با پوست چرب خود چه کنیم

1528 بازدید
05 دی 96
سمانه

با پوست چرب خود چه کنیم و چگونه صورتی شاداب تر داشته باشیم

منشا کار از آن جا شروع می شود که در بعضی پوست چرب مزیت هایی بوده و اهدافی مثل محافظت از آفتاب های مدیترانه ای و یا باران های موسمی را در پی داشته است.

علل های داشتن پوست چرب :

پوست های چرب علل زیادی دارد، هورمون ها و وراثت نقش مهمی در داشتن پوست چرب دارند. گاهی زنان باردار دچار زیاد شدن چربی پوست می شوند زیرا فعالیت هورمونی آن ها تغییر می یابد. این مطلب در زنانی که از نوعی قرص ضد بارداری  استفاده می کنند نیز پیش می آید.

با پوست چرب خود چه کنیم

با پوست چرب خود چه کنیم

فشار های عصبی نیز باعث می شود غدد چربی بیش از حد به کار افتد. به کار بردن لوازم آرایش نا مناسب می تواند به راحتی چربی پوست را زیاد کنند. بعضی از این علت ها را می توان تحت کنترل در آورد. بیشتر متخصصان توصیه می کنند که پوست را تمیز نگه دارید و نکاتی که پیشنهاد می کنند، به شما کمک می کند تا از پوست خود محافظت کنید. البته در درجه اول معتقدند پوست چرب دیرتر از پوست خشک و معمولی، فرسوده می شود و چین و چروک می خورد.

آب داغ و صابون :

آب داغ بهترین حلال است. به همین منظور، پوست چـرب را می توان با آب بسیار گرم و صابون شست تا آن ها را از چربی پاک کنید. آب داغ همواره با صابون بهتر از آب سرد و صابون، چربی را حل می کند، زیرا بیشتر چیزها در آب گرم حل می شوند و صابون همراه آن، چرک و دوده ای را که می خواهید از آن خلاص شوید، پاک می کند. البته به این منظور از صابون های که پوست را خشک نمی کنند و مناسب برای خشکی پوست است مصرف کنید.

 

همچنین بخوانید:  ماسک های طبیعی برای پوست های چرب

 

قابض ها را به کار ببرید :

بهترین آن ها قابض های دارای استون است. استون بهترین حلال چربی و روغن است و بیشتر قابض ها کم و بیش دارای استون هستند و اگر مرتبا از آن استفاده کنید، حتما چربی پوست از بین خواهد رفت. الکل های معمولی هم برای این کار موثر است.

کسانی که محلول ملایم تری می خواهند از نارون کوهی استفاده کنند، هم دارای الکل بوده و هم به سرعت عمل می کند. قابض های بدون الکل برای پوست های حساس مناسب ترند. البته شما می توانید به جای چند بار شستن صورت در روز که باعث خشکی پوست می شود، با پنبه های آغشته به قابض ها، پوست صورت را پاک کنید.

با پوست چرب خود چه کنیم

با پوست چرب خود چه کنیم

لوازم آرایش خود را دقیق انتخاب کنید :

برای افرادی که پوستشان چرب است، توصیه می شود حتما از لوازم آرایشی که مبنایشان آب است، نه روغن استفاده کنند.

ارتباط غذایی را فراموش کنید :

محققان معتقدند هیچ ارتباطی بین نوع غذای مصرفی و چربی پوست وجود ندارد، چربی پوست تنها منشا ژنتیکی دارد. نمی توان ترشح غدد چربی را با رژیم غذایی متوقف کرد. تنها راه، پاک کردن چربی ها از روی پوست است. حتی اگر پوست خشک دارید، نمی توانید با رژیم غذایی آن را چرب نگه دارید.

از پودر استفاده کنید :

پودر بچه بزنید. برای درخشش کمتر، بعضی خانم ها، زدن یک لایه نازک از پودر بچه را روی کرم پودر بسیار آسان و مناسب می دانند.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

گل سرشور را با خواص درمان جوش و کهیر، حفظ نشاط و شادابی مو، درمان موخوره، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0