برای خود افسوس نخوریم

1695 بازدید
25 شهریور 97
سمانه
برای خود افسوس نخوریم

برای خود افسوس نخوریم

چگونه مسیر زندگی خودمان را پیدا کنیم و هیچ وقت برای خود افسوس نخوریم ؟

افسوس خوردن خطرناک ترین دشمن ماست. اگر چنین عملی از ما سر بزند دیگر نمی توانیم کاری را عاقلانه در این دنیا انجام دهیم. “هلن کلر”

بیایید با هم صادقانه صحبت کنیم، همه ما هر چند وقت یک بار به حال خود افسوس می خوریم و از تاسف خوردن به حال و روز خود لذت می بریم زیرا احساس بسیار خوبی به ما دست می دهد. از این طریق به خود یادآوری می کنیم چقدر زندگی در دنیا سخت و وحشتناک است. در حقیقت ما دوست داریم مدام به خود بگوییم دنیا با ما ضدیت دارد، زیرا در مقابل خواسته ما می ایستد. در حقیقت صحنه زندگی نوعی جنگ واقعی است.

می خواهم یکی از رازهای خوشبختی را برای شما بازگو کنم که احتمالا بزرگترین راز خوشبختی است، اگر می خواهید شاد باشید احساس تاسف نکنید. احساس تاسف بدترین احساس است، همه چیز را در هر سو ویران می کند جز خودش، همه ما بارها این احساس را تجربه کرده ایم اینگونه نیست؟

افسوس خوردن علل مختلفی دارد. شاید احساس می کنید دنیا با شما بد تا کرده است. امکان دارد ثروت، خانواده، سلامتی یا فرصت های زیادی را از دست داده باشید و با خود بگویید این تقدیرها ناعادلانه بوده است. حتی اگر این طرز فکر شما صد در صد درست باشد باز هم بهترین کار این است که این کار بیهوده را ترک کنید، زیرا بی فایده است به حال و روز خود تاسف بخورید. تاسف خوردن نه فقط کمکی به وضعیت موجود زندگی شما نمی کند بلکه سبب می شود نسبت به همه چیز بی تفاوت گردید و نقش قربانی ای را بازی کنید که اعتقاد دارد آنچه اتفاق افتاده است سرنوشت اوست.

در این صورت همانند کسانی می شوید که با وقوع مشکلی در زندگی شان در افسوس اتفاق افتاده برای حل آن مشکل اصلا اقدامی نمی کنند زیرا آن را جزیی از تقدیرشان می دانند. با دست برداشتن از این کار شما قادر خواهید شد در زندگی به سمت جلو پیش بروید و برای مشکل خود راه حلی پیدا کنید. این بهترین روشی است که می توانید لبخند را بر چهره خود جاری سازید. اگر می خواهید شاد باشید برای حال خود و آنچه اتفاق افتاده است افسوس نخورید.

 

همچنین بخوانید:  افسردگی پس از زایمان

 

به حال و روز خود افسوس نخورید و شاد زندگی کنید.

ما از لحاظ امکانات، ارتباطات و فناوری در جامعه ایی رو به رشد زندگی می کنیم، جامعه ایی که مردمان آن فراموش کرده اند برای نعمت هایی که دارند سپاس گذار باشند و معمولا زمانی به ارزش واقعی چیزهایی که در دست دارند پی می برند که آن ها را از دست داده باشند.

زندگی ما پر از لحظاتی است که نشان می دهد ما خوشبختیم مثلا وقتی که سلامتی تان را پس از بیماری ای سخت به دست می آورید و یا وقتی فرزند گمشده خود را در فروشگاهی بزرگ پیدا می کنید. اگر به چنین رویدادهایی خوب بنگرید آن وقت متوجه می شوید چه قدر باید شکر گذار این همه نعمت باشید. تا به حال چند تن از ما در عمل سپاسگزاری را جزیی از زندگی مان قرار داده ایم؟

تعداد بسیار اندکی از ما، برای چیزهایی سپاسگذار و قدردان هستیم که دیگر آن ها را نداریم، با شمارش روزانه نعمت هایمان قطعا به انسان های شادتری تبدیل خواهیم شد. پژوهش های صورت گرفته در سراسر جهان بارها و بارها این مطلب را تایید کرده اند. اکنون از خود بپرسید آخرین باری که واقعا سپاس گذار بودید به چه زمانی باز می گردد؟

ما دارایی های فوق العاده ای در زندگی مان داریم که معمولا کمتر به آن ها توجه می نماییم. پس خوب بنگریم در مورد همه چیزهایی که اکنون دارید بیندیشید، خانواده تان، سلامتی تان، خانه تان، دوستانتان، قدرت تفکر و حتی وسایل ساده اتاقتان مثل کتاب و قلم و….

اگر بیاموزید این نعمت ها را بشمارید قطعا به شادی ای حقیقی دست می یابید و بیشتر قدردان خداوند خواهید شد. این کار را حتما قسمتی از برنامه روزانه تان قرار دهید. هر روز و هر شب نعمت هایی را که از آن بهره مندید حداقل به صورت تیتروار برشمارید، سپس به خداوند که این همه نعمت را در اختیارتان گذاشته است لبخند بزنید. شکرگذار باشید و شاد زندگی کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بادرنجبويه را با خواص تقويت مغز و اعصاب و حافظه و قلب، بازکننده رگ هاي قلب، تقويت حواس پنجگانه، درمان خستگي هاي روحي عصبانيت و بي حوصلگي، سردردهاي عصبي و تنگي نفس، ضد استفراغ دوران بارداري، درمان کابوس شبانه، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0