topNotif

برای آرامش اعصاب چه باید بخوریم

4157 بازدید
20 دی 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

توصیه های خوراکی و درمانی برای اعصاب و روان :

برای آرامش اعصاب چه باید بخوریم

افراد سوداوی بیشتر افسرده می شوند. برای رفع هم و غم واندوه شیره انگور با اندکی زعفران مفید است. همچنین افتیمون سودابر و بابونه تقویت کننده اعصاب می باشند.

دم کرده های ضد افسردگی؛

مواد لازم :

  • دو قاشق غذاخوری گل گاوزبان
  • یک قاشق غذاخوری عرق سنبل الطیب
  • دو قاشق چای خوری عرق بادرنجبویه
  • یک قاشق چای خوری افتیمون
  • یک عدد لیمو عمانی
  • دو لیوان آب جوش

طرز تهیه :

مواد بالا را در دو لیوان آب چوش به مدت یک ربع بجوشانید، سپس آن را صاف کنید و با عسل یا نبات شیرین کنید و روزی دو بار صبح و شب مصرف کنید.

برای آرامش اعصاب چه باید بخوریم

برای آرامش اعصاب چه باید بخوریم

چند توصیه مهم در درمان افسردگی :

هر روز مخلوطی از نصف لیوان عرق بیدمشک و نصف لیوان گلاب را با عسل مخلوط کرده و بنوشید. همچنین به لباس خود گلاب بپاشید یا پارچه ای را با گلاب مرطوب کرده کنار بالش خود بگذارید، زالو درمانی یا حجامت در این امر موثر است. سعی کنید از خوردن غذاهای سودا زا و صنعتی و کارخانه ای و تمر هندی بپرهیزید. صبح ناشتا یک لیوان مخلوطی از آب پرتقال و هویج که به آن هفت قطره روغن سیاه دانه افزوده و بنوشید.

علایم افسردگی و اختلالات روحی :

احساس خستگی، فکر و خیال زیاد، حافظه ضعیف، اختلال خواب، کابوس، سردی مزاج، کم حرف شدن، از هیچ تفریحی لذت نبردن، عصبی و پرخاشگری، سردرد شقیقه ها، گریه بی جهت، تپش قلب، تعریق، کاهش اشتها، کاهش وزن، زبان قرمز با ماسکه زرد، چهره تیره تر می شود، چشم ها کمی زرد.

در درمان این نوع افسردگی، حجامت عام سه مرحله ای، حتی در بعضی موارد حجامت کتف و سر نافع است و از دم کرده مخلوط ؛ گل گاوزبان، اسطوخودوس، عناب، سپستان، شاهتره، پوست هلیله زرد، هلیله کابلی، فلوس، بنفشه، گل سرخ هر روز یک قاشق غذاخوری در یک لیوان آب جوشانده و با عسل بنوشید. افتیمون شامی یک قاشق غذاخوری در یک لیوان شیر تا دو هفته مصرف کنید.

برای آرامش اعصاب چه باید بخوریم

برای آرامش اعصاب چه باید بخوریم

چند نکته در مورد تغذیه و درمان افسردگی :

صبح ناشتا یک استکان دم کرده چای کوهی و یا گل راعی (منع مصرف در حاملگی یا شیر دهی) مخلوط با عسل آویشن میل کنید. در وعده صبحانه، شیر تازه گاو کم چرب به همراه عسل آویشن یا مربای به یا گلابی میل کنید. در میانه روز، گلابی رسیده شیرین، انار شیرین و انگور سیاه، سیب گلاب یا قرمز با فاصله میل فرمایید و آنغوزه (صمغ کما) در سرکه حل کرده و بنوشید.

به همراه نهار و شام کاهو را بدون سس و روغن زیتون  و یک عدد پرتقال شیرین تناول کنید. در میان روز، ظهر چای کوهی به همراه عسل آویشن میل کرده (منع مصرف در حاملگی) و در ادامه روز این کار را تکرار کنید.

میوه آناناس را عصرانه مخلوط با زنجبیل به همراه عسل آویشن و انار شیرین میل کنید. حتی می توانید یک استکان عرق بیدمشک را با یک قاشق چایخوری تخم گیاه ریحان و عسل آویشن شیرین کرده و میل کنید. قبل از شام یا اول شب دم کرده ی بهارنارنج با عسل آویشن میل کنید.

در طول روز غذاهای کمکی مانند نان سبوس دار با پنیر کم چرب به همراه مغز گردو و یا سبزی خوردن با ترخون بیشتر میل کنید. در شام ها سوپ رقیق حاوی هویج زرد و جعفری و آبغوره طبیعی نجوشیده بی نمک و یک قاشق غذا خوری روغن طبیعی زیتون و یا کاهوی بدون سس با یک عدد لیمو شیرین میل کنید و قبل از خواب آب سیب طبیعی شیرین همراه با عسل آویشن میل کنید.

برای رفع اضطراب از خورشت فسنجان که از ترکیب بادام و گردو به مقدار مساوی تهیه شده، مصرف کنید و روزی یک قاشق چایخوری اسپند با یک لیوان آب قورت داده شود. از عطرهای گرم مثل یاس و نرگس و محمدی استفاده کنید. استفاده از ظروف آهنی در طبخ غذا و انداختن یک تکه آهن در ظرف پخت غذا درمانگر است.

از دم کرده سنبل الطیب با گل گاوزبان یا بابونه با تخم گشنیز و گل و تخم و برگ ریحان استفاده نمایید. از جوانه گندم و غذاهای گرمی بخش استفاده نمایید و شیر بادام و میوه های شیرین رسیده و شربت آلوی سیاه رسیده به مقدار یک لیوان، انار شیرین (مصرف سه روز پی در پی فشار خون را پایین می آورد) مصرف کنید.

 

همچنین بخوانید:  چه مواد غذایی باعث تقویت اعصاب می شوند؟

 

دم کرده های ضد افسردگی :

مواد لازم :

  • یک قاشق غذاخوری اسطوخودوس
  • یک قاشق غذاخوری برگ به لیمو
  • یک قاشق غذاخوری گل بهارنارنج
  • یک قاشق مربا خوری رزماری
  • یک لیتر آب
طرز تهیه :

گیاهان بالا را در یک لیتر آب جوش سی دقیقه دم کنید و با کمی عسل دو بار صبح و شب یک قاشق حداقل تا هفت روز استفاده کنید.

فراموش نکنیم :

مصرف مداوم شیرینی و قند و شکر، خوردن کشک و پنیر با چای شیرین، ماست به همراه سرکه یا آبلیمو، گوشت های سفید که غالبا سرد است برای بیماری های روحی توصیه نمی شود.

برای آرامش اعصاب چه باید بخوریم

برای آرامش اعصاب چه باید بخوریم

برای افرادی که دچار اضطراب همراه با تهوع هستند برای درمان توصیه می شود :

مواد غذایی گرم و تر بخورند، ترشی نخورند، برای صبحانه پختنی بخورید مثل حلیم یا آش، حجامت کنید، دم کرده گلپر و دم کرده دارچین میل کنند.

برای کسانی هم که استرس همراه با درد در ناحیه قلب دارند توصیه می شود :

اول نوار قلب بگیرند تا مشخص شود درد، قلبی است یا عضلانی، چون خیلی از مواقع در حالت استرس عضله درد می گیرد که با درد قلبی اشتباه گرفته می شود. هر روز یک لیوان دم کرده بادرنجبویه میل کنند و شب ها یک لیوان عرق گل گاوزبان و سنبل الطیب میل کنند و در صورت اثبات مشکل قلبی نیاز به درمان های تکمیلی دارند.

جالب است بدانیم :

مصرف مرغ و تخم مرغ ماشینی یکی از علل اضطراب، کابوس و افسردگی است و برای درمان حجامت کنید و کنجد، کندر، مغز زبان گنجشک، خشخاش را کوبیده و روزانه میل شود، پیاز را در روغن زیتون سرخ کرده و تخم مرغ محلی را در آن پخته و صبحانه بخورید و سیر خام را پوست کنده و قورت بدهید.

درمان های دیگر برای استرس :

  1. هسته دو عدد سیب را در بیاورید و اگر پوست آن سالم است با پوست و گرنه پوست آن را بگیرید و ریز خرد کنید با یک لیوان آب جوش سه پر زعفران داخل مخلوط بریزید و حدود ده دقیقه به آرامی حرارت دهید، بعد صاف کرده  و مصرف کنید.
  2. یک لیوان عرق اسطوخودوس را با سه پر زعفران کمی حرارت داده تا دم بکشد سپس استفاده کنید.
  3. یکی از عوامل اضطراب کم خونی است برای درمان آن مخلوط سه شیره خرما، انگور، توت بخورید.
  4. در وعده صبحانه شیر با خرما یا عسل میل کنید. مربای به و عسل هم نافع است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

به لیمو را با خواص درمان سو هاضمه و درد معده، درمان خستگی روحی و اضطراب و دلهره، آرامش قلب، تسکین سر درد های میگرنی، دفع سموم، بالا بردن مصونیت بدن، تنظیم قاعدگی بانوان و جلوگیری از تاخیر آن، درمان سرماخوردگی و سرفه ، ضد نفخ، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0