topNotif

با علایم سرطان گوش آشنا شوید

10135 بازدید
24 مهر 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

با علایم سرطان گوش آشنا شوید

گوش یکی از مهمترین اعضای بدن انسان است که علاوه بر خاصیت شنیداری وظیفه حفظ تعادل بدن را نیز بر عهده دارد. سرطان گوش مانند سرطان بینی یا سر هستند که از طریق پوست به گوش می رسند. این نوع سرطان نه تنها به کانال گوش بلکه به گوش خارجی هم اثر می گذارد. هنگامی که سرطان شروع به رسیدن به قسمت های گوش می کند، گوش شروع به درد بیش از حد می کند.

با علایم سرطان گوش آشنا شوید

با علایم سرطان گوش آشنا شوید

رشد تومور در گوش تاثیر زیادی بر توانایی گوش دادن دارد و این مشکل به تدریج افزایش می یابد. مشکل سرطان گوش اغلب در سالمندان اتفاق می افتد. طبق تحقیقات انجام شده، احتمال سرطان گوش و مشکلات شنوایی در افراد بالای شصت سال دو برابر سایر افراد می باشد.

انواع سرطان در گوش

  • کلستاتوم (Clostatoma)
  • کارسینوم سلول سنگفرشی یا سرطان سلول سنگفرشی (Scavamous cell sarcinoma)

کارشناسان می گویند که این دو نوع سرطان در داخل گوش ایجاد می شود و بعد آنها به آرامی در سراسر بدن گسترش می یابند. جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی برای درمان سرطان در گوش استفاده می شود. قبل از این که درمان این نوع سرطان را بدانید بهتر است با علایم سرطان گوش آشنا شوید.

 

همچنین بخوانید: دلیل عفونت گوش میانی و درمان آن

 

علایم سرطان گوش

آنافیلاکسی (Anaphylaxis)

بیمار چندین بار از وجود یک ماده در گوش و یا خونریزی شکایت می کند. این مشکل به دلیل عفونت گوش و خارش آغاز می شود بعد ها به خونریزی منجر می شود. این مشکلات را جدی بگیرید، و بلافاصله با دکتر تماس بگیرید.

آسیب و آلودگی پرده گوش

در این مورد ماده زرد و سفید از گوش خارج می شود. این نشانه آن است که پرده گوش بیمار آسیب دیده است. این نشانه ای است از آسیب و آلودگی که دلیل اصلی آن صدای بلند، استفاده از شی خارجی در گوش، تروما گوش و غیره است.

عفونت گوش

هر عفونت در گوش، نشانه سرطان نیست، مگر این که مشکل عفونت بیش از یک ماه طول بکشد و بهبودی حاصل نشود. اگر این عفونت مانند یک توده صورتی در گوش یا اطراف گوش بیمار ظاهر شود، بدون تاخیر با پزشک تماس بگیرید.

ناشنوایی کامل

اگر بیمار به طور کامل توانایی شنیدن نداشته باشد، ممکن است این مشکل نشانه ای از سرطان گوش باشد. در چنین مواردی، بیمار اغلب از سر درد و سر گیجه شکایت دارد. به غیر از این در گوش بیمار، زخم و خونریزی دیده می شود.

موارد زیر را جدی بگیرید

  • ایجاد توده ای سفید رنگ همراه با ترشح بدبو در گوش میانی
  • کاهش شنوایی شدید
  • عفونت گوش
  • سر درد
  • عدم تعادل به هنگام تغییر وضعیت بدن
  • صدای مداوم در گوش (وزوز گوش)
  • سرگیجه
  • گوش درد
  • احساس پر بودن یک گوش
  • مشکل در شنوایی یک گوش
  • احساس ضعف در یک طرف صورت

لطفا این علایم را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید. بی توجهی جزئی می تواند برای گوش خطرناک باشد. همیشه بهداشت گوش را جدی بگیرید چرا که اگر گرد و خاک در گوش به درستی تمیز نشود، این آلودگی ها به تدریج مانند یک توده شکل می گیرند. و باعث درد و حتی انسداد گوش می شود. پس مراقبت از گوش را جدی بگیرید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه ژینکو را با خواص ضد سرطان، ضد آلزایمر، کاهش فشار خون، تسکین وزوز گوش، تقویت عملکرد مغز، ضد افسردگی، ضد آلرژی و حساسیت، ضد سرفه، تب بر، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. علی
    29 دی 1400

    وزوز گوش یه چیز عادیه که دیگه با مد شدن هندزفری تقریبا همه دارن میگیرن و به سرطان ربطی نداره… در ادامه وزوز گوش سرگیجه و پرشدن یا درد گوش هم میاد که همش از سرو صداست و باید تو سر و صدای بلند نرید و ربطی به سرطان نداره…

    • عطارک
      2 بهمن 1400

      درود بر شما
      از توجهتان سپاسگزاریم

      همان طور که در مقاله اشاره شد، ممکن است علائم ذکر شده، نشانه سرطان نباشد، مگر آنکه علائم مدت زیادی طول بکشد و بهبودی حاصل نشود.
      بهتر است به هنگام بروز این علائم، برای بررسی بیشتر، به مراکز درمانی مراجعه شود.

      شاد و سلامت باشید؛

0