topNotif

در مورد باقلا و خواص و مضراتش بیشتر بدانیم

2609 بازدید
17 آبان 96
سمانه

در مورد باقلا و خواص و مضراتش بیشتر بدانیم

باقلا  یا باقالی گیاهی است علفی و یک ساله که ارتفاع آن تا 80 سانتی متر می رسد و برگ های آن متناوب و مرکب است که دارای برگچه هایی به شکل تخم مرغ می باشد، گل های باقلا درشت و سفید که دارای لکه های سیاه و یا بنفش است و میوه آن که همان باقلا است دارای غلافی پوشیده از کرک به طول تقریبا 12 سانتی متر است و در هر غلاف تعدادی دانه قرار دارد، گل و شاخه گل دار و میوه و تخم باقلا مصرف طبی دارند.

ترکیبات شیمیایی باقلا :

باقلا دارای موادی همچون آب و پروتئین و مواد چرب و نشاسته و کلسیم و فسفر و آهن و سدیم و پتاسیم و ویتامین آ و ویتامین ث و ارسنیک و ویتامین ب1 و 2 و 3 است ضمنا باقلا دارای ماده ای به نام فتین می باشد که بسیار مغذی است و تقویت کننده عمومی بدن است این ماده کلسیم بدن را تامین می کند همینطور باقلا غذای خوبی برای دوران نقاهت است.

در مورد باقلا و خواص و مضراتش بیشتر بدانیم

آنچه که باید در مورد باقلا و خواص و مضراتش بدانیم

خواص دارویی باقلا :

درای طبع سرد و تر است و گل آن گرم می باشد، دم کرده گل باقلا ضد تشنج و ادرار آور است و دم کرده گل باقلا سبب دفع سنگ کلیه می شود و برای قولنج های کلیوی مفید است و جوشانده باقلا برای ورم مثانه بسیار خوب است و در درمان رماتیسم اثر خوبی دارد و از جوشانده آن برای درمان نقرس استفاده می کنند، باقلا را اگر با آب سرکه و آب بپزید و با پوست بخورید اسهال مزمن را درمان می کند.

برای رفع کوفتگی و ورم پستان آرد باقلا را با آب جو مخلوط کرده و با سرکه و نعنا بپزید و ضمادی را که به دست می آید روی ورم و کوفتگی قرار دهید.

برای رفع گرفتگی صدا باقلا را با روغن بادام و قند مخلوط کنید و بخورید، ضماد آرد باقلا را با شنبلیله و عسل برای نرم کردن دمل و ورم بنا گوش و زیر چشم استفاده کنید که بسیار موثر است، جوشانده باقلا شکم روی های مزمن را برطرف می کند، ضماد باقلا جوش و کورک را می رساند و چرک را خارج می سازد.

 

همچنین بخوانید:  خواص باقالی برای سلامتی بدن

 

اگر دچار تکرر ادرار هستید برای درمان آن می توانید از ریشه باقلا استفاده کنید، جوشانده سر شاخه های باقلا مستی مشروبات الکلی را برطرف می کند، برای رفع التهاب و درد نوک انگشتان و ناخن باید یک مشت برگ باقلا را با نیم لیتر آب بجوشانید و بگذارید کمی سرد شود و انگشتان خود را به مدت دو ساعت در آن قرار دهید تا بر طرف شود، برای اینکه نان خوشمزه شود به مقدار دو درصد آرد باقلا به آن اضافه کنید.

مضرات باقلا :

  • باقلا در بعضی افراد تولید نفخ و سنگینی سر و معده می کند و برای جلوگیری از این عوارض باید ابتدا باقلا را پوست کنده و بجوشانید و آب آن را دور بریزید سپس به آن مقداری آب اضافه کرده و بعد از پختن با روغن بادام و ادویه گرم مانند فلفل و دارچین بخورید.
  • مصرف باقلای تازه ممکن است تولید مسمومیت و حساسیت شدید کند که گاهی موجب مرگ می شود بنابراین در خوردن باقلای تازه و خام احتیاط کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گلپر را با خواص هضم کننده غذا، ضد نفخ، ضد عفونی کننده و میکروب کش قوی، ضداسپاسم، درمان تهوع، استفراغ و سایر اختلالات گوارشی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0