع استخوان شکسته را دوباره به کار می گیرند.

علت های احتمالی !

افزایش فشار در هر شرایطی ممکن است منجر به شکستن استخوان شود. این شرایط بیشتر در تصادفات، سقوط، ایراد ضربه یا فشار پیش می آید که هنگام بروز این اتفاقات در زمانی کوتاه نیروی شدیدی بر استخوان وارد می آید. احتمال دارد شکستن استخوان با فشار های کوچک به علت بیماری باشد که مشهورترین نوع آن پوکی استخوان است. استخوان این بیماران به علت کمبود کلسیم استحکام خود را از دست داده و سست و شکننده می شوند.

استحکام استخوان ها موضوع پر اهمیتی است که به طور معمول به سن شخص بستگی دارد. هر چه سن بالاتر می رود جریان کاهش کلسیم استخوان ها بیشتر می شود، این روند در بین خانم ها مشهورتر است. در سن هفتاد سالگی تقریبا یک سوم از استحکام و جرم استخوان ها تحلیل می رود. ولی جای نگرانی نیست زیرا سالمندان بر خلاف نوجوانان چندان نیازی هم به تحمل فشارهای سنگین ندارند.

مادام که تحلیل استخوان ها از حدود معمول خود تجاوز نکرده است سالمندان هم می توانند به طور عادی حرکت و فعالیت داشته باشند. ولی اگر روند تحلیل استخوان ها از حد مجاز تجاوز نماید خطر شکستن استخوان ها نیز افزایش می یابد که در این حالت بیشترین خطر متوجهه استخوان های ساعد، ران و انگشت شست می شود. به طور معمول شکستگی ها در اثر فشارهای خارجی ایجاد می شود و به ندرت ناشی از تغییرات ساختاری استخوان است اگر فشار وارده ملایم تر باشد ممکن است منجر به مو برداشتن یا ترک استخوان گردد.

التهاب تاندون و شکستگی بازو

التهاب تاندون و شکستگی بازو

 

زمینه های نهفته روانی !

یک بازوی شکسته یا هر نوع شکستگی استخوان نشانی است از یک گسست در ارتباط با جهان پیرامون، در ارتباط با زندگی نشانی است از این که شخص پاره ای از مواقع کنترلش را از دست داده و شهامت لازم برای درگیری و مبارزه را نداشته و به مراقبت نیاز دارد. این تنبلی و نیاز به مراقبت فقط یک احساس جسمی است، در حالی که پیام روانی خلاف این مطلب به شخص می گوید شجاع باش و با شهامت انتخاب کن.

خودیاری و درمان های جایگزین !

شکستگی استخوان باید توسط پزشک معالجه شود به عنوان کمک اولیه فقط می توان عضو مصدوم را در حالت آرامش قرار داد. شکستگی استخوان نشان می دهد که شخصی وجود و بدن خود را بیش از حد در معرض سختی قرار داده است. زمان استراحت لازم برای جوش خوردن استخوان فرصت خوبی است برای تفکر و تجدید نظر درباره شرایط کلی زندگی از این فرصت استفاده کنید و دریابید که این شکستگی می خواهد توجه شما را به چیزی جلب کند.

 

همچنین بخوانید: علائم دیستروفی عضلانی و درمان آن

 

التهاب تاندون !

عوارض مشخصه : التهاب تاندون با درد موضعی همراه است، اگر تاندون های ساعد دچار التهاب شوند گرفتن اشیا با دست و مشت کردن دست برای شخص مشکل شده و هرگونه حرکت دست موجب تشدید درد و تیر کشیدن در عضلات می شود. بی توجهی به التهاب تاندون به مزمن شدن التهاب و ایجاد دردهای مداوم منجر شده و این احتمال نیز وجود دارد که یک فشار سنگین دیگر موجب پارگی تاندون شود.

علت های احتمالی !

علت های اصلی التهاب تاندون نیز مانند شکستگی استخوان فشارهای بیش از حد است که در این مورد می توان از کارهایی مانند ماشین نویسی و کارهای دستبافی و ورزش تنیس نام برد که موجب حرکت مکرر و انقباض مداوم عضلات می شوند. عضلات زردپی ها و رباط ها در این قبیل حرکات بیش از حد تحت فشار قرار می گیرند. غلاف تاندون ها خشک و خشن شده و موجب اصطکاک در تاندون ها می شود مانند ماشینی که خوب روغن کاری نشده باشد. اصطکاک تاندون ها باعث ایجاد درد و سپس عفونت و تورم بافت اطراف موضع درد شده که این فشار تورم نیز به نوبه خود موجب افزایش درد می شود.

زمینه های نهفته روانی !

برای قطع فشار از موضع آسیب دیده شخص باید به استراحت بپردازد ولی باید توجه داشت که درد و علایم هشدار دهنده این بیماری مفهومی غیر از درد ناشی از فشارهای عادی و معمولی دارد، علت واقعی التهاب و عفونت غلاف تاندون در حقیقت به دلیل نا هماهنگی میل درونی و اعمال ظاهری فرد است. تفسیر این پیام این است که من این کار را نمی خواهم من با این کار مخالفم ولی با این وجود مجبورم که این کار را بکنم.

خودیاری و درمان های جایگزین !

با استفاده از روش های ساده می توانید از التهاب و عفونت غلاف تاندون جلوگیری نمایید. قبل از شروع ورزش با نرمش های مناسب خود را گرم کنید جهت حرکات را به تناوب عوض کنید. در بین ورزش به دفعات کافی استراحت کنید، برای پیشگیری از مشکلات روانی علت مقاومت و مخالفت درونی خود را با عمل مورد نظر بررسی و ریشه یابی کنید.

چه وقت به پزشک مراجعه کنیم ؟!

برای یک التهاب تاندون ساده نیازی به مراجعه به پزشک نیست ولی اگر کسی قادر به ادامه کار نیست و در فعالیت هایش ناتوان شده باشد و یا نیاز به گرفتن مجوز پزشک داشته باشد باید به پزشک مراجعه کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون ضد درد مفاصل را با خواص ضد درد و التهاب مفاصل، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0