topNotif

با خوردن این مواد غذایی احساس شادی کنید

1593 بازدید
10 دی 98
بهاره
,,

با خوردن چه مواد غذایی احساس شادی و نشاط کنیم؟

اغلب اوقات سعی می کنیم شاد باشیم تا وظایفمان را در بهترین حالت ممکن انجام بدهیم و از زندگیمان نهایت لذت را ببریم. برخی از مواد غذایی این خاصیت را دارند که ما را شادتر کنند، آیا به نظرتان این همانند رویایی که به واقعیت بدل شده نیست؟! در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که با خوردن این مواد غذایی احساس شادی و نشاط کنید.

 

با خوردن این مواد غذایی احساس شادی کنید

با خوردن این مواد غذایی احساس شادی کنید

 

چگونه سطح هورمون شادی خود را در حالت ثابت نگه داریم؟

معمولا در روز اتفاقات بسیاری برایمان پیش می آید که برخی از آن ها مثبت و برخی دیگر منفی هستند، گاهی این اتفاقات بیرونی و گاهی درونی هستند. شما با مراقبت کردن از جسم و روحتان می توانید اتفاقات درونی بدنتان را کنترل کنید و به اتفاقات بیرونی نیز با کنترل بیشتری واکنش نشان دهید. از جمله راه هایی که باعث ثبات داشتن هورمون ها و افزایش خلق و خوی مثبت می شود، توجه به تغذیه مان است. شما با مصرف سه وعده غذایی در روز می توانید از هیجانات منفی خود همانند بی حالی، عدم صبر، سرگیجه و… بکاهید. ورزش کردن و نوشیدن 8 لیوان آب در روز نیز می توانند به شما کمک کنند. پس جزییات زندگی و عادات خود را جدی بگیرید و سعی در رفع عادات منفی خود داشته باشید.

با خوردن چه مواد غذایی احساس شادی و نشاط کنیم؟

1- آواکادو

سرشار از آمینو اسید تریپتوفان است که به افزایش سطح هورمون سروتونین (هورمون شادی بخش) مغز کمک می کند، و منجر به افزایش رضایت و شادمانی می شود.

2- مرغ

گوشت مرغ سرشار از ویتامین های گروه ب است که به افزایش آرامش منجر می شود.

3- توت فرنگی

شاه توت و تمشک همگی سرشار از ماده مغذی آنتوسیانین هستند، که منجر به کاهش هورمون استرس و افزایش شادی می شود.

4- شکلات تلخ

این ماده مغذی و خوشمزه غنی از منیزیم است که به افزایش آرامش عضلات و کاهش اضطراب منجر می گردد. همینطور شکلات تلخ همان هورمونی (فنیل اتیل آمین) را که مغزمان در هنگام عاشقی ترشح می کند را دارد، که به افزایش آندروفین منجر می شود و باعث افزایش احساسات خوب می گردد.

5- چای سبز

این نوشیدنی خوش طعم و خوش عطر به کاهش استرس و اضطراب و تقویت قوای جسمی و بهبود روحیه منجر می شود. شما می توانید چای سبز را با کیک خانگی یا عسل و آب لیمو میل کنید.

 

همچنین بخوانید:  چرا احساس گرسنگی می کنیم

 

6- ماهی سالمون

یکی از معروفترین ماهی های جهان است، که به ثبات خلق و خو، کاهش افسردگی، افزایش قدرت حافظه منجر می شود، این ماهی سرشار از امگا 3 است.

7- اسفناج

این سبزی سرشار از فولیک اسید است و به بهبود خلق و خو کمک می کند.

8- گوجه فرنگی

این سبزی خوشرنگ و خوشمزه دارای لیکوپین بسیاری است که برای تقویت حافظه و بهبود خلق و خو موثر است. به دلیل این که لیکوپین محلول در چربی است زمانی که گوجه را با روغن هایی همانند زیتون مصرف کنید بهتر جذب می شود.

9- گردو

سرشار از ویتامین های گروه ب است که برای تعادل خلق و خو، از بین بردن خستگی و بی حالی و کاهش استرس و اضطراب مفید است. همینطور امگا 3 زیادی دارد که برای رفع افسردگی موثر است.

10تخم مرغ

این ماده غذایی سرشار از پروتئین است که به ثبات خلق و خو، عدم گرسنگی در مدت زمان بیشتر، ساخت عضلات کمک می کند. همچنین زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین  D است که به افزایش شادی منجر می گردد.

11- کلم بروکلی

سرشار از ویتامین ب 12 است که به بهبود خلق و خو کمک می کند.

12- جو و جو دوسر

جو و جو دوسر، نیز غنی از گروه های ویتامین ب مخصوصا ب 12 هستند، همچنین فیبر زیادی دارند که باعث افزایش مدت زمان سیری می گردد و به شادی بیشتر منجر می شود.

چه مواد غذایی احساس ناراحتی را ایجاد می کند!؟

در عین حال که برخی مواد غذایی به شادی و ثبات خلق و خو منجر می شوند، بعضی دیگر باعث بداخلاقی و از بین بردن تعادل روحی شما می گردند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • آب میوه مصنوعی: آب میوه های مصنوعی مقدار زیادی شکر و ترکیبات شیمیایی دارند که مصرف مکرر آن ها نه تنها سلامتی شما را به خطر می اندازد، بلکه می تواند شما را به فردی عصبی تبدیل کند.
  • نوشابه ها: خانواده های ایرانی مقدار زیادی نوشابه مصرف می کنند. طبق تحقیقات انجام شده نوشابه مقادیر زیاد شکر، گاز، و اسانس دارد، که به بالا و پایین بردن قند خون و تغییر وضعیت بدن در کوتاه مدت منتهی می شود. در صورت مصرف زیاد این نوشیدنی عوارضی همانند خلق و خو پایین را در کنار چاقی و دیابت تجربه خواهید کرد. حتی مصرف نوشابه رژیمی ( حذف شکر) هم می تواند منجر به بی حالی و افسردگی شود.
  • نان تست: متعجب کننده است نه؟ نان تست آرد سفید دارد و پس از مصرف سریعا باعث افزایش قند خون شما می شود، و پس از مدتی 1 تا 2 ساعت قند خونتان افت می کند که منجر به بی ثباتی خلق و خو و افسردگی می گردد.

توجه داشته باشید، بین مواد غذایی مصرفی و حال روحی و جسمی شما ارتباط عمیقی وجود دارد. کافیست به مدت یک هفته از مصرف مواد غذایی شیرین و پرچرب همانند شیرینی خامه و چیپس دوری کنید تا نتیجه مدنظرتان را در زندگیتان ببینید. مواد غذایی پرچرب و شیرین اثرات مخربی بر جسم و روح دارند، با تغذیه مناسب به کاهش بیماری ها و بالا بردن کیفیت زندگی خود برسید و احساس شادی کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چای سبز را با خواص کاهنده وزن، ضد پیری، جلوگیری از افتادگی و چین و چروک پوست، جلوگیری از پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان، پیشگیری از پوکی استخوان، پیشگیری از آلزایمر، محافظت از کبد و قلب، درمان دیابت، آرام بخش و ضد افسردگی و استرس، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0