انواع ماسک های میوه برای زیبایی پوست صورت

2030 بازدید
11 شهریور 97
خانم راد
,,
آخرین به روزرسانی 24 آبان 1398

آشنایی با انواع ماسک های میوه و سبزیجات برای زیبایی پوست صورت

برخی افراد بر این باورند که با استفاده از مواد آرایشی و محصولات بهداشتی برای مراقبت از چهره می توان ظاهر زیبا و جذابی ایجاد کرد، اما این عقیده کاملا اشتباه و ناسالم است. در جایی که میوه ها و سبزیجات طبیعی وجود دارند که تمام نیازهای پوست شما تامین می کنند، دیگر نیازی به این محصولات صنعتی نیست. بسیاری از مطالعات و تحقیقات علمی تاثیر مستقیم (خوراکی) و غیر مستقیم (استمعال خارجی) میوه ها و سبزیجات را برای مراقبت از پوست ثابت کرده اند. اگر چه محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیایی نتایج زود بازدهی را ارائه می کنند، اما در طولانی مدت آثار جبران ناپذیری را برای پوست به ارمغان می آورند. میوه ها سرشار از مواد مغذی هستند که به حفظ سلامت و زیبایی پوست شما کمک می کنند. حال در ادامه این مقاله با انواع ماسک های میوه برای زیبایی پوست صورت آشنا شوید.

 

انواع ماسک های میوه برای زیبایی پوست صورت

انواع ماسک های میوه برای زیبایی پوست صورت

 

1- ماسک های تقویت کننده و شفاف کننده پوست صورت

مقداری آب انگور بگیرید و به صورت بمالید. بعد از 15 دقیقه که کاملا خشک شد، صورت را با مقداری آب نیم گرم که کمی جوش شیرین در آن ریخته شده، بشویید. ماسک میوه انگور برای درخشندگی و روشن شدن پوست بسیار مفید است.

جعفری: جهت شفافیت پوست، سبزی جعفری را کوبیده و آب آن را با پنبه روی صورت به مدت 15 دقیقه بمالید. پس از گذشت این مدت صورت را با آب سرد بشویید.

2- ماسک های میوه و سبزیجات برای شادابی پوست

ماسک سبزیجات: سبزیجات تازه مانند نعنا، ریحان، اسفناج و … را گرفته و بجوشانید. سپس، در این مخلوط مقداری آب ریخته و اجازه دهید خوب بپزد تا حدی که یک استکان آب باقی بماند. از آب به دست آمده با پنبه به تمام صورت مالیده و بعد از 15 دقیقه با پنبه خشک تمام صورت را پاک کنید. سپس، ماسک مخصوص را به مدت 10 دقیقه روی صورت با انگشت بمالید.

بخور سبزیجات: گل بابونه، ریواس، تخم جعفری، مغز خیار را در ظرفی بجوشانید، سپس، مایع آماده شده را در ظرف آبجوش ریخته و روی حرارت چراغ گذاشته و یک حوله روی سر کشیده و بخور دهید.

ماسک اسفناج: اسفناج را مانند بورانی اسفناج در روغن زیتون بریزید و مانند ماسک روی صورت قرار دهید. این ماسک برای رفع کدری پوست بسیار نافع می باشد.

ماسک گیلاس: ماسک زیبایی که از دانه های گیلاس هستند، گرفته و تهیه می شود. این پوست را نرم و رنگ رخسار را باز می کند.

ماسک هلو: ماسک هلو بهترین ماسک برای همه نوع پوست به شمار می رود. هلو رنده شده را به تنهایی روی پوست بگذارید و بعد از 15 تا 30 دقیقه صورت را بشویید.

3- ماسک های مسدود کننده منافذ پوست صورت

ماسک میوه زردآلو: برای این ماسک 7 عدد زردآلوی رسیده را قطعه قطعه نموده و له کنید. چند قطره روغن بادام روی آن ها بچکانید و 20 دقیقه روی صورت بگذارید، سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک بذرها: برای بستن منفذهایی باز که روی پوست صورت پیدا می شود به اندازه مساوی تخم خیار، تخم کدو و تخم خربزه را به صورت پودر در آورده و در شیر یا خامه تازه حل نموده و مدت 30 دقیقه روی پوست صورت بگذارید. سپس، پوست را شسته و با گلاب ماساژ دهید.

 

همچنین بخوانید:  دستورالعمل نگهداری از موهایمان

 

4- ماسک های موثر برای رفع لکه های پوستی

ماسک گرمک: ماسک زیبایی گرمک جهت شاداب شدن چهره گرمک را روی پوست بکشید و اجازه دهید 15 دقیقه روی صورت باقی بماند. این ماسک برای لطافت و از بین بردن لک و کک مک سیاه صورت مفید است.

ماسک عسل و سرکه: مقداری عسل و سرکه را مخلوط کرده به روی لک های صورت بمالید. این ماسک برای از بین بردن حالت کبودی زیر چشم نیز مصرف می شود.

ماسک کنگر: آب کنگر، یک سوم آن موم سفید و روغن بادام مخلوط کرده تا به صورت ماسک درآید. سپس، آن را روی لک های پوست بگذارید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشویید. این ماسک برای از بین بردن لک و کک مک مفید می باشد.

ماسک هویج و سیب: هویج و سیب را رنده نموده و یک قاشق مرباخوری عسل به آن اضافه و روی صورت های لک دار بگذارید. پس از گذشت 20 دقیقه، صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسک برگ چغندر: برگ چغندر را کوبیده و به صورت ماسک در آورده و به روی تمام پوست خود بگذارید. این ماسک برای پاک کردن کک و مک بسیار موثر است.

5- ماسک های میوه چهره های خسته و بی خواب

ماسک موز: موز سالم و رسیده را خوب له کنید، سپس نصف قاشق مرباخوری عسل به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. حال مخلوط را به چهره و گردن بمالید و بعد از 30 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک لیموترش و عسل: نصف قاشق آب لیمو ترش تازه را با 2 قاشق عسل مخلوط نموده و به مدت 15 دقیقه آن را روی صورت گذاشته و سپس با آب ولرم بشویید.

 

انواع ماسک های میوه برای زیبایی پوست صورت

انواع ماسک های میوه برای زیبایی پوست صورت

 

6- ماسک برای پوست های تیره و آفتاب سوخته

ماسک هویج: یک هویج تازه را به قطعات پهن تقسیم کنید و به مدت 30 دقیقه روی صورت گذاشته و در این مدت استراحت کنید. سپس صورت را با آب نیم گرم بشویید.

7- ماسک های تقویتی برای زیبایی پوست صورت

کرم تقویتی: موم سفید 14 گرم، روغن بادام 84 گرم، لانولین 28 گرم، گلاب 28 گرم، موم سفید و لانولین را روی بخار گذاشته تا آب شود. سپس روغن بادام و گلاب را به آرامی در آن داخل کرده خوب بهم بزنید تا مخلوط شود. سپس، آن را در ظرف غیر فلزی و در بسته ریخته نگهداری کنید. این کرم برای نرمی و تقویت پوست مفید است.

برای گلگون شدن چهره: باقلا را به صورت آرد در آورده، سپس آرد را با آب یا گلاب خمیر کنید و 5 دقیقه روی صورت بگذارید و سپس صورت را بشویید.

برای چروک زیر چشم: از روغن کرچک استفاده کنید و آن را به مدت یک شب روی پوست خود بگذارید.

برای خط های زیر چشم: سفیده تخم مرغ را خوب زده و زیر چشم بگذارید همچنین،. برای جلوگیری از چین و چروک پوست لانولین را می توان به تنهایی هر شب روی پوست مالید. برای اینکه لانولین به خورد صورت برود با انگشت به صورت ضربه ای زده و پس از بیدار شدن از خواب آن را بشویید.

8- ماسک های میوه برای انواع جوش های صورت

برای جوش های چرکی با قاشق مخصوص پودر گل ریواس را با یک قاشق ماست مخلوط کرده و روی صورت بمالید. این ماسک را هفته ای سه روز استفاده کنید.

ماسک گل برای جوش های سر سیاه: ابتدا گل ریواس، گل بابونه و گل بنفشه را بجوشانید. هنگامی که بخار کرد صورت را با آن بخور دهید. سپس، یک قاشق روغن زیتون و زرده تخم مرغ را که قبلا مخلوط کرده اید به صورت ماسک روی صورت بگذارید. بعد از شستن ماسک، پنبه الکلی را به صورت مالیده تا ضدعفونی شود.

ماسک ریواس: ریواس له شده با مقداری سرکه مخلوط کرده روی تمام صورت پهن کرده جهت از بین بردن کک و مک و جوش های چرکی و از بین بردن جای جوش و آثار آن بسیار نافع است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

خاک چینی را با خواص درمان آکنه، کاهش تعریق بدن، درمان بیماری های پوستی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0