topNotif

بازی های ریاضی برای کودکان

1996 بازدید
24 تیر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

با بازی های ریاضی برای کودکان بیشتر آشنا شوید

بازی های ریاضی از جمله راه کارهای موثر در حفظ کردن عملیات ریاضی اند. این بازی با کارت های عدد و یک ساعت انجام می شود. روی یک ورق کاغذ ضخیم، اعدادی را بنویسید یا کپی کنید. کارت ها را با قیچی ببرید، آن ها را زیر و رو کنید و به صورت کپه ای به پشت روی میز بگذارید. برای بازی مدت زمانی را تعیین کرده و زمان شروع بازی را یادداشت کنید، سپس از کودک بخواهید دو کارت رویی را بردارد و طبق قرار قبلی آن ها را با هم جمع یا ضرب کند. اگر این عمل ریاضی را درست انجام داد دو کارت را بردارد و طبق قرار قبلی آن ها را با هم جمع یا ضرب کند. اگر درست عمل ریاضی را انجام داد دو کارت بردارد و الی آخر اگر نوبت کودک تمام شد نوبت بعدی را شما انجام دهید و هر کس کارت بیشتری را جمع کرده بود برنده بازی است. متوجه زمان بازی هم باشید.

رسیدن به صفر

این بازی را با استفاده از یک جفت تاس، کاغذ و مداد می توان انجام داد. این فعالیت حافظه جمع و تفریق کودک را امتحان می کند. از دانش آموز بخواهید روی یک ورق کاغذ نام خود و در زیر آن عدد 100 را بنویسد. سپس هر دو تاس را بیندازد و عدد بالای آن ها را با یکدیگر جمع کند. حاصل جمع را زیر عدد 100 بنویسد و از آن کم کند. پس از او شما نیز همین کار را انجام دهید. به همین ترتیب بازی با پرتاب به نوبت تاس و جمع دو عدد آن ها و کم کردن از عدد قبلی برگه خود ادامه پیدا می کند. اولین بازیکنی که جمع عددهایش به صفر رسید برنده بازی است.

بازی های ریاضی برای کودکان

بازی های ریاضی برای کودکان

به خرید برویم !

این بازی بر مهارت های حافظه و محاسبه پول تاکید دارد. در این فعالیت هر بازیکن باید مبالغ قبلی را به خاطر آورد و مبلغی هم به آن ها اضافه کند. برای مثال شما می گویید من به خرید رفتم و یک دفترچه به قیمت 500 تومان خریدم. کودک در جواب می گوید من به خرید رفتم و یک دفترچه به قیمت 500 تومان و یک خودکار به قیمت 300 تومن خریدم یعنی 800 تومان پول خرج کردم. دوباره شما می گویید من به خرید رفتم و یک دفترچه به قیمت 500 تومان، یک خودکار به قیمت 300 تومان و یک مداد به قیمت 50 تومان خریدم یعنی روی هم 850 تومن پول خرج کردم. بدین ترتیب بازی با اضافه کردن یک مبلغ جدید و تکرار مبالغ قبلی ادامه پیدا می کند تا زمانی که یکی از شما عددی را فراموش کند. آنگاه دوباره می توانید بازی را آغاز کنید. این بازی روش فوق العاده ای برای تمرین جمع ذهنی است و به صورت دسته جمعی جالب تر نیز خواهد بود.

 

همچنین بخوانید:   چگونه کودک آرام و سالمی داشته باشیم؟

 

حافظه عددی

از کودک بخواهید با انجام بازی ترتیب اعداد، حافظه خود را برای الگوهای ترتیبی که گفته اید تکرار کند. پس از چند بار بازی با یک ترکیب سه عددی این بار چهار عدد را به طور تصادفی بگویید تا دانش آموز آن ها را تکرار کند. او برای هر بار تکرار صحیح اعداد یک امتیاز می گیرد. به همین ترتیب به تعداد اعداد اضافه کنید تا زمانی که دانش آموز سه بار پی در پی در گفتن عددها اشتباه کند. آنگاه دوباره بازی را با گفتن سه عدد شروع کنید می توانید برای انجام بازی زمان تعیین کنید و امتیازهای هر بار را با یکدیگر جمع کنید.

جور کردن ضرب ها

با استفاده از کارت بازی مسابقه تا پایان یک بازی جور کردن با حافظه بسازید که برای عمل ضرب طراحی شده باشد. روی یک کاغذ ضخیم چند عدد بنویسید و کارت ها را قیچی کنید. سپس آن ها را به طور تصادفی روی میز به پشت ردیف کنید و به نوبت هریک از دو کارت را هم زمان بردارید و ببنید. اگر دو کارت با هم جور بود آن ها را برای خود بردارید. یعنی اگر برای مثال ضرب کارت 5 در 5 و دیگری 25 بود آن دو کارت را بردارید. در غیر این صورت آن ها را سر جای خود بگذارید. از کودک بخواهید سعی کند جای کارت ها را برای نوبت های بعدی به خاطر بسپارد. پس از جور کردن همه کارت ها تعداد کارت های جورشده خود را بشمارید. برنده کسی است که بیشترین جفت را داشته باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کندر را با خواص درمان اسهال، درمان تب، تسکین اعصاب، تسکین دردهای مفصلی، تقویت حافظه، رفع بوی بد دهان، مقوی قلب، قاعده آور، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0