topNotif

با اسکراب های خانگی لب خود را مرطوب کنید

1750 بازدید
24 مهر 97
بهاره
,

با لایه بردار های (اسکراب) خانگی، لب خود را نرم و زیبا کنید

وقتی آب و هوا سرد می شود، مشکل ترک خوردگی لب هم شروع می شود. معمولا پارگی و ترک خوردگی پوست لب نشان دهنده عدم وجود آب در بدن است. همچنین شستن مکرر صورت باعث خشکی می شود، به همین دلیل پوست نیاز به مرطوب کننده دارد و بسیار مهم است که از لب ها مراقبت کنید. اما قبل از استفاده از مرطوب کننده ها ابتدا باید پوست های مرده را از بین ببریم. برای این کار بهترین گزینه اسکراب (لایه بردار) است. در بازار انواع مختلف اسکراب وجود دارد اما به جای استفاده از محصولات گران قیمت، راه آسان تری برای نرم و  مخملی کردن لب ها وجود دارد.

با اسکراب های خانگی لب خود را مرطوب کنید

با اسکراب های خانگی لب خود را مرطوب کنید

اسکراب های لب، پوست های مرده لب را از بین می برند و در تشکیل سلول های جدید پوست کمک می کنند. همچنین با توجه به ویژگی های رطوبتی آن ها، لب های شما زیبا و نرم می شوند.

استفاده درست از اسکراب

به یاد داشته باشید که لب های شما نرم ترین  پوست بدن است، پس برای حذف سلول های مرده مراقب باشید و با احتیاط و آرام از اسکراب ها استفاده کنید. توجه داشته باشید همه اسکراب های صورت و بدن بر روی لب ها اثر خوبی ندارند. به این ترتیب از اسکراب های مخصوص لب استفاده کنید. اسکراب های مختلف در بازار برای لب ها وجود دارد. اما بهترین و آسان ترین راه این است که شما خود در منزل اسکراب مخصوص لب درست کنید. در ادامه این مقاله یاد می گیرید که چگونه اسکراب لب درست کنید.

 

همچنین بخوانید: در مراقبت از زیبایی خبره شوید

 

اسکراب عسل و شکر

شکر ماده ای است که برای اسکراب بدن مناسب است و برای لب ها نیز موثر است. جهت تهیه این اسکراب، سه یا چهار قطره عسل را با یک قاشق چای خوری شکر مخلوط کرده و آن را به مدت دو دقیقه روی لب بمالید سپس لب را با آب ولرم بشویید.

اسکراب روغن زیتون و شکر

اگر می خواهید لب ها را مرطوب کنید، از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان  قابل حل در چربی است و وجود ویتامین آ و مواد معدنی در آن، سلول های آسیب دیده را ترمیم می کند. جهت تهیه این اسکراب، چند قطره روغن زیتون را در یک قاشق مربا خوری شکر اضافه کنید سپس آن را روی لب ها به آرامی بمالید در نهایت لب ها را آب شستشو دهید. این اسکراب بعد مدت چند دقیقه همانند یک مرطوب کننده لب عمل می کند.

اسکراب قهوه

اگر لب های ترک خورده و حساس دارید، از اسکراب قهوه استفاده کنید. این اسکراب باعث قرمز رنگ شدن لب ها می شود. برای ساخت اسکراب قهوه، ابتدا دانه های قهوه را آسیاب کنید. سپس کمی شیر به قهوه آسیاب شده اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. حالا اسکراب قهوه آماده است. آن را برای چند دقیقه بر روی لب ها مالش دهید و سپس لب ها را با آب بشویید.

این را به یاد داشته باشید که :
  • اجازه ندهید که لب ها خشک شوند. همیشه قبل از خشکی و ترک خوردگی از آن ها مراقبت کنید.
  • همیشه بعد از غذا خوردن، حمام کردن یا شستن صورت از یک مرطوب کننده مناسب برای لب ها استفاده کنید.
  • می توانید از کره گیاهی، روغن حیوانی، روغن نارگیل، روغن بادام و روغن درخت چای به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عسل طبیعی را با اطمینان از کیفیت و سلامت آن، از عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0