topNotif

الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد

2073 بازدید
27 اردیبهشت 97
سمانه
,

الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد

در روش الکترولیز ریشه موها به وسیله یک جریان الکتریکی منهدم و نابود می گردد و این چنین از شر موهای زائد خلاص می شویم.

چند نوع الکترولیز وجود دارد ؟!

سه نوع الکترولیز وجود دارد که عبارتند از روش گالوانیک، روش ترمولیز و روش ترکیبی می باشند.

روش گالوانیک چه روشی است !؟

در این روش جریان مستقیم الکتریسیته از طریق یک سوزن منتقل می گردد و باعث واکنش های شیمیایی در پیاز مو (فولیکول) می گردد که ایجاد هیدروکسید سدیم می نماید که این ماده شیمیایی موجب نابودی پیاز مو را فراهم می نماید.

روش ترمولیز چه روشی است !؟

در این روش جریان متناوب الکتریسیته از طریق یک سوزن منتقل می گردد و سبب ارتعاش مولکول های آب در اطراف پیاز مو می شود که این کار موجب ایجاد حرارت می گردد (مشابه همان اصولی که در اجاق مایکروویو وجود دارد) این گرما باعث آسیب رساندن و نابودی پیاز مو می شود. این روش بسیار سریع تر از روش قبلی (روش گالوانیک) می باشد اما نسبت به آن کمتر قابل اطمینان است نام دیگر این روش دیاترمی رادیو فرکانس موج کوتاه می باشد.

روش ترکیبی چه روشی است !؟

در این روش سعی شده است که مزایای هر دو روش گالوانیک و ترمولیز با هم ترکیب شوند و با عبور جریان مستقیم و متناوب الکتریسیته از یک سوزن و در یک زمان موجب نابودی پیاز مو می شوند. این روش بسیار سریع تر از روش گالوانیک می باشد.

الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد

الکترولیز برای از بین بردن موهای زائد

نحوه عمل الکترولیز چگونه است !؟

سوزن های بسیار نازکی را داخل پیاز مو (فولیکول) می کنند. سپس یک جریان الکتریسیته کوچک را از طریق آن به ریشه موها می رسانند و باعث نابودی ریشه مو می گردند. هریک از موها را باید یکی یکی با این روش نابود کرد.

هزینه انجام الکترولیز برای از بین بردن موها چقدر می باشد !؟

معمول به ازا هر یک ساعت کار با الکترولیز، مقداری پول گرفته می شود. شما باید ابتدا تخمین بزنید که برای از بین بردن موهای اضافی تان چند ساعت وقت لازم می باشد پس از آن با انجام محاسبات خود به مقدار هزینه مدنظرتان می رسید.

آیا روش الکترولیز دردناک می باشد !؟

این بستگی به میزان حساسیت هر فردی دارد بعضی از افراد از انجام الکترولیز ناراحت می شوند و آن را مشابه روش کندن موها با موچین می دانند. یک متخصص این کار که تجربه خوبی هم داشته باشد قادر است این روش را با کمترین ناراحتی برای فرد انجام دهد.

مدت درمان با الکترولیز چقدر طول می کشد !؟

این مدت در اشخاص مختلف متفاوت می باشد. به عواملی همچون اندازه و وسعت محلی که باید موهای آن برداشته شود، سطح انحنای فولیکول مو در پوست، میزان حساسیت فرد، تعادل هورمونی فرد و نژاد بستگی دارد. به طور متوسط زمانی که لازم است قسمت های مختلف بدن با الکترولیز از موها پاک شوند عبارتند از قسمت فوقانی لب 4 تا 10 ساعت، چانه 2 تا 12 ساعت، نواحی جلوی گوش ها 4 تا 8 ساعت، ابروها 3 تا 8 ساعت، زیر بغل ها 4 تا 12 ساعت و دست ها 5 تا 10 ساعت زمان نیاز دارند تا عمل از بین بردن موها انجام گردد.

عوارض جانبی الکترولیز بر روی پوست چه می باشد ؟!

اگر الکترولیز توسط یک متخصص با تجربه انجام شود نباید صدمه ای به بافت اطراف پیاز مو وارد آید. بنابراین برای انجام الکترولیز بهتر است که نزد متخصص با تجربه بروید تا دچار عوارض جانبی آن نشوید.

عوارض جانبی موقت و گذرای الکترولیز ممکن است شامل قرمزی، تورم و خشکی پوست باشند در صورتی که الکترولیز توسط افراد بدون تخصص و تجربه انجام گردد ممکن است خطر ایجاد صدمات دائمی و ایجاد جای زخم و یا فرورفتگی در پوست روی دهد پس حتما این روش را در نزد متخصص مربوطه انجام دهید تا پوستتان دچار آسیب نشود.

 

        همچنین بخوانید:  اثرات بند انداختن و استفاده از موچین بر روی پوست  

 

طول مدت تاثیر الکترولیز چقدر می باشد !؟

به الکترولیز اغلب به عنوان یک روش دائمی از بین بردن موها نگاه می شود. وقتی که ریشه یک مو نابود می گردد مو دوباره رشد نخواهد کرد. با این حال استثنائاتی هم وجود دارد. در بعضی موارد موها در بعضی از قسمت ها دوباره رشد می کنند و فرد مجبور است برای پاک کردن آن ها سالی یک یا دو بار الکترولیز را انجام دهد.

الکترولیز خانگی !

الکترولیز خانگی وسیله کوچکی است که می توان از آن در خانه برای از بین بردن موهای اضافی استفاده نمود. این دستگاه دارای میله ای شبیه مداد می باشد که آن را بر روی موی مورد نظر قرار داده و به مدت 5 ثانیه دستگاه را روشن می کنند. سپس 15 ثانیه دیگر نیز دستگاه را به همان حالت نگه می دارند و بعد با یک موچین سعی در بیرون آوردن مو می کنند. اگر با انجام یک بار مو بیرون نیامد دوباره اقدام به این کار نمائید. اما هیچ گاه بیشتر از دو بار برای یک نقطه از پوست از این دستگاه استفاده نکنید.

مزایای الکترولیز خانگی چه می باشد ؟!

استفاده از این وسیله ارزان تر از انجام الکترولیز در مطب ها می باشد و شما می توانید به طور خصوصی خود را درمان نمایید.

معایب الکترولیز خانگی چه می باشد ؟!

بسیاری از افراد قادر به استفاده از این وسیله به تنهایی نمی باشند. زمان زیادی باید در این کار صرف نمود. ممکن است آسیب های دائمی به پوست وارد شود. عوارض جانبی مثل قرمز شدن و تورم پوست ممکن است بسیار بدتر و طولانی تر از هنگامی که این کار توسط یک متخصص انجام می شود رخ دهد. این کار ممکن است بسیار دردناک تر از انجام الکترولیز در مطب نیز باشد.

انجمن پزشکی بریتانیا چه نظری در مورد استفاده از الکترولیز خانگی دارد !؟

با توجه به مشکلاتی که در هنگام کار با الکترولیز خانگی ممکن است ایجاد شود، انجمن پزشکی بریتانیا استفاده از این وسیله را توصیه نمی نماید. در انتها با بررسی معایب و فواید الکتروز خانگی برای استفاده از با آگاهی کامل تصمیم بگیرید و از آن برای از بین بردن موهای زائدتان استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن مورچه را با خواص توقف رشد موهای زائد، درمان وزوز گوش، تقویت پوست، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0