اهمیت فلوراید تراپی برای کودکان

1541 بازدید
16 خرداد 97
سمانه
,

درمان های دندانی فلوراید در کودکان

علاوه بر خمیر دندان ها، درمان فلوراید دندانی یکی از موثر ترین راه ها برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و حفظ سلامت دندان در کودکان است. درمان های فلوراید هم ایمن و هم موثرند و در کاهش به وجود آمدن حفره در دندان کودکان کمک می کنند، به خصوص زمانی که آنها با خمیردندان ها مورد استفاده قرار بگیرند این مقدار کاهش به ۹۵ درصد می‌رسد.

غیر قابل نفوذ سازی دندان نسبت به حملات اسیدی ناشی از شکرها و باکتری های پلاک در دهان، کار فلوراید می باشد و به عنوان یک محافظ برای لایه بیرونی مینای دندان عمل می‌کند و در واقع این توانایی را دارد که از پوسیدگی زودرس در بعضی موارد جلوگیری به عمل آورد. از دندان پزشک اطفال خود در مورد درمان حرفه ای فلوراید برای کودک خود مشورت بگیرید. بحث های پزشکی ما در این صفحه نیز اطلاعاتی را درباره بهداشت دهان و دندان برای شما فراهم می آورد.

فلوراید دقیقا چیست؟

یک ماده معدنی طبیعی در آب، بیشتر خوراکی ها، موجود در پوسته زمین و در طبیعت می باشد. فلوراید ها اغلب به شیرهای آب شرب و به خمیر دندان های افراد مسن و کودکان اضافه می شود.

چرا کودکان به فلوراید نیاز دارند؟

در دهه ۱۹۳۰ محققان تعیین کردند افرادی که با نوشیدن آب شرب  فلوراید شده بزرگ شدند، ۶۶ درصد نسبت به کسانی که در مناطقی بدون آب شرب فلوراید شده زندگی می کنند دارای حفره های کمتری در دندان خود هستند. به همین دلیل  محققان اخیراً اثبات کرده‌اند که آب شرب فلوراید شده سطوح پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

اهمیت فلوراید تراپی برای کودکان

اهمیت فلوراید تراپی برای کودکان

فلوراید برای تمام کودکان مفید است چرا که به دندان های شیری کمک می کند تا از اسیدهای آسیب زا حفظ شوند و علائم اولیه پوسیدگی دندان از بین می برد. حفره های بسیار کوچک اسیدهای آسیب زا در دهان از باکتری های ترکیب شده با شکر به وجود می آیند این اسید به لایه بیرونی محافظ و سخت دندان به نام مینای دندان آسیب وارد می کند. بر اساس یک نظم روزانه، مواد معدنی از بین می روند و به لایه مینای دندان اضافه می شوند.

این فرآیند به صورت طبیعی به وسیله فرآیندهایی به نام کانی زدایی و ساخت دوباره مواد معدنی انجام می شود. مواد معدنی زمانی که اسید به مینای دندان حمله می کند، از بین می روند (کانی زدایی) و مواد معدنی ای همانند فسفات، کلسیم، و فلوراید (که همه این ها دندان را محکم می کنند)، دوباره زمانی که کودکان آب و یا غذایی می خورند که حاوی این مواد معدنی ست، اضافه می شوند (ساخت دوباره مواد معدنی). حفره ها و پوسیدگی زمانی رخ می دهند که کانی زدایی زیادی انجام شود و ساخت دوباره مواد معدنی به اندازه کافی انجام نشود و مواد معدنی کافی دوباره به مینای دندان نرسد.

مزایای درمان های فلوراید دندانی برای کودکان

بر طبق نظر آکادمی آمریکایی دندانپزشکی اطفال (AAPD)، درمان های فلورایدی که به صورت حرفه ای به کار گرفته می شوند در کاهش پوسیدگی دندان در کودکان، به خصوص کسانی که در معرض بالای پوسیدگی دندان قرار دارند نقش دارد. اعمال فلوراید به صورت حرفه ای در طول زمانی که یک دندان پزشک اطفال دندان کودکتان را ویزیت می کند، باعث می شود که دندان های آن ها مقداری کافی فلوراید را با موفقیت دریافت کند و از تجزیه لایه مینای دندان توسط اسید جلوگیری به عمل آید.

صیقل فلوراید دندانی

تنها مقدار کمی فلوراید برای کودکان لازم است تا بیشترین بهره را از آن ببرند. درمان های حرفه ای فلوراید دندانی برای کودکان در قالب یک ژل، فوم، و یا صیقل و جلا به دندان آن ها اعمال می شود. این درمان ها شامل سطوح بالایی از فلوراید، در مقایسه با آن مقداری از فلوراید که در آب و خمیر دندان یافت می شود هستند.

 

همچنین بخوانید:  نکات مهم مراقبت از دندان

 

از دندانپزشک اطفال خود، در مورد درمان های حرفه ای فلوراید سوال بپرسید، چرا که توصیه ها بسته به دهان و وضعیت دندان های کودکان فرق می کنند. گذشته از این ها، این درمان ها به شدت ارتقا داده شده اند، و والدین می توانند اطمینان داشته باشند که درمان های حرفه ای فلوراید موجب افزایش سلامت دندان و محکم کردن مینای دندان های جوان می شود. در واقع تحقیقات گذشته نشان داده اند که درمان های فلوراید دندانی به همان اندازه که در محکم سازی دندان تاثیر دارند در کاهش خطر پوسیدگی دندان نیز تاثیر گذارند.

فلوراید برای کودکان چقدر امن است؟

آکادمی آمریکایی دندانپزشکی اطفال (AAPD)، انجمن دندان /امریکا (ADA) و مراکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC)، همه بیان کرده اند که آب فلوراید شده برای بچه ها امن است و عامل موثر در حفظ سلامت دندان است.

در واقع مصرف فلوراید برای سلامت دندان کودکان از سن شش ماهگی تا 16 سالگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این محدوده زمانی برای زمانی است که دندان های دائمی نیش بزنند (فلوراید  برای افراد بزرگسال نیز خوب است)

به عنوان یک اخطار، مصرف فلوراید در دوز بالا (سطح سمی دوز بسته به وزن فرد دارد) خطرناک است. عموما، والدین نباید نگران سطح سمی فلورایدی که در آب شرب است باشند، اما باید بر مقدار مصرف فرزندانشان از این محصول نظارت کنند، همانند خمیردندان و دهان شویه ها. محصولات فلوراید باید دور از دسترس کودکان نگه داشته شوند، به خصوص اگر آن ها کمتر از شش سال سن داشته باشند. رسیدن به سطح سمی فلوراید کمی مشکل است، اما دادن مقدار کمی از آن که در محصولات خانگی فلوراید شده نیز وجود دارد، مانعی ندارد. هم چنین به یاد داشته باشید که تنها از مقدار مناسبی خمیر دندان روی مسواک فرزندتان استفاده کنید.

فرزند من چه زمانی می تواند شروع به استفاده از خمیردندان فلورایدی کند؟

آکادمی آمریکایی دندانپزشکی اطفال (AAPD) توصیه می کند که تنها مقدار کمی از خمیر دندان فلورایدی را به هنگامی که اولین دندان درآمد استفاده کنید، تا زمانی که بچه به سن سه سال برسد. در سن سه سالگی، مصرف مقدار کمی از خمیردندان فلورایدی مانعی ندارد. از پزشک اطفال خود در مورد امنیت فلوراید و اقدامات پیشگیرانه ای که برای کودکان کم سن و سال توصیه می شوند، به خصوص بچه هایی که کمتر از شش سال سن دارند، بپرسید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

اورگانو را با خواص تقویت سیستم ایمنی بدن، آنتی باکتریال قوی، درمان بیماری های دهان و دندان، تقویت دستگاه گوارش، بهبود هضم غذا، کنترل و تنظیم قندخون، درمان سرماخوردگی، رفع گرفتگی بینی، رفع گرفتگی های قاعدگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

 
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0