با خواص سویا بیشتر آشنا شوید

1825 بازدید
19 مهر 97
بهاره
,

با خواص سویا بیشتر آشنا شوید

تمام مواد تهیه شده از دانه سویا به عنوان سویا شناخته می شوند که منبع خوبی از پروتئین است، علاوه بر آن حاوی اسید آمینه ضروری برای بدن است. چربی اشباع شده در مقادیر کمی در محصولات سویا یافت می شود، از این رو مصرف آن از بیماری های قلبی، سرطان سینه و سایر بیماری ها جلوگیری می کند. اما در برخی موارد عوارض جانبی نیز دیده می شود. در اینجا ما به شما در مورد مزایا و معایب پروتئین سویا خواهیم گفت.

 

با خواص سویا بیشتر آشنا شوید

با خواص سویا بیشتر آشنا شوید

 

مزایا مصرف سویا

اجتناب از بیماری های قلبی

مصرف محصولات سویا از بیماری قلبی جلوگیری می کند. کلسترول و چربی کمتر در آن وجود دارد، به همین دلیل خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمتر است. اگر هر روز محصولات سویا را در رژیم خود قرار دهید، می توانید یک قلب سالم بدون هیچ مشکلی داشته باشید.

اجتناب از سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ یکی از جدی ترین و کشنده ترین بیماری ها است. این مسئله مربوط به سیستم گوارش است. با مصرف سویا می توانید از این مشکل خلاص شوید. بر اساس تحقیقات، مصرف سویا موجب کاهش قابل ملاحظه سرطان روده بزرگ می شود.

سلامت پروستات

مصرف محصولات سویا باعث افزایش عملکرد پروستات است. Isophlavens در سویا یافت می شود که غنی از آنتی اکسیدان ها است. جدا از این، همچنین مانع رشد سلول های سرطانی در پروستات می شود. بنابراین، لطفا محصولات سویا را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

برای قدرت استخوان ها

افرادی که محصولات سویا مصرف می کنند کمتر احتمال دارد که مشکلات مربوط به استخوان مانند پوکی استخوان، آرتریت و غیره داشته باشند. به خصوص زنان باید محصولات سویا را بخورند زیرا مشکلات مربوط به استخوان در زنان بیشتر از مردان رخ می دهد.

 

همچنین بخوانید:  درمان گیاهی تسکین بیماری التهاب مفاصل

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

سویا حاوی مواد طبیعی به نام supponens است. کلسترول را از روده پاک می کند و از جذب آن جلوگیری می کند. علاوه بر این، ایمنی بدن در برابر بیماری را نیز افزایش می دهد.

پیشگیری از بیماری دیابت

سطح قند خون در بدن با مصرف سویا طبیعی است، که مانع از بیماری جدی مانند دیابت می شود. فیبر موجود در آن به کاهش قند خون کمک می کند. صرف نظر از این، مصرف سویا برای جلوگیری از مشکلات مربوط به کلیه هم مفید است.

داشتن پوست و ظاهری زیبا

سویا و دانه سویا روش طبیعی برای استفاده از مواد غذایی مفید برای پوست و داشتن ظاهری زیبا، تقویت شده و سفت است. با بالا رفتن سن فعالیت متابولیسم کولاژن در طول زمان کاهش می یابد در نتیجه پوست شل، ناصاف و چروک به نظر می رسد. محققان بر این عقیده اند که سویا می تواند به این امر کمک کند. در مطالعات آزمایشگاهی، فیبروپلاست (سلول های تولید کننده کولاژن) هنگامی که به طور موضعی با عصاره سویا درمان می شدند، کولاژن و اسید هیالورونیک بیشتری تولید می کردند. سویا اتصالات میان لایه های پوست را نیز صاف می کند.

عوارض جانبی سویا

گاه مصرف سویا سبب آسیب می شود. سویا مغذی است و همچنین مزایای بسیاری دارد. اما، متاسفانه، مصرف زیاد سویا، باعث می شود بدن، مقدار زیادی استروژن دریافت کنید. این امر باعث بر هم خوردن تعادل هورمون ها می گردد، پس از مصرف بی رویه آن جدا خودداری کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر آب پنیر را با خواص هضم بهتر غذا و کاهش وزن، ضد یبوست، درمان سلولیت، تنظیم فشارخون بالا، بهترین مکمل غذایی برای ورزشکاران، پیشگیری و درمان بواسیر و هموروئید، تقویت استخوان، تقویت سیستم ایمنی بدن، دفع مواد زائد بدن، دفع سنگ کلیه و صفرا، ضدالتهاب، کاهش علائم استرس و افسردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0