topNotif

با خطرات استفاده از محصولات آرایشی در دوران بارداری آشنا شوید

1506 بازدید
10 آذر 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

خطرات استفاده از محصولات آرایشی در دوران بارداری

آرایش کردن باعث زیبایی و احساس خوب می شود. اما در دوران بارداری احتیاجی به آرایش نیست. بارداری یک زمان بسیار ویژه برای هر زن است چرا که هر چه که در طی این دوران بخورید، یا از چیزی استفاده کنید، همه آنها بر روی کودک شما اثر می گذارد. آرایش بسیار می تواند برای جنین خطرناک باشد. بنابراین اگر باردار هستید یا برای بارداری در حال برنامه ریزی هستید، هنگام انجام آرایش، این نکات را در ذهن داشته باشید و با با خطرات استفاده از محصولات آرایشی در دوران بارداری آشنا شوید.

 

خطرات استفاده از محصولات آرایشی در دوران بارداری

خطرات استفاده از محصولات آرایشی در دوران بارداری

 

خطرات استفاده از محصولات آرایشی در دوران بارداری

استفاده از دئودرانت و عطر مضر است

در دوران بارداری، محصولاتی مانند دئودرانت، عطر، خوشبو کننده های اتاق و غیره را به حداقل برساند یا استفاده نکنید. در ساخت اکثر دئودرانت ها و عطرهای موجود در بازار مواد شیمیایی مضر و سمی استفاده می شود. این مواد شیمیایی مضر می تواند با وارد شدن به پوست شما، به شما یا جنین شما آسیب برساند. استفاده از این محصولات در دوران بارداری می تواند باعث اختلالات هورمونی در جنین شود.

خالکوبی خطرناک است

خالکوبی ها امروزه در پسران و دختران بسیار مرسوم هستند. خالکوبی در دوران بارداری ممکن است برای شما خطرناک باشد زیرا خالکوبی گاهی اوقات باعث عفونت پوستی می شود. به غیر از این، مواد شیمیایی که در تهیه رنگ استفاده شده، می تواند جذب بدن شما شده و از طریق جریان خون به جنین منتقل شود. البته لازم به ذکر است که، جوهر وارد خون نمی شود بلکه احتمال دارد از طریق غدد لنفی جذب و وارد بدن شوند. بنابراین از خالکوبی در دوران بارداری اجتناب کنید.

از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید

اگرچه بدون کرم ضد آفتاب پوست آسیب می بیند، اما در دوران بارداری از آن کمتر استفاده کنید. بیشتر کرم های ضد آفتاب موجود در بازار حاوی رتینیل پالمیتیت (Retinyl palmitate) و یا شکلی از ویتامین آ هستند. این عناصر هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند پوست را دچار واکنش شدید می کند. همچنین میزان بالای ویتامین آ باعث نقص مادرزادی می شود. بنابراین، قبل از استفاده از کرم های ضد آفتاب در دوران بارداری، بررسی کنید که این دو عنصر در کرم های ضد آفتاب وجود نداشته باشند.

 

همچنین بخوانید: رژیم غذایی دوران بارداری و مواد غذایی که باعث سقط جنین می شوند

 

استفاده از رژ لب را محدود کنید

رژ لب ها توسط همه دختران و زنان استفاده می شود. اما از مصرف رژ لب در دوران بارداری اجتناب کنید. در واقع رژ لب حاوی سرب است. در طی خوردن تصادفی رژ لب، این سرب در داخل بدن شده و رشد جنین را در طول بارداری مختل کند. بنابراین، اگر لازم نیست، از استفاده از رژ لب در این دوران اجتناب کنید.

 استفاده از کرم های مو بر ایمن نیستند

در اکثر کرم های مو بر، اسید تئولوژیک وجود دارد. این مواد شیمیایی برای جنین و مادر در دوران بارداری ایمن نیست. در عوض شما می توانید از هر موی طبیعی حذف کنید.

از رنگ مو در سه ماهه اول بارداری استفاده نکنید

در شرایط معمولی رنگ کردن مو خطری ندارد اما به دلیل اینکه در دوران بارداری سیستم ایمنی بدن ضعیف تر می شود، انجام این کار در دوران بارداری توصیه نمی شود. در ساخت اکثر رنگ موها از مواد شیمیایی و سمی استفاده می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده، مقدار ناچیزی از رنگ مو از طریق پوست جذب می شود. بنابراین این مواد سلامت جنین را به خطر می اندازد. پزشکان توصیه می کنند که در سه ماهه اول بارداری از رنگ کردن مو اجتناب کرده و در ماه های بعد از رنگ موهای گیاهی که عاری از مواد شیمیایی و سمی هستند، استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گلاب درجه یک را با خواص مقوی قلب و اعصاب، آرامبخش و نشاط آور، روشن کننده پوست و محافظ آن، ملین،معطر و خوشبو کننده ، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0