topNotif

با صدایتان دیگران را جذب کنید

1299 بازدید
28 شهریور 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400
با صدایتان دیگران را جذب کنید

با صدایتان دیگران را جذب کنید

با صدایتان دیگران را جذب کنید ؛

چگونه جذاب صحبت کنیم:

لحن صدای تان تاثیر عمیقی روی روحیه مخاطب و میزان پذیرش صحبت های تان می گذارد. تن صدایتان به تنهایی 38 درصد پیام تان محسوب می شود. ترجیح می دهید به چه کسی گوش دهید؟ کسی که صدای بم و گوش خراشی دارد و وادارتان می کند آرزو کنید ای کاش جای دیگری بودید یا کسی که می تواند با صدای گرم و دلنشین شما را جذب کند و احساس کنید انگار در یک پتوی پشمی و گرم پیچانده شده اید؟ هیچ شکی وجود ندارد که مورد دوم را انتخاب می کنید.

در مورد صداهای یکنواخت و خسته کننده چطور؟ این نوع صداها را صداهای ملال آور گویند. این نوع صداها مطمئنا هم توجه شنونده و هم میزان پذیرش او را کاهش می دهند. شما باید از صدای تان به روش قصه گوها استفاده کنید. با شور هیجان و سرزندگی به نحوی که درباره هر چیزی که صحبت می کنید جالب به نظر می رسد. از امروز تصمیم بگیرید به جای آن که یک دستگاه فکس سخنگو باشید یک قصه گو باشید.

صدای تان را پایین بیاورید.

وقتی می خواهید صمیمی، با محبت، اطمینان بخش، خودمانی و با ملاحظه باشید، موقع صحبت کردن صدای تان را پایین بیاورید تا صدای تان بم تر شود. حتی وقتی می خواهید برای طرف مقابلتان دلیل بیاورید و یا نشان بدهید که به موضوع اهمیت می دهید و یا دارید به آن فکر می کنید اگر تن صدایتان متوسط باشد موثرتر است.

همچنین به خودتان یادآوری کنید که شمرده صحبت کنید. وقتی خیلی تند صحبت می کنید مهربان، صمیمی، گرم و معقول بودن کار مشکلی است. خیلی از ما به طور طبیعی وقتی می خواهیم احساسات عمیق مان را ابراز کنیم شمرده تر صحبت می کنیم. امتحان کنید این جمله را سریع بگویید : خیلی بهت علاقه مندم و برام یه دنیا می ارزی. حالا همین جمله را شمرده تر بگویید. مطمئنا خیلی صادقانه تر و واقعی تر به نظر خواهد رسید.

 

همچنین بخوانید: رازهای خنده جذاب

 

سرعت حرف زدنتان را بیشتر کنید!

از طرف دیگر اگر صدای یک نواختی دارید از منطقه راحتی خارج شوید و برای حرف زدن سرعتی را انتخاب کنید که نشان بدهد پر انرژی یا هیجان زده هستید. از صدای زیر استفاده کنید اما نه خیلی زیر، در سرعت و تن صداهایتان تنوع ایجاد کنید و با توجه به چیزی که درباره آن صحبت می کنید و تاثیری که می خواهید روی مخاطب بگذارید سرعت و بلندی صدایتان را تنظیم کنید.

صداهای بم تر بزرگی و قدرت و صداهای زیرتر کوچکی و ضعف را القا می کنند. اگر صدای پارس بمی را از پشت در شنیدید انتظار نداشته باشید سگ کوچکی ببینید و اگر صدای پارس زیری را شنیدید انتظار دیدن یک سگ درشت هیکل را نداشته باشید. آدم های قدرتمند به عمد شمرده و با تن پایین صحبت می کنند.

تمرینی برای داشتن صدایی جذاب !

یک فصل یا مقاله جالب را از یک کتاب و یا مجله، یا حتی همین مطلب را انتخاب کنید که خواندنش برایتان راحت باشد آن را با سرعتی که راحت هستید بخوانید و صدایتان را ضبط کنید. تا حدی که راحت هستید به آرامی تن صدای تان را بم تر و گرم تر کنید. به خودتان فشار نیاورید بگذارید تن صدای تان به طور طبیعی بالا و پایین شود این تمرین را آنقدر تکرار کنید تا از نتیجه کار راضی باشید.

حالا این صدایی را که به نظرتان خوشایند است در منزل و اتومبیل تان چندین بار پخش کنید و به آن گوش بدهید. صدای جدیدتان در ناخوداگاه شما می نشیند و به زودی خواهید دید که در گفتگوهای روزمره از همین تن صدا استفاده می کنید. وقتی از صدای بم تر استفاده می کنید شنونده نسبت به صدایتان حس محترمانه تر و گرمتری پیدا می کند و حس می کند جذاب ترید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق زنجبیل را با خواص رفع گرفتگی صدا، تقویت معده و کبد، نیرو دهنده قوای جنسی، ضد تهوع و استفراغ، رفع مسمومیت غذایی، ضد نفخ، درمان بلغم، تقویت حافظه، بادشکن، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0