topNotif

بازکننده سریع قاعدگی و تنظیم عادت ماهانه با نسخه های گیاهی

25733 بازدید
27 دی 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 1 دی 1400

گیاهان قاعده آور

بازکننده سریع قاعدگی: باز شدن پریود یکی از مشکلاتی است که اغلب زنان آن را تجربه می نمایند. عواملی مانند بارداری، استرس فراوان، کم خونی، ابتلا به بیماری ها و عفونت های زنانه مانند تخمدان پلی کیستیک، چاقی، مصرف برخی از داروها و… می توانند پریود را به تاخیر بیندازند. بنابراین در این اوقات آیا می دانید باز شدن پریود چگونه امکان پذیر می باشد؟ روش های ارائه شده زیر را بخوانید تا در صورت لزوم بتوانید به راحتی برای باز شدن پریود و یا زودتر پریود شدن خود اقدام لازم را انجام دهید.

میخک :

خوردن یا پاشیدن حدود یک و نیم گرم پودر میخک پس از پاک شدن از خون قاعدگی به داخل رحم، رحم را تقویت کرده و آن را جهت حاملگی آماده می سازد، مصرف دم کرده یا پودر میخک بدبویی محیط داخلی رحم را از بین می برد، خوردن میخک همراه با شیر تازه گاو تاثیری ماندگار بر رفع ضعف نیروی جنسی و تقویت میل جنسی دارد، مصرف میخک رطوبت رحم را کاهش می دهد همچنین استفاده از محلول خوراکی اسانس میخک نیز جهت باز شدن عادت ماهانه مفید و موثر است.

محلول خوراکی اسانس میخک :

ترکیبات : 2 قطره اسانس خوراکی میخک، نصف لیوان عرق دارچین و نصف لیوان آب مورد نیاز است.

روش تهیه محلول خوراکی : اسانس میخک را در نصف لیوان آب حل کرده و خوب به هم بزنید، سپس عرق دارچین را نیز به آن افزوده و میل کنید.

نعناع :

به علت وجود خاصیت رقیق کنندگی خون در نعناع، از این گیاه جهت رفع عقب افتادگی خون قاعدگی و تصفیه خون غلیظ استفاده می شود، برای رفع بندآمدگی شیر در پستان مادران بهترین راه استفاده از ضماد نعناع همراه با آرد جو است، برگ خشک شده نعناع به صورت پاشیدن در محیط داخلی رحم، قبل از انجام عمل نزدیکی جهت جلوگیری از حاملگی استفاده می شود، استفاده از چای کیسه ای نعناع نیز جهت باز شدن خون قاعدگی مفید و موثر است.

چای نعناع :

ترکیبات : 10 گرم برگ نعناع، 5 گرم سوسنبر خشک (نعناع فلفلی) نیاز است.

روش تهیه چای کیسه ای : گیاهان فوق را مخلوط کرده در یک ظرف خشک و دردار (بدون تماس با هوا) قرار دهید، سپس هر بار دو قاشق چای خوری از مخلوط گیاهان فوق را در قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید و پس از 5 تا 10 دقیقه دم کشیدن آن را صاف کرده میل نمایید.

بازکننده سریع قاعدگی

بازکننده سریع قاعدگی

همیشه بهار :

خانم هایی که مبتلا به اختلال قاعدگی و کم خونی هستند یعنی از نبود یا زیادی خون قاعدگی رنج می برند و جریان خون در آن ها ضعیف یا خیلی شدید است، دم کرده برگ یا گل همیشه بهار (30 گرم برگ یا گل همیشه بهار در یک لیتر آب جوش) آن را معتدل کرده و درد آن ها را آرام می سازد با این شرط که حداقل 12 روز مرتب این دم کرده را قبل از شروع قاعدگی مصرف نمایند، مصرف چای کیسه ای همیشه بهار نیز جهت رفع عقب افتادگی قاعدگی مفید و موثر است.

چای (دمنوش) همیشه بهار:

ترکیبات : 10 گرم گل همیشه بهار، 5 گرم آویشن کوهی خشک نیاز است.

روش تهیه چای کیسه ای : گیاهان فوق را مخلوط کرده در یک ظرف خشک و دردار (بدون تماس با هوا) قرار دهید، سپس هر بار دو قاشق چای خوری از مخلوط گیاهان فوق را در قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید و پس از 5 تا 10 دقیقه دم کشیدن آن را صاف کرده میل نمایید.

یاس سفید :

از گل یاس سفید که طبیعتی گرم دارد به عنوان دارویی مدر بول و باز کننده عادت ماهیانه در زنانی که تاخیر در عادت ماهانه دارند استفاده دارویی می شود، مصرف دم کرده گل گیاه یا بوییدن گل های معطر آن در تسکین سردردهای عصبی و مزاج سرد موثر بوده و موجب تحریک قدرت جنسی و افزایش آن نیز می گردد، استفاده از محلول خوراکی اسانس یاس سفید هم جهت رفع عقب افتادگی قاعدگی مفید و موثر است.

محلول خوراکی اسانس یاس سفید :

ترکیبات : 3 قطره اسانس خوراکی یاس سفید و 1 لیوان آب مورد نیاز است.

روش تهیه محلول خوراکی : اسانس یاس سفید را در یک لیوان آب حل کرده و خوب به هم بزنید، سپس میل کنید.

سایر ترکیبات دارویی گیاهی :

چای ترکیبی گل بومادران :

نسخه : مصرف روزانه سه مرتبه از چای ترکیبی گل بومادران، داروی مفیدی جهت به جریان انداختن خون قاعدگی می باشد.

ترکیبات : 15 گرم گل بومادران، 10 گرم آویشن خشک، 5 گرم مشک کاکوتی یا پونه و 500 میلی لیتر آب جوش مورد نیاز است.

روش تهیه چای : گیاهان فوق را مخلوط کرده در یک ظرف خشک و دردار ( بدون تماس با هوا ) قرار دهید، سپس هر بار دو قاشق چای خوری از مخلوط گیاهان فوق را در قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید و پس از 5 تا 10 دقیقه دم کشیدن آن را صاف کرده میل نمایید.

 

همچنین بخوانید:  نسخه های گیاهی باز کننده قاعدگی

 

تونیک ترکیبی تخم شنبلیله و کرفس :

نسخه : یکی از داروهای مفیدی که جهت بندآمدگی خون قاعدگی تجویز می شود تونیک تخم شنبلیله و تخم کرفس است.

ترکیبات : 2.5 مثقال تخم شنبلیله، 2.5 مثقال تخم کرفس، یک مثقال تخم شوید، 14 مثقال زنیان، 1 مثقال انیسون و 1 مثقال روناس مورد نیاز است. (*هر مثقال 4.6 گرم است)

روش تهیه تونیک : اجزای فوق را پس از نیم کوب کردن به چهار قسمت مساوی تقسیم نموده و هر قسمت را در دو لیوان آب جوشانده و در دو وعده صبح و عصر میل نمایید.

حمام دارویی ترکیبی مرزه :

شستشوی واژن روزانه دو مرتبه (صبح و عصر ) با این محلول به دلیل وجود مرزه، تره، جعفری و نعناع و همچنین سایر گیاهان مدر قاعدگی، جهت باز شدن عادت ماهانه مفید و موثر است.

ترکیبات : 10 گرم مرزه تازه، 20 گرم کاکوتی یا پونه، 30 گرم نعناع تازه، 5 گرم جعفری تازه، 15 گرم گلپر، 5 گرم تره تازه و 3 لیتر آب مورد نیاز است.

روش تهیه حمام دارویی :ترکیبات گیاهی را در 3 لیتر آب جوش به مدت یک ساعت خیس کنید سپس در ظرف سر بسته به مدت 10 دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید و دم کنید و از عصاره آن برای شستشوی واژن بهره مند شوید.

چای ترکیبی افسنطین :

نسخه : استفاده از دم کرده ساده 3 گرم افسنطین خشک در یک لیتر آب جوش (به مدت 15 دقیقه ) 3 بار در روز، هر بار یک فنجان برای به جریان افتادن عادت ماهانه مفید است، نوشیدن روزی سه فنجان از چای ترکیبی افسنطین به عنوان دارویی مدر خون قاعدگی نیز موثر است.

ترکیبات : 10 گرم افسنطین، 50 گرم کاکوتی یا پونه، 5 گرم گل سوسن، 5 گرم گل داوودی وحشی، 5 گرم برگ و ریشه ترخان، 500 میلی لیتر آب جوش نیاز است.

روش تهیه چای ترکیبی : گیاهان فوق را مخلوط کرده در یک ظرف خشک و دردار (بدون تماس با هوا) قرار دهید، سپس هر بار دو قاشق چای خوری از مخلوط گیاهان فوق را در قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید، پس از 5 تا 10 دقیقه دم کشیدن آن را صاف کرده و میل کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کاکنج را با خواص  تقویت و رشد مو، تقویت بینایی، جذب کلسیم و تقویت استخوان ها، کاهش وزن، کاهش قند خون، قاعده آور و کاهش دردهای دوران قاعدگی، تقویت قوای جنسی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0