برای پایین آوردن فشار خون چه باید کرد ؟

2434 بازدید
02 مرداد 99
سمانه

برای پایین آوردن فشار خون چه باید کرد ؟

فشار خون با عنوان نیروی خونی که بر روی دیواره شریان ها فشار می آورد، تعریف می شود. هر بار که قلب می تپد، خون به شریان ها پمپاژ می شود و با دو مقدار اندازه گیری می شود. اولین فشار خون بالا است که فشار سیستولیک نامیده می شود. و دومی هم فشارخون پایین معروف به فشار دیاستولیک است. شایان ذکر است که تنها راه شناخت فشار خون بالا، انجام آزمایش های منظم توسط پزشکان مراقبت های بهداشتی است.

دو نوع فشار خون بالا وجود دارد، یعنی فشار خون بالا اولیه، که شایع ترین نوع آن است و با افزایش سن بروز می کند، و نوع دوم که تحت عنوان فشار خون بالا ثانویه شناخته می شود ناشی از یک وضعیت پزشکی خاص است یا ممکن است در نتیجه استفاده از برخی داروها اتفاق بیفتد که معمولا پس از قطع مصرف دارو بهبود می یابد. در ادامه شما را با راه های کاهش فشار خون با گیاهان دارویی آشنا می کنیم. با ما همراه باشید؛

 

برای پایین آوردن فشار خون چه باید کرد ؟

برای پایین آوردن فشار خون چه باید کرد ؟

 

درمان فشار خون بالا در منزل با گیاهان دارویی

بعضی از گیاهان می توانند در کاهش یا تنظیم فشار خون نقش داشته باشند؛ اگر می خواهید از گیاهان دارویی استفاده کنید، ابتدا باید با پزشک مشورت کنید. برخی از گیاهان، به خصوص در مقادیر زیاد، ممکن است به عوارض جانبی ناخواسته منجر شود و یا ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشند.

پایین آوردن سریع فشار خون بالا در منزل

ریحان:

سبزی ریحان دارای طعمی دلپذیر می باشد که به پایین آوردن سریع فشار خون بالا در منزل کمک بسیاری می کند. اوژنول، یک ترکیب شیمیایی موجود در ریحان است که ممکن است برخی از موادی که باعث باریک شدن رگ های خونی و در نتیجه افت فشار خون شود را مسدود کند،  و می توان آن را به سالادها و سوپ ها اضافه کرد، با این وجود مطالعات بیشتری برای تعیین تاثیر آن لازم است.

دارچین:

دارچین یک ادویه محبوب و شیرین از پوست درخت همیشه سبز بومی جنوب شرقی آسیا است. یک بررسی در سال 2012 در مورد تاثیر دارچین بر فشار خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، کاهش کوتاه مدت در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را نشان داد، اما این مطالعات کافی نیست و تحقیقات بیشتری برای این تاثیرگذاری ضروری است. به صورت عمومی برای کنترل فشار خون می تواند بسیار توصیه شود.

زالزالک:

زالزالک یکی از داروهای گیاهی است که هزاران سال است که در داروهای سنتی چینی مورد استفاده قرار می گیرد و در مطالعات انجام شده بر روی جوندگان، مشخص شده است که عصاره زالزالک برای سلامتی قلبی عروقی از جمله کمک به کاهش فشار خون، محافظت در برابر گرفتگی رگ ها و کاهش میزان کلسترول، استفاده شده است. این گیاه را می توان به شکل قرص، عصاره مایع یا چای مصرف کرد. در ادامه نتایج چند آزمایش را بررسی می کنیم؛

  • در یک مطالعه 10 هفته ای در 36 بیمار مبتلا به فشار خون خفیف، افرادی که روزانه 500 میلی گرم عصاره زالزالک مصرف می کردند، سطح فشار خون آن ها کاهش پیدا نکرد، اگرچه گرایش به سمت کاهش فشار خون دیاستولیک نشان دادند .
  • در یک مطالعه 16 هفته ای دیگر در 79 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 و فشار خون بالا، مشاهده شد که افرادی که روزانه 1200 میلی گرم عصاره زالزالک مصرف کرده اند، در مقایسه با گروه های دارونما، پیشرفت بیشتری در تنظیم و کاهش فشار خون داشتند.

با مشاهده نتایج آزمایشات می توان گفت که زالزالک ممکن است فشار خون را با کمک به گشاد شدن رگ های خونی کاهش دهد.

 

همچنین بخوانید:  درمان فشار خون بدون دارو

 

اسطوخودوس فرانسوی:

عصاره اسطوخودوس ممکن است در کاهش ضربان قلب و فشار خون نقش داشته باشد. برای بهره مندی از خواص آن می توانید از  گل و برگ های آن به صورت دمنوش استفاده کنید.

دانه کرفس:

بیشتر مردم با گیاه کرفس آشنا هستند، اما همه نمی دانند که دانه های آن به اندازه ساقه های گیاه مفید و مغذی است. دانه کرفس هزاران سال است که به ویژه در داروی آیورودا مشهور شده است و از آن به عنوان داروی ادرارآور، ضد سرماخوردگی و یک داروی ضد التهاب استفاده می شود. اما در حالی که دانه های کرفس در طب شرقی بسیار مشهور است، فقط تعداد معدودی از مردم سرزمین های غربی از کاربردهای بیشمار این ادویه آگاهی دارند.

دانه کرفس به عنوان یک ادرارآور طبیعی و با سرعت بخشیدن به دفع نمک می تواند به بیماران با فشار خون بالا کمک کند. نمک زیاد در خون می تواند باعث ایجاد مایعات در رگ های خونی شود و باعث فشار خون بالا شود. دانه کرفس یک جایگزین طبیعی و ایمن تر برای داروهای مصنوعی یا شیمیایی است که معمولا توسط پزشکان تجویز می شود. برای بهره مندی از خواص دانه کرفس می توانید از آن در غذاها و خورش و انواع سوپ استفاده کنید.

دلایل فشار خون بالا

غذا، دارو، شیوه زندگی، سن و وراثت از جمله عواملی هستند که باعث ایجاد فشار خون بالا می شوند؛ در ادامه به رایج ترین دلایل ایجاد فشار خون بالا اشاره می کنیم:

  • بیماری های مزمن مانند بیماری کلیه، کلسترول بالا و دیابت
  • رژیم غذایی سرشار از چربی و نمک
  • سابقه خانوادگی
  • عدم فعالیت بدنی
  • کهولت سن
  • برخی از داروهای ضد بارداری
  • تنش و استرس
  • اضافه وزن و چاقی
  • سیگار کشیدن و…

علائم فشار خون بالا

اکثر مبتلایان به فشار خون بالا هیچ علائمی را متوجه نمی شوند، بنابراین شرایطی که تحت عنوان فشار خون بالا شناخته می شود، قاتل خاموش نامیده می شود و به محض رسیدن فشار خون در بزرگسالان در حدود 180/120 میلی متر جیوه، این بیماری شدید می شود و ممکن است با برخی از علائم همراه باشد، که ممکن است موارد زیر را شامل شود:

  • سردرد، حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه،  تاری دید، خون دماغ، تپش قلب، تنگی نفس، احساس ضربان در گردن یا سر.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون فشار خون را با خواص تنظیم فشار خون های عروقی و عصبی، دفع سموم بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0