topNotif

اهمیت نمک در یک رژیم غذایی سالم

1949 بازدید
20 تیر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

اهمیت نمک در یک رژیم غذایی سالم

در تلاشم برای متعادل کردن بدن، به یک کشف با ارزش رسیدم و آن مصرف نمک بود. وقتی که نمک را کاملا از رژیم غذایی حذف کردم، مفصل هایم دیگر ورم نمی کردند. با تحقیقات بیشتر در مورد تعادل مواد معدنی و نمک در سلول ها، متوجه شدم که در اثر عمل تصفیه، نمک آشپزخانه نه تنها متعادل نبود، بلکه حتی برای بدن و سیستم درونی ما مخرب بود و این مسئله زمانی پیچیده تر می شود که می فهمیدم ما برای زنده ماندن احتیاج به نمک داریم.

تئوری من این است که وقتی انسان از هر چیزی که در طبیعت استفاده می کند، حتی یک مولکول را منزوی نماید، باعث عدم تعادل های اساسی می شود. چون از مواد مانند آلومینیوم در مراحل تصفیه نمک استفاده می شود، استفاده از چنین نمکی می تواند به جذب زیاده از حد این فلز مضر منجر شود. لطفا توجه کنید که بعضی از محققان معاصر ارتباطی بین جمع شدن آلومینیوم و بیماری آلزایمر کشف کرده اند.

اهمیت نمک در یک رژیم غذایی سالم

اهمیت نمک در یک رژیم غذایی سالم

نمک تصفیه شده یک عنصر بسیار نامتعادل می باشد.

در حین تصفیه نمک، مواد معدنی ماکرو و میکرو، عناصر و ایزوتوپ ها اکثرا از بین می روند و مولکول های کلرید سدیم از عناصر دیگر منزوی می شوند. وقتی که یک مولکول کلرید سدیم خودش به تنهایی عمل کند، بدون عناصری که در نمک تصفیه نشده موجود می باشند، بدن مولکول تنهای کلرید سدیم را به عنوان یک سم می پندارد و بنابراین، با توجه به روشی که صنعت غذایی آن را برای مصرف ارائه می کند، نمک تصفیه شده یک عنصر بسیار نامتعادل می باشد.

در نتیجه، بدن های بیچاره ما با عادت به اینکه نمک مصرفی یک ماده سمی است، رشد کرده اند و آن را از سلول ها دفع می کنند و وقتی که به مقدار زیادی مصرف می گردد باعث ورم و از دست دادن آب بدن می شود.

وقتی که مولکول کلرید سدیم منزوی از سلول دفع می شود، به یک محلول آب که سلول را احاطه کرده وارد می گردد، که باعث وقفه در ارتباط الکتریکی بین سلول ها می شود. وقتی که آب و مولکول های کلرید سدیم از سلول ها دفع می شوند، آنها آب را از دست می دهند و این دلیل تشنه شدن ما است.

 

همچنین بخوانید:  خواص و مزایای نگهداری سنگ نمک در خانه

 

رژیم غذایی بدون نمک برای سلامتی ما ضرر دارد.

به نظر من نمک می تواند باعث عدم تعادل در نسبت سدیم و پتاسیم شود، عناصری که اساس تولید انرژی سلولی ما هستند. در هر صورت باید بدانیم که یک رژیم غذایی بدون نمک برای سلامتی ما ضرر دارد. نمک دریایی تصفیه نشده برای زنده ماندن ما ضروری است. اگر به طور صحیح متعادل شود، نمک دریایی تصفیه نشده یک روش موثر در نگهداری آب در سیستم بدن می باشد که به متعادل کردن سیال و PH بدن کمک می کند و از اسیدی شدن نیز جلوگیری می نماید.

نمک همچنین یک عنصر مهم برای استخوان هاست. اگر مقدار نمک بدن خیلی پایین باشد، می تواند منجر به افسردگی، عدم تعادل هورمونی و حتی سرطان شود. با تجربه ای که دارم، هرچه کیفیت نمک و جذب آب بهتر باشد، بیشتر باعث سلامتی می شود. بسیار مشکل است که بین این همه نمک های گوناگون در بازار یکی را انتخاب کنیم، ولی خالص ترین آن، یعنی نمک دریایی تصفیه نشده، بهترین اثر را روی سلامتی خودم و بیمارانم داشته است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک هندی را با خواص درمان یبوست و نفخ، درمان اختلالات مفصلی، کمک به کاهش وزن، کمک به درمان مشکلات تنفسی، درمان مشکلات باد روده، درمان سوزش معده، کنترل کلسترول، پیشگیری از پوکی استخوان، درمان اسپاسم های عضلانی و گرفتگی ها، پیشگیری از افسردگی، کنترل دیابت، جلوگیری از ریزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0