topNotif

ساده ترین راهکارهای خانگی برای درمان امراض پوست و مو

2247 بازدید
07 آذر 96
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 14 اسفند 1400

چگونه و با کدام گیاهان امراض پوست و مو ها را درمان کنیم !؟

پوست بزرگترین عضو بدن و بخش بیرونی و مهم بدن ما انسان هاست که صد البته در زیبایی ما هم تاثیر چندانی دارد. تغییر در شرایط پوستی می تواند یک علامت هشدار دهنده به افراد باشد. حتی بیماری پوستی با تاثیرات جزئی، ممکن است در صورت عدم توجه به موقع باعث زخم دائمی و مشکلات متعدد شوند.

بیماری های پوستی منجر به از بین رفتن یا تضعیف سد دفاعی پوست شده و ‏بدن را در معرض خطرات بسیاری قرار می دهند. در این مقاله قصد داریم شما را با نسخه های گیاهی بیماری پوستی مانند جوش، خارش پوست، پسوریازیس و مراقبت های پوست و مو آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

ساده ترین راهکارهای خانگی برای درمان امراض پوست و مو

ساده ترین راهکارهای خانگی برای درمان امراض پوست و مو


پسوریازیس چیست؟

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی پوستی است که خود را با خارش و التهاب پوست بدن بروز می دهد و باعث به وجود آمدن لک های برآمده قرمز رنگ به نام پلاک، روی پوست می شود.

درمان خانگی پسوریازیس با نمک دریا:

در وان حمام مقدار ۵۰ گرم از نمک را بریزید و به مدت یک ساعت درون وان بمانید. درصورتیکه روی بدن خود زخم های باز و یا پوست ترک خورده دارید، این کار کمی سوزش دارد ولی تاثیر آن بر بسیاری از عوارض بیماری پسوریازیس آشکار است.

درمان پسوریازیس با ماست و موز:

  • ماست و موز را خوب با هم ترکیب کرده تا خمیر کرمی رنگی بدست آید.
  • اکنون خمیر را در تمام قسمت های آسیب دیده پوست بمالید.
  • اجازه دهید 30 دقیقه بماند سپس آبکشی کنید. حداقل 3 بار درهفته اینکار را انجام دهید تا روند درمان سریع تر انجام گردد.

توصیه های برای حفظ سلامتی پوست :

  • توصیه می کنم سعی کنید کمتر از صابون های صنعتی استفاده کنید (حمام گرفتن با آب ولرم بدون استفاده از صابون های صنعتی علی الخصوص اگر عادت به حمام کردن روزانه دارید پیشنهاد خوبی برای حفظ سلامتی پوست می باشد).
  • سعی کنید پ هاش پوست خود را حفظ کنید (که قبلا در این مورد مطالب زیادی برایتان نوشته ام) با حفظ پ هاش پوست در واقع نمی گذاریم پوست بدنمان ضعیف شود که دچار بیماری هایی گردد.
  • استفاده از ماسک های مراقبت و تقویت پوست (سعی کنید پوست خود را بشناسید: چرب، معمولی و.. و ماسک های متناسب پوست خود را استفاده کنید که در این زمینه مطلب در سایت هست و صد البته ماسک های گیاهی و طبیعی بهتر از ماسک های شیمیایی و صنعتی هستند سعی کنید از ماسک های طبیعی استفاده کنید) و تا می توانید پوست خود را مرطوب نگه داشته و آن را ماساژ دهید
  • همچین با انجام دادن ورزش هفتگی می توانید پوست شفاف تر و زیبا تری داشته باشید و نوع تغذیه و خواب هم بر زیبایی پوست تاثیر دارد، در واقع خود ما با نحوه زندگیمان می توانیم پوست بهتر و زیباتری داشته باشیم و سلامت آن را حفظ کنیم.

 

درمان امراض پوست و مو

درمان امراض پوست و مو

 

مراقبت های مو :

مو بخش دیگری از زیبایی ما انسان هاست که گاها دچار بیماری هایی می شود و یا دچار ضعف می گردد، در این مطلب مواردی من باب تقویت مو، بیماری های مرتبط با مو همچون کچلی، ریزش مو و… برای شما گردآوری شده است که آن ها را به دو صورت ماساژ پوست سر و موها (ماسک مو) و یا مصرف آن ها به شیوه خوراکی (به روش تغذیه) میتوان استفاده نمود.

خارش پوست :

خارش های پوستی به علل گوناگون از دیر زمان جز بیماری های شایع پوستی بوده که یا همراه بیماری های دیگر به وجود می آمد یا عللی همچون گزش حشرات و مالیدن برخی گیاهان بر پوست که ایجاد حساسیت می کنند و … به وجود می آمد.

چه گیاهانی برای خارش مفید هستند؟!

لیمو ترش (ماسک لیمو ترش خود نیز برای پوست بسیار مفید هست)، ضمادی از سدر و جوش شیرین تهیه کنید و آن را بر روی پوست خود بگذارید برای خارش مفید است، خاکشیر و عرق بیدمشک، آب خیار (خیار یکی از بهترین ماسک های طبیعی برای پوست هست که برای از بین بردن سیاهی چشم هم به شدت توصیه می شود) و آب انار شیرین برای درمان خارش مفید هستند، می توانید این گیاهان را در غذای خود مصرف کرده همچون خیار و لیمو ترش و.. و یا ماسک و ضماد آن ها را استفاده کنید.

بیماری پوستی زگیل و درمان آن :

زگیل بیماری پوستی ای که زیبایی پوست را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد، تهیه ضماد خاکستر بید با سرکه، شیرابه مامیران و شیرابه دم برگ انجیر و ضماد ترشک برای درمان این بیماری مفید هستند.

 

درمان امراض پوست و مو

درمان امراض پوست و مو

 

از بین بردن جوش های صورت :

همواره جوش ها گرچه مقطعی هستند اما تاحدی زیبایی پوست را تحت الشعاع قرار می دهند علی الخصوص جوش های صورت، برای کم کردن یا از بین بردن جوش های صورت می توانید از آب انگور، ضمادی از نارنج پخته تهیه کرده و آن را بر روی جوش ها قرار داده یا آب شلغم را ناشتا نوشید برای کم کردن جوش های صورت مفید است، آب لیمو استفاده کنید، خوردن ملین ها و در نهایت کف دریا برای کاهش این جوش ها مفید هستند.

جوش سیاه نوع دیگری از جوش است که برای از بین بردن یا کاهش آن خوردن ملین (روغن کرچک به دفعات توصیه می شود)، مالش با عنصل و عسل و استفاد ه از آب لیمو ترش توصیه می گردد.

چین و چروک های صورت :

برای کم کردن چین و چروک های صورت می توان از توت فرنگی، شیر، عسل، گلاب به همراه آب نارنج که با هم مخلوط شده باشند و آب پیاز استفاده کرد این موارد را می توان میل کرد یا به صورت ماسک استفاده نمود و در نهایت با استفاده مرتب از این گیاهان یا قرار دادن ماسک آن ها بر روی صورت رفته رفته چین و چروک صورت از بین می رود.

 

همچنین بخوانید:  ماسک های موثر برای پوست صورت

 

ساده ترین راهکارهای خانگی برای درمان امراض پوست و مو :

  • اگر بر روی پوستتان خلل و فرجی وجود دارد از لیمو ترش، گلاب، ملین (آب آلو) و خیار (به صورت ماسک یا خوراکی) استفاده کنید.
  • ضماد گیلاس، نخود سیاه، سنجد و کرفس از بین برنده زردی رخسار می باشند پس اگر رنگ و روی شما به زردی می گراید از این گیاهان مصرف کنید.
  • برای کم کردن و از بین بردن شوره سر می توان از خاکشیر و ترب استفاده کرد یا پوست و موی سر را با روغن زیتون پس از اسحتمام مالش داد و در هنگام استحمام از آب ولرم استفاده کرد.
  • برای تقویت موها می توان از حنا، مورد، قهوه، زرده تخم مرغ، کتیرا و پوست بلادر (ميوه ای است شبيه هسته خرما و مغزی دارد همچون گردو ،شيرين مزه است و بی گزند) را به صورت ماسک مو یا حتی رنگ موهای طبیعی استفاده کرد.
  • افرادی که دچار کچلی هستند می توانند هر روز مقداری لیمو را بر روی نواحی کچل شده بمالند و یا با عسل و فلفل آن نواحی را ماساژ و مالش دهند هم چنین از روغن فندق و خاکستر آن هم برای مالش پوست سر می توان استفاده کرد.
  • برای تقویت مژه ها می توانید از روغن فندق، روغن ترب، روغن کرچک و جوشانده برگ گردو استفاده کنید و با آن ها مژه ها را ماساژ داد تا باعث تقویت مژه ها شود البته حتما این کار را یک روز در میان یا هفته ای دو بار انجام دهید تا پس از مدتی متوجه تفاوت مژه ها و تقویت آن ها شوید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

روغن هسته انار را با خواص جوان کننده پوست، ضد پیری پوست، ضد چروک پوست، ترمیم ترک های پوست، لایه برداری از پوست، ضد اگزما، تقویت کننده موی سر، ضد سرطان سینه، کاهش دهنده اثر یائسگی، ضد دیابت و بیماری های قلبی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0