topNotif

اگر بدنی سالم می خواهید بخوانید

1455 بازدید
16 تیر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

اگر بدنی سالم می خواهید بخوانید

همگی ما می دانیم که پیشگیری بهتر از درمان است. ولی هنگامی که پشتمان آسیب ندیده است از یاد بردن مقدار اهمیت پیشگیری از ایجاد مشکل آسان است. در ادامه چند تن از کارهایی که شاید اغلب انجام دهیم اما باعث صدمات بسیاری به بدنمان می شوند را به شما معرفی می کنم.

بلند کردن وسایل

در هنگام بلند کردن وسیله ای از روی زمین همواره زانوی خود را خم کنید و از زانوها به سمت پایین خم شوید تا وسیله را بردارید. برای در اختیار گرفتن وسیله ای هیچ گاه از کمر به سمت پایین خم نشوید چون در این صورت مطمئنا فشار زیادی بر مهره های پایینی کمرتان وارد می شود و هنگامی که می خواهید وسیله ای سنگین را حمل کنید برای به حداقل رساندن فشار وارد بر پشتتان آن را به خود نزدیک کنید، به بدنتان بچسبانید و هم سطح با کمرتان بگیرید.

گفت و گوی تلفنی

یک راه ساده برای به دردسر انداختن گردن این است که در هنگام گفت و گوی تلفنی گوشی تلفن را میان سر و شانه هایتان قرار دهید تا بتوانید بدون استفاده از دست حرف بزنید. اگر در اغلب اوقات ناگریز به استفاده کردن از این روش هستید یک گوشی سبک مجهز به میکروفن تهیه کنید که می تواند مانند کلاه بر روی سر شما قرار گیرد و یا از یک دستگاه تلفن دارای بلندگو و میکروفن پر قدرت که می تواند صدا را از راه دور بگیرد بهره ببرید.

اگر بدنی سالم می خواهید بخوانید

اگر بدنی سالم می خواهید بخوانید

کار کردن در پشت میز

اگر مدت زمان زیادی را برای کار در پشت میز صرف می کنید مطمئن شوید که فرصت های زیادی را به انجام دادن تمرین ها و حرکات کششی مربوط به گردن و قسمت بالایی پشت اختصاص داده اید. مدت زمانی طولانی در یک وضعیت باقی نمانید و تنها به قرار دادن یک پا بر روی پای دیگر و عوض کردن آن اکتفا نکنید. برای بلند کردن زانوهایتان و قرار دادن آن در مکانی بالاتر از سطح لگن تان می توانید یک جعبه یا وسیله کوچک در زیر پاهایتان قرار دهید. در ضمن فشردن قسمت پایین باسن و یا قسمت پایین پشتتان به پشتی صندلی با انجام دادن دوره ای تمرین کج کردن لگن در وضعیت نشسته نیز به شما کمک خواهد کرد. دیگر کارهای یاری دهنده به شما شامل حرکات کششی، خم کردن سر به طرفین، خم کردن سر به پایین و آوردن آرنج به جلوی سینه است.

رانندگی کردن بیش از اندازه

برای بلند شدن از پشت فرمان، انجام دادن حرکات کششی و تمرین کج کردن لگن وقت زیادی صرف کنید. صندلی را تا آنجا که موجب راحتی و آسایش شما شود به سمت جلو حرکت دهید تا زانوهایتان بلند شوند. در هنگام رانندگی از تمرین های تعدیل یافته حرکت دادن سر، بلند کردن شانه و چرخاندن شانه استفاده کنید. فقط مطمئن باشید که چشمانتان را به جاده دوخته اید.

بلند شدن از رختخواب

به جای آن که ساق پاهایتان را بر روی تختخواب قرار دهید و برای بلند کردن بالا تنه و قرار دادن آن در وضعیت صاف از وارد آوردن کشش و فشار بر عضلات قسمت پایینی پشتتان بهره بگیرید. با قرار دادن زانوهایتان در لبه تخت سعی کنید به پهلو بخوابید. کف دستی را که در بالا قرار گرفته است در پشت زانوی بالایی خود بگذارید و سپس ساق پاهایتان را به آرامی به سمت خارج از تخت و رو به پایین حرکت دهید. وزن ساق پاهایتان شما را به سمت بالا می کشد. شما ممکن است بخواهید دست دیگرتان را در کنار تخت قرار دهید و از آن برای هل دادن خود به سمت بالا استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید: چگونه زندگی خود را ساده تر کنیم؟!

 

چه هنگام احساس بهبود خواهید کرد؟

بسیاری از مشکلات درگیر کننده پشت، روزها، هفته ها و ماه ها و حتی سال ها نادیده انگاشته می شود و مورد توجه قرار نمی گیرد. شما حتی ممکن است ندانید که با قرار دادن گوشی تلفن میان گردن و شانه خود یا نشستن طولانی مدت در پشت رایانه بدون هیچ گونه اوقات فراغت به پشت و کمرتان آسیب می رسانید.

هنگامی که کمر درد ایجاد می شود ممکن است به صورت ناگهانی و شدید احساس شود ولی از سوی دیگر امکان دارد به صورت تدریجی و در ظرف مدت زمانی مشخص پدیدار گردد. با انجام تمرین های ورزشی هر روزه و هفتگی، با ماساژ دادن قسمت های دردناک در آب گرم رفته رفته درد خود را کاهش می دهید و باعث بهبودی نقاط آسیب دیده می شوید و در نهایت به شیوه سالم و دور از درد زندگی خواهید کرد. پس هر روز را غنیمت شمرده و تمرین های ورزشی خود، ماساژ و مراقبت از بدن خود را در اولویت قرار دهید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن سیاهدانه را با خواص بهبود علائم آرتروز مفصلی، کاهش کلسترول بالا، کاهش فشار خون بالا، کاهش علائم آسم و درمان تنگی نفس، کاهش ناراحتی‌ معده، درمان جوش صورت و آکنه، کاهش وزن، پیشگیری از دیابت، کاهش ریزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0