topNotif

با مزایای استفاده از تخم مرغ آشنا شوید

2289 بازدید
29 مهر 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 12 بهمن 1400

با مزایای استفاده از تخم مرغ آشنا شوید

تخم مرغ بسیار مفید است زیرا حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است. تخم مرغ پر از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است و در هر زمانی که خورده شود می تواند شما را در برابر بیماری های مختلف ایمن کند. 100 گرم تخم مرغ پخته حاوی 10% ویتامین آ، 21% ویتامین د، 18% ویتامین ب 12، 5% ویتامین ب 6، 2% منیزیم، 6% آهن، سدیم 124 میلی گرم، پتاسیم 126 میلی گرم، کلسترول 373 میلی گرم و پروتئین 13 گرم است. از آنجایی که تمام مواد مغذی تخم مرغ برای کل بدن مفید است، اکنون به شما می گویم که خوردن تخم مرغ چه مزایایی برای بدن دارد.

با مزایای استفاده از تخم مرغ آشنا شوید

با مزایای استفاده از تخم مرغ آشنا شوید

برای سیستم عصبی مفید است

به دلیل فراوانی ویتامین های موجود در تخم مرغ مانند ویتامین آ، ویتامین دی، ویتامین ب و مواد معدنی همچون آهن، منیزیم، سدیم، پتاسیم، برای بدن بسیار مفید است. بدن ما از سلول ها ساخته شده است. تخم مرغ در حفظ این سلول ها و بهبود سیستم عصبی بسیار موثر است. بنابراین تخم مرغ را بدون نگرانی هر روز دو بار بخورید تا بدن شما را سالم نگه دارد.

تخم مرغ برای مغز مفید است

تخم مرغ برای مغز مفید است، زیرا حاوی پروتئین و ویتامین های مختلف است که به افزایش حافظه کمک می کند. با یک تخم مرغ آب پز شده، 15 درصد از ریبوفلاوین روزانه شما کامل می شود. در عین حال 10% از ویتامین ب 12 و 11% ویتامین دی شما را تامین می کند. بنابراین تخم مرغ را در وعده صبحانه خود با خیال راحت بخورید. تخم مرغ با تامین ویتامین ب 12 مورد نیاز، سیستم عصبی که دچار مشکل شده اند را بهبود می بخشد و به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا ویتامین دی و کلسیم را جذب کند.

 

همچنین بخوانید: تخم مرغ غنی ترین منبع پروتئین

 

تخم مرغ برای چشم مفید است

تخم مرغ حاوی ویتامین آ است که بینایی را افزایش می دهد و سلول های ظریف چشم ها را تغذیه می کند. قرار دادن شیر و تخم مرغ در وعده های غذایی یک رژیم کامل است، یعنی اگر شما فقط تخم مرغ را بخورید، بدن شما تقریبا تمام عناصر مورد نیاز را دریافت می کند.

تخم مرغ برای پیشگیری از بیماری های قلبی مفید است

خوردن تخم مرغ نیز خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. یک تخم مرغ حاوی حدود 6 گرم پروتئین همراه با آنتی اکسیدان ها به نام گاکسانتیین (gyaxanthin) و لوتئین (lutein) است که در زرده تخم مرغ یافت می شوند. این مواد حاوی ویتامین ای، ویتامین دی و ویتامین آ می باشد. در آخرین مطالعات انجام شده، مشخص شد که ویتامین ای در تخم مرغ باعث کاهش حملات قلبی، به ویژه افرادی که بیماری قلبی دارند، می شود.

نکته:

بیماران کلیوی بیش از حد تخم مرغ نخورید. اگر سالم هستید و شیوه زندگی شما خوب است، بر اساس یک رژیم متعادل شما می توانید یک تخم مرغ در روز بخورید. حتی اگر تخم مرغ بسیار نمی خورید، بیش از دو عدد تخم مرغ در روز  نخورید. خوردن تخم مرغ بیشتر می تواند منجر به مشکلاتی شود. به خصوص اینکه بر روی کلیه تاثیر دارد. افرادی که مشکلات مربوط به کلیه دارند، باید به میزان کم یا با مشاوره پزشکان تخم مرغ را بخورند. اما این به این معنا نیست که شما اصلا تخم مرغ نخورید، زیرا بسیاری از ویتامین ها و پروتئین ها وجود دارد که شما می توانید از تخم مرغ ها دریافت کنید.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر سفیده تخم مرغ را با خواص ساخت عضله و افزایش حجم عضلات، کاهش خستگی های فکری و ذهنی، درمان آکنه و جوش در پوست‌ های چرب و حساس، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0